Podczas trwającego IAA Transportation 2024 Ford Pro zaprezentował nowego Rangera PHEV.
Nowy model poszerza szeroką gamę modeli Ford Pro z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in.
Zobacz relacje:
HANOWER 2024: PEUGEOT OGŁASZA NOWY PROGRAM „PEUGEOT CUSTOMFIT”
Maksymalny moment obrotowy 690 Nm – najwyższy spośród wszystkich produkowanych modeli Rangera – oraz zasięg w trybie elektrycznym wynoszący ponad 45 kilometrów, podnoszą atrakcyjność najnowszego modelu. Wraz z Rangerem PHEV na listy wyposażenia linii Rangerów trafia również system Pro Power Onboard, umożliwiając klientom zasilanie narzędzi o mocy do 6,9 kW bezpośrednio z akumulatora trakcyjnego, bez konieczności korzystania z zewnętrznego generatora.
Poza seriami Wildtrak i XLT, Ford Pro wprowadza nowy model PHEV w premierowej wersji Stormtrak.
Nowy Ranger PHEV łączy korzyści płynące z elektryfikacji z wysokimi parametrami roboczymi, dzięki którym Ranger zyskał w Europie rzeszę wiernych fanów. Udoskonaliliśmy naszego pierwszego pickupa PHEV w Europie, aby efektywnie służył w pracy, radził sobie w terenie, będąc jednocześnie pojazdem klasy premium, zapewniającym komfort, komunikację i możliwość poruszania się w trybie elektrycznym podczas rodzinnych dojazdów – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.
Ranger PHEV będzie produkowany w Silverton w RPA, a pierwsze dostawy do klientów spodziewane są wiosną 2025 roku. Nowy model dołącza do obecnej w europejskich salonach linii Rangera, napędzanego silnikiem wysokoprężnym, dzięki czemu oferta modelu została lepiej dostosowana do zmieniających się potrzeb klientów i lokalnych norm emisji spalin.
Pick-up zasilany z zewnętrznego źródła energii
Nowy układ napędowy PHEV łączy 2,3-litrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost z 10-biegową automatyczną skrzynię biegów z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWh. Uzyskiwany przez zespół napędowy maksymalny moment obrotowy 690 Nm jest najwyższy wśród wszystkich produkowanych wcześniej modeli Rangera. Wersja z napędem PHEV wytwarza moc 279 KM, czyli wyższą niż Ranger z 3,0‑litrowym turbodołądowanym silnikiem diesla V6.
Nowa modułowa przekładnia hybrydowa oraz silnik elektryczny umożliwiają poruszanie się Rangera PHEV w trybie hybrydowym. Mniej niż cztery godziny zajmuje ładowanie akumulatora za pomocą jednofazowej ładowarki o mocy 16 A, a zasięg w trybie w pełni elektrycznym wynosi ponad 45 kilometrów.
Ranger PHEV gwarantuje te same parametry robocze, dzięki którym Ranger z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym zyskał rzesze oddanych fanów na całym świecie. Użytkownicy Rangera PHEV nadal będą mogli przewozić ładunek nie przekraczający jednej tony, holować przyczepę o masie do 3500 kg i pewnie zjeżdżać z asfaltu w teren, korzystając z walorów systemu e-4WD, dwuzakresowej skrzyni rozdzielczej i blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Akumulator trakcyjny jest umieszczony między specjalnie zaprojektowanymi szynami ramy.
Silnik elektryczny pozwala Rangerowi PHEV na jazdę w trybie bezemisyjnym, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy: Auto EV, EV Now, EV Later lub EV Charge.
Tam, gdzie jest to możliwe, system Ford Pro Home Charging umożliwi właścicielom zaplanowanie ładowania w godzinach nocnych, kiedy obowiązują tańsze taryfy. Ford przewiduje, że hybrydowy układ napędowy będzie zużywał mniej paliwa w porównaniu z Rangerem wyposażonym w silnik wysokoprężny V6 o większej pojemności skokowej.
Ranger PHEV dysponuje systemem Pro Power Onboard (dostępnym w standardzie dla wersji Stormtrak, a w opcji dla pozostałych wariantów Rangera), który umożliwia klientom korzystającym z auta w pracy i jednocześnie w celach rekreacyjnych, zasilanie narzędzi i sprzętu o dużym poborze mocy w miejscu pracy lub na polu biwakowym bez konieczności korzystania z generatora. System standardowo dostarcza do gniazd na pokładzie moc 2,3 kW, ale klienci mogą również wybrać wariant o łącznej mocy 6,9 kW z dwoma 15-amperowymi gniazdami, z których każde zapewnia 3,45 kW, co pozwala na zasilanie cięższego sprzętu.
Limitowana edycja premierowa Stormtrak wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, w którego skład wchodzą m.in:
– 18-calowe felgi aluminiowe, osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, wloty powietrza w błotnikach
– Reflektory Matrix LED, system elastycznego mocowania ekwipunku Flexible Rack, system wspomagania cofania Pro Trailer i kamera 360 stopni w standardzie 9
– W palecie lakierów zarezerwowanych dla wersji Stormtrak dostępny jest również nowy kolor Chill Grey, obok lakieru Agate Black
– Dziesięciogłośnikowy system dźwiękowy B&O i unikatowe materiały wykończeniowe wnętrza