Renault prezentuje na targach w Hanowerze swoje bogate osiągnięcia w segmencie pojazdów dostawczych z napędem w 100% elektrycznym
Renault z radością powróciło na reaktywowane po czteroletniej przerwie targi IAA Transportation w Hanowerze.
Zobacz także:
HANOWER 2022: CYFROWE ROZWIĄZANIA FORDA PODNOSZĄCE EFEKTYWNOŚĆ FIRM
Stoisko producenta jest doskonałą ilustracją bogatego dorobku w wykorzystaniu w 100% elektrycznych napędów w pojazdach dostawczych.
To właśnie Renault ponad 10 lat temu stworzył ten segment, gdy wprowadził na rynek w 100% elektryczne Renault Kangoo, które w 2011 roku otrzymało – przyznaną po raz pierwszy tego typu pojazdowi – nagrodę International Van Of The Year.
Renault Master, drugi najlepiej sprzedający się model w tym segmencie z liczbą ponad 3 milionów egzemplarzy wyprodukowanych od 1980 roku, od ponad 5 lat jest także oferowany w wersji elektrycznej i przyczynia się tym samym do umacniania marki na pozycji lidera w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych.
Renault prezentuje Trafic E-Tech elektryczny, pierwszą zelektryfikowaną wersję najlepiej sprzedającego się modelu Renault Trafic.
Podobnie jak w przypadku innych modeli dostawczych, elektryczna wersja tego modelu w niczym nie ustępuje wersji spalinowej i zapewnia taką samą wszechstronność oraz takie same parametry użytkowe i możliwości dostosowania się do potrzeb klienta.
Renault Trafic E-Tech elektryczny odziedziczył wszystkie zalety, które zadecydowały o sukcesie Renault Trafic, mającego na swym koncie 2,2 miliona egzemplarzy sprzedanych od 1980 roku w ponad 50 krajach na całym świecie. Plasuje się on w pierwszej trójce (TOP 3) rankingu najlepiej sprzedających się lekkich samochodów dostawczych w Europie.
Wierny swojemu DNA furgon dzięki dużej ładowności, modułowej budowie i bogatej gamie dostępnych wersji jest idealnym narzędziem dla klientów biznesowych.
Samochód dysponuje licznymi nowymi systemami bezpieczeństwa, nowoczesnym systemem multimedialnym oraz bogatszą i udoskonaloną gamą silników.
Trafic E-TECH wciąż oferuje najlepsze wśród furgonów opcje pod względem długości, modułowej budowy i personalizacji schowków:
– Jest nadal dostępny w dwóch długościach (5,08 i 5,48 m) i dwóch wysokościach (1,967 m i 2,498 m)
– Dysponuje przestrzenią ładunkową (w wersji furgon) o pojemności od 5,8 do 8,9 m3.
– Jest dostępny w wersji platforma z kabiną
– Dysponuje strefą ładunkową o długości do 4,15 m (w przedłużonej wersji L2 z zamontowaną w przegrodzie klapą na długie ładunki)
– Jest napędzany silnikiem o mocy 90 kW (120 KM), dysponuje ładownością 1,1 tony i może holować przyczepę o masie do 750 kg
– Posiada akumulator trakcyjny o pojemności 52kWh i dysponuje zasięgiem 240 km w cyklu WLTP
Ładowanie akumulatora trakcyjnego Nowego Kangoo Van E-TECH elektrycznego jest możliwe za pomocą jednej z trzech poniższych ładowarek:
– Ładowarka AC prądu jednofazowego o mocy 7 kW, dostosowana do wszystkich domowych rodzajów gniazd ładowania
– Ładowarka AC o mocy 22 kW do przyspieszonego ładowania z terminali publicznych
– Ładowarka DC o mocy 50 kW (dostępna w opcji) do szybkiego ładowania z terminali na autostradach, umożliwiająca doładowanie akumulatora z 15% do 80% pojemności w ciągu 50 minut
W ubiegłym roku Renault zaprezentował show car Hippie Caviar Hotel, zaprojektowany na bazie modelu Trafic, będący odpowiedzią na coraz częściej wyrażaną potrzebę ucieczki od codzienności i kontemplowaniu przyrody w idyllicznym otoczeniu, ze wszystkimi wygodami i usługami właściwymi dla 5-gwiazdkowego hotelu.
Renault otwiera obecnie drugi rozdział swojej strategii produktowej w zakresie modeli rekreacyjnych i prezentuje show car Hippie Caviar Motel.
Van, zaprojektowany na bazie Nowego Kangoo L2 E-Tech elektrycznego, jest prawdziwym mobilnym, wszechstronnym i dynamicznym schronieniem dla poszukiwaczy przygód i entuzjastów sportu, spragnionych otwartych przestrzeni i wrażeń.
Zaprojektowany jako rozszerzenie bazy wypadowej i umożliwiający bezproblemowe przemieszczanie się z jednego miejsca w drugie dzięki 285 km zasięgu Hippie Caviar Motel potrzebuje zaledwie 30 minut szybkiego ładowania do odzyskania 170 km zasięgu i ponownego ruszenia w drogę. Jego silnik o mocy 90 kW (120 KM) jest zasilany z akumulatora trakcyjnego o pojemności 45 kWh, przystosowanego do ładowania z terminali prądu stałego o mocy do 80 kW.
Liczne pomysłowo zaprojektowane schowki i strefy bagażowe umożliwiają bezpieczny przewóz sprzętu sportowego zarówno we wnętrzu jak i na zewnątrz samochodu.
Gdy kanapę zamieni się w wygodne łóżko, przez ogromny panoramiczny dach można swobodnie obserwować gwiazdy. Zamontowane na dachu relingi umożliwiają przewóz na przykład nart.
Ten w 100% elektryczny show car jest w pełni zgodny ze strategią Renault zmniejszania emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia pojazdu poprzez wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu, jak np. korkowe półki czy wykonana z przetworzonych opon podłoga.