Scania prezentuje podczas targów IAA produkty i usługi, które ukierunkowane są wprost na zwiększenie zyskowności ciężarówek i autobusów.
Szeroka gama silników Euro 6 została wzbogacona o nowe warianty, które nie tylko ograniczają koszty użytkowania, ale są również bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego. Najnowsze udoskonalenia zastosowane przez konstruktorów firmy Scania mogą zredukować spalanie w pojazdach długodystansowych nawet o 3%. Ponadto Scania przedstawia własny napęd hybrydowy w autobusach Citywide.
Zobacz także:
Gama silników zbudowanych w oparciu o budowę modułową, którą dysponuje Scania należy do najszerszych na rynku. Również wtedy, gdy bierze się pod uwagę wyłącznie jednostki spełniające normę Euro 6. Niezależne testy wykazały, że obawy klientów o podwyższone zużycie paliwa silników Euro 6 były nieuzasadnione. Rzędowy, sześciocylindrowy, 13-litrowy silnik Euro 6 wyposażony wyłącznie w SCR jest wzorcowym przykładem w kategorii niskiego spalania. W czerwcu b. r. Scania przedstawiła jego nowy wariant, silnik o mocy 450 KM, który może zmniejszyć koszty poniesione na paliwo o 1%.
Na rynku autobusowym, dzięki szerokiej gamie silników, oferowane pojazdy Scania mogą być zasilane każdym z dostępnych na rynku paliw. Scania poszła o krok dalej i wprowadza do sprzedaży autobus hybrydowy, który w dodatku może być zasilany 100-procentowym biodieslem.
Nowoczesne rozwiązania techniczne
Podczas targów IAA Scania wprowadza też produkty i usługi, które dążą do obniżenia zużycia paliwa i zwiększenia dyspozycyjności. Scania Retarder może być teraz zamawiany w wersji R4100D. Odłącza się od układu napędowego, gdy nie jest używany i w ten sposób przyczynia się do obniżenia kosztów paliwa.
Nowy Retarder nie tylko oszczędza energię, ale jest również bardziej wydajny. Moment hamujący zwiększył się z 3500 do 4100 Nm i jest dostępny przy niższym zakresie prędkości obrotowych. Na podstawie badań, Scania osiągnęła zmniejszenie zużycia paliwa o 0,5%. Retarder można zamawiać także w odmianie, która załącza się tylko wtedy, gdy używane są hamulce robocze.
Scania przedstawia również udoskonalony system Eco-roll, zaawansowany system, który we współpracy ze skrzynią Scania Opticruise i tempomatem Scania Active Prediction oszczędza paliwo. Pojazd sam ocenia, kiedy najkorzystniej będzie wrzucić luz na zjeździe. Eco-roll może obniżyć spalanie o dodatkowe 0,5% w silnikach Euro 6 stosowanych w pojazdach ciężarowych i autobusach.
Redukcja tarcia
Scania dąży do maksymalnego obniżenia oporów wewnętrznych w niektórych wersjach silników. Zwiększając temperaturę pracy i stosując specjalne, doskonałej jakości oleje o niskiej lepkości, konstruktorzy Scania stworzyli możliwość zaoszczędzenia do 1,5% zużycia paliwa. Jest to efekt współdziałania obu wspomnianych rozwiązań. Mogą być one jednak stosowane wyłącznie w 13-litrowych silnikach Euro 6, użytkowanych w transporcie długodystansowym oraz w pojazdach eksploatowanych przy mniejszym obciążeniu.
Poza nowymi pojazdami, Scania prezentuje na IAA rozwiniętą gamę usług. Ich celem jest zwiększenie wyników klienta poprzez polepszenie dyspozycyjności, co wpływa na poziom dochodów.