W pick-upie Navara z roku modelowego 2015 Nissan wprowadził wiele istotnych zmian. Nowy model, którego premiera miała miejsce na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych w Hanowerze otrzymała dodatkowe elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Bogatsze jest też wyposażenie standardowe poszczególnych wersji, wyższej jakości wnętrze z nowymi wzorami tapicerki oraz nowe kolory nadwozia.
Zobacz także:
Każda wersja Navary ma teraz w standardzie 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz system kontroli stabilności VDC. Wprowadzono dwa nowe metalizowane kolory nadwozia (brązowy oraz szary), a w wersjach SE i LE zastosowano nową, wyższej jakości i przyjemniejszą w dotyku tapicerkę. Zależnie od rynku ceny pozostają bez zmian lub wzrosły o maksymalnie 250 euro, więc wprowadzone zmiany przekładają się na korzyść dla klienta o wartości nawet do 800 euro. Kolejną istotną nowością jest pojawienie się wersji SE napędzanej 144-konną odmianą znanego wysokoprężnego silnika 2.5 dCi. Jednostka zastosowana po raz pierwszy w przeznaczonej dla flot wersji XE, która miała premierę w ubiegłym roku, oferuje idealny kompromis pomiędzy osiągami a ekonomiką eksploatacji. Przy mocy 144 KM emituje 215 g/km CO2 (o 7 g/km mniej niż wersja 190 KM), natomiast jej średnie zużycie paliwa wynosi 8,2 l/100 km. Wyposażenie SE jest wzbogacone w porównaniu z wersją XE o kilka elementów, w tym o automatyczną klimatyzację i radio z odtwarzaczem CD oraz modułem Bluetooth. Dodatkowe wyposażenie wersji SE w stosunku do XE to boczne poduszki powietrzne, chromowana osłona chłodnicy, tempomat z ogranicznikiem prędkości, regulacja wysokości fotela kierowcy, centralny zamek, przednie lampy przeciwmgłowe, stopnie boczne, tylne zagłówki orazi podgrzewane lusterka boczne. Wersje XE, SE oraz najwyższa LE są także dostępne ze 190-konną odmianą silnika dCi, zaś LE – stanowiąca ok. 10 proc. sprzedaży modelu Navara – występuje również w połączeniu z mocnym silnikiem wysokoprężnym 3.0 V6 o mocy 231 KM, który współpracuje z zaawansowaną 7-biegową przekładnią automatyczną. Wyposażenie standardowe wersji LE obejmuje wiele zaawansowanych elementów, w tym wysokiej klasy system nawigacji, kamerę cofania, relingi dachowe, podgrzewane siedzenia, tempomat, przyciemniane szyby, czujnik deszczu oraz elektrycznie składane lusterka boczne. Wersja specjalna LE V6 jest jeszcze bardziej luksusowa – ma tapicerkę ze skóry łączonej z alcantarą, 18-calowe felgi ze stopów metali lekkich, chromowane detale oraz dodatkową ochronę w postaci stalowej belki z przodu. W wytrzymałym podwoziu opartym na ramie podłużnicowej zastosowano niezależne zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi. Sztywna oś z tyłu i mocowane nad nią resory piórowe gwarantują wysoką ładowność przy zachowaniu komfortu, właściwości jezdnych i prowadzenia, jakich można oczekiwać od pojazdu sportowo- użytkowego. Układ dołączanego napędu na cztery koła przekazuje moment obrotowy na koła tylne w normalnych warunkach jazdy lub dzieli go w proporcji 50/50 między osie po włączeniu trybu 4WD. Zastosowanie reduktora pozwala na uzyskanie doskonałych właściwości trakcyjnych także w terenie. Blokada tylnego mechanizmu różnicowego – która działa tylko przy włączonym reduktorze w trybie 4WD – stanowi dodatkową pomoc w przypadku utraty przyczepności przez tylne koło na śliskiej nawierzchni. Do sterowania napędem służy pokrętło wygodnie umieszczone na konsoli centralnej.