Hasło „Zawsze właściwe rozwiązanie” jest myślą przewodnią firmy DAF podczas targów IAA 2014 w Hanowerze. Producent zaprezentuje pełną ofertę produktów i usług, w której zawsze są właściwe rozwiązania do wszystkich zastosowań transportowych.
Nowy, niezwykle cichy pojazd CF do dystrybucji umożliwia dostarczanie towarów w miejsca, w których obowiązują ograniczenia emisji hałasu wieczorem i w nocy. Nowe ciągniki niskopodłogowe z serii CF i XF umożliwiają przewóz jeszcze większych ładunków.
Zobacz także:
Firma DAF Trucks ogłosi także wprowadzenie wyjątkowych technologii, takich jak przewidujący tempomat i przewidująca zmiana biegów, które umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa.
Jak co roku stanowisko firmy DAF będzie dogodnie usytuowane w hali 17 hannowerskiego kompleksu wystawowego. Na obszarze 2500 m2 przedstawiona zostanie pełna oferta pojazdów z serii Euro 6, która wyznacza standardy w zakresie jakości, niskich kosztów eksploatacji i wydajności. Oferta ta obejmuje także nowy model LF do dystrybucji, model CF do licznych zastosowań i nowy flagowy model XF do transportu ciężkiego i na długich dystansach. Obecnie w ramach serii Euro 6 dostępne są także pojazdy trzy- i czteroosiowe, zatem do każdego zadania związanego z transportem można dobrać odpowiedni samochód ciężarowy DAF.
Pojazd ciężarowy do dystrybucji: CF Silent
DAF opracował pojazd CF Silent z myślą o wieczornej i nocnej dystrybucji w mieście. Przy włączonym specjalnym „trybie cichym” poziom hałasu generowany przez CF Silent nie przekracza 72 db (A), co oznacza, że model ten spełnia wymogi certyfikacji jako „Quiet Truck“, czyli cicha ciężarówka, oraz umożliwia załadunek i rozładunek towarów w strefach, w których obowiązują ograniczenia w zakresie emisji hałasu w godzinach wieczornych, nocnych lub wczesnoporannych.
Nowy model DAF CF Silent wyposażony jest w mocny i wydajny silnik PACCAR MX-11 Euro 6 o pojemności 10,8 l i mocy od 210 kW/286 KM do 320 kW/435 KM. Na desce rozdzielczej pojazdu znajduje się specjalny przycisk „Silent“ uruchamiający tryb cichej pracy. Po jego wciśnięciu włącza się program, który ogranicza moment obrotowy oraz prędkość obrotową silnika. Zmiana biegów następuje wówczas przy niższych obrotach silnika. Do zmniejszenia hałasu przyczynia się również obudowa silnika.
Wyjątkowo cichy pojazd ciężarowy do dystrybucji z serii CF będzie dostępny począwszy od 2015 r. w opcji podwozia 4×2 do zabudowy z kabiną dzienną, sypialną lub Space Cab wraz z pełną gamą dostępnych rozstawów osi.
Nowe modele niskopodłogowe Low Deck serii CF i XF
Jedną z najważniejszych nowości na targach IAA 2014 będą popularne modele CF i XF Euro 6 w wersji niskopodłogowej umożliwiającej transport ładunków przestrzennych.
Montaż opon niskoprofilowych (315/45/R22.5) i wykorzystanie zawieszenia pneumatycznego umożliwiło w tych pojazdach obniżenie górnej powierzchni siodła z wysokości 96 do 91 cm. Dzięki temu do pojazdu można dołączyć naczepę o wysokości wewnętrznej 3 m, nie przekraczając jednocześnie maksymalnej wysokości 4 m i uzyskując maksymalną pojemność rzędu 100 m3. Wysokość wewnętrzna 3 m jest szczególnie atrakcyjna w przypadku sektora części samochodowych, ponieważ produkty są pakowane w standardowe kontenery o wysokości 1 m, zatem w tej sytuacji mogą one być ustawiane w trzech warstwach.
Nowe ciągniki DAF Low Deck serii CF i XF są dostępne w wersji z zawieszeniem pneumatycznym przedniej osi, a także z nowo opracowanym pojedynczym parabolicznym zawieszeniem piórowym. Nowy spoiler dachowy montowany w wersjach Low Deck modelu XF z kabiną Super Space Cab charakteryzuje się optymalnymi właściwościami aerodynamicznymi i gwarantuje o ok 1,5% mniejsze zużycie paliwa i emisję CO2 w porównaniu z obecnie stosowanym spoilerem dachowym.
Nowe ciągniki niskopodłogowe DAF Low Deck będą dostępne w wersji z rozstawem osi 3,60 i 3,80 m, a napędzać je będą silniki PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 l i PACCAR MX-13 o pojemności 12,9 l.
Przewidujący tempomat i przewidująca zmiana biegów
Na targach IAA 2014 firma DAF ogłosi dostępność funkcji Przewidujący tempomat w połączeniu z funkcją Przewidująca zmiana biegów w modelach CF i XF Euro 6 z 12-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów AS Tronic jako wyposażenia opcjonalnego począwszy od stycznia 2015 r. Obydwie wyrafinowane technologie zostały opracowane przez firmę DAF i przyczyniają się do zwiększenia wydajności pojazdu.
Funkcja przewidującego tempomatu wykorzystuje technologię GPS, aby ustalić dokładne położenie pojazdu i określić czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas jazdy przez kolejne 1–2 km. System „spogląda” do przodu i przewiduje pochyłości terenu.
Kierowca wstępnie konfiguruje docelową prędkość oraz dopuszczalne odchylenie w górę lub w dół od tej wartości — w zakresie dozwolonego odchylenia w dół możliwe jest ustawienie trzech wartości. Funkcja przewidującego tempomatu ustala idealną prędkość w ramach określonego zakresu, a funkcja przewidującej zmiany biegów wybiera odpowiedni bieg.
Zadaniem tych funkcji jest utrzymanie jazdy na najwyższym możliwym biegu i przy optymalnych prędkościach obrotowych silnika. Gdy pojazd zbliża się do końca podjazdu, system stara się zapobiec przełączeniu na niższy bieg. Jeśli natychmiast po podjeździe ma nastąpić zjazd, przed wjechaniem na szczyt wtryskiwana jest mniejsza ilość paliwa, aby pojazd wykorzystał własną masę całkowitą do „przepchnięcia” przez szczyt. Wyższy bieg zostanie wybrany automatycznie, jak tylko system zarejestruje zwiększenie nachylenia zbocza podczas zjazdu.
W niektórych sytuacjach system zezwala na jazdę z prędkością poniżej zaprogramowanej, na przykład gdy pojazd znajduje się w pobliżu szczytu podjazdu, a system „wie”, że energia potencjalna spowoduje szybkie osiągnięcie wymaganej prędkości podczas zjazdu. Funkcja przewidującego tempomatu może czasowo dopuścić jazdę z prędkością nieco wyższą od tej zaprogramowanej (w zakresie wcześniej określonych ograniczeń) w celu maksymalnego zmniejszenia zużycia paliwa.
Nowoczesne funkcje przewidującego tempomatu i przewidującej zmiany biegów przyczynią się do dalszego wzmocnienia wiodącej pozycji firmy DAF w zakresie zmniejszania zużycia paliwa i kosztów utrzymania pojazdu.
Skórzana tapicerka
Kabiny marki DAF ustanawiają standardy w zakresie przestronności, jakości i komfortu. Na targach IAA zaprezentowana zostanie piękna, skórzana tapicerka do modeli CF i XF Euro 6. Jest ona dostępna jako wyposażenie opcjonalne i obejmuje fotele, kierownicę i panele drzwi (XF). Skórzana tapicerka ma elegancki, miedziany kolor z czerwonymi/pomarańczowymi odcieniami, które sprawiają wrażenie jeszcze większego luksusu i komfortu.
Centralizacja usług dotyczących produktów
W uprzywilejowanym miejscu na stoisku firmy DAF na targach IAA znajdą się również stoiska firm PACCAR Financial, PACCAR Parts i TRP. Służy to podkreśleniu znaczenia, jakie dla firmy DAF i sieci jej dealerów (ok. 1000 dealerów i punktów serwisowych) ma doskonała jakość usług towarzyszących tym światowej klasy produktom. Bezkonkurencyjna usługa International Truck Service (ITS) firmy DAF również będzie odpowiednio wyeksponowana, podobnie jak usługa serwisowa MultiSupport.
PacLease. Dzięki flocie niemal 4000 pojazdów PacLease, firma należąca podobnie jak DAF do koncernu PACCAR, jest jednym z największych przedsiębiorstw zajmujących się wynajmem samochodów ciężarowych i przyczep/naczep w Niemczech, które wyróżnia się obszerną i zróżnicowaną ofertą ciągników siodłowych, podwozi pod zabudowę i przyczep/naczep. Sieć PacLease w Niemczech obejmuje 39 placówek.
DAF Components. To notujący najwyższy wzrost sprzedaży niezależny dostawca silników do autobusów i autokarów w Europie. Produkty obejmują bogatą ofertę wydajnych silników Euro 3, 4, 5 i 6 dobrze znanych w branży z niezrównanej niezawodności i długiego okresu eksploatacji. Serwisowania tych nowoczesnych silników dla klientów z całej Europy podejmują się dealerzy z sieci dealerów DAF. Duża sieć dealerów autobusów i autokarów jest gotowa w każdej chwili podjąć się serwisu tych pojazdów.
Na stoisku firmy DAF w hali 17 (stoisko nr B20) wystawione będą następujące pojazdy:
– LF 180: podwozie pod zabudowę 4×2 z trójstronną wywrotką Meiller;
– LF 210: podwozie pod zabudowę 4×2 z kabiną sypialną;
– LF 210: podwozie pod zabudowę 4×2 z kabiną dzienną i zabudową PACCAR Aerobody;
– CF 440: ciągnik siodłowy 4×2 z kabiną Space Cab o wyjątkowo niskim poziomie hałasu;
– CF 310: podwozie pod zabudowę 4×2 z kabiną sypialną i zabudową kurtynową Saxas;
– CF 400: podwozie pod zabudowę 6×4 z kabiną dzienną i systemem hakowym VDL;
– CF 460: podwozie pod zabudowę 8×4 z kabiną dzienną i wywrotką Meiller;
– XF 460: ciągnik siodłowy 4×2 z kabiną Super Space Cab;
– XF 460: ciągnik siodłowy niskopodłogowy 4×2 z kabiną Super Space Cab;
– XF 510: ciągnik siodłowy 6×2 z kabiną Super Space Cab;
– XF 440: podwozie pod zabudowę 6×2 z kabiną Space Cab i zabudową BDF.