Niedługo po wprowadzeniu elektrycznego vana e-NV200, Nissan opracował prototyp luksusowego e-NV200 VIP Concept. Projektanci przekształcili osobową wersję modelu e-NV200 Evalia w limuzynę z nadwoziem vana.
Brak emisji oznacza, że pojazd może wjechać do wszystkich stref ekologicznych. Samochód zaprezentowany został podczas międzynarodowych targów pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze.
Zobacz także:
Pod dwukolorowym nadwoziem nowego pojazdu kryje się wyrafinowane wnętrze. Tapicerkę foteli wykonano z wysokogatunkowej białej skóry z niebieskimi akcentami. Kontrastuje ona z czernią dominującą w dolnej części kabiny, w tym z pozostałymi elementami tapicerowanymi, wykładziną podłogi oraz z lakierem fortepianowym na powierzchniach stanowiących tło dla przełączników. Górna część kabiny, w tym podsufitka, okolice okien i słupki, jest biała, co podkreśla przestronność wnętrza.
We wnętrzu przewidziano miejsce tylko dla czterech osób – dwa fotele z przodu i dwa klubowe fotele z tyłu, wyposażone w zintegrowane pasy bezpieczeństwa, podłokietniki i podnóżki.
Umiejscowienie tylnych siedzeń daleko za przesuwanymi drzwiami bocznymi nie tylko maksymalnie ułatwia dostęp do przedziału pasażerskiego, ale także zwiększa ilość miejsca na nogi, aby zapewnić komfort nawet najwyższym pasażerom. Za siedzeniami wciąż pozostało dużo miejsca na bagaż, co czyni e-NV200 VIP Concept idealnym środkiem transportu między lotniskiem a centrum miasta.
Pasażerowie na tylnych siedzeniach korzystają z monitora DSP o przekątnej 21,5 cala, na którym mogą oglądać filmy z pokładowego odtwarzacza DVD lub wyświetlać aplikacje, filmy lub inne obrazy z własnego iPada lub iPhone’a za pośrednictwem łącza Bluetooth.
Konsola centralna między tylnymi fotelami zawiera przełączniki do obsługi monitora i sterowania oświetleniem kabiny, a także mieści lodówkę na napoje. Duża diodowa lampka sufitowa rzuca rozproszone światło na tylną część kabiny, a ponadto każdy z pasażerów ma własną lampkę do czytania.
Pod względem mechanicznym nie wprowadzono żadnych zmian w stosunku do standardowego e-NV200. Wersja koncepcyjna jest napędzana elektrycznym silnikiem synchronicznym o mocy 80 kW zasilanym prądem przemiennym. Źródłem energii jest zaawansowany 48-modułowy akumulator litowo- jonowy opracowany na potrzeby modeli Nissan LEAF i e-NV200.
Ten układ napędowy potwierdził swoją niezawodność na dystansie ponad 750 milionów kilometrów pokonanych przez całym świecie przez Nissany LEAF od czasu premiery tego modelu. Zasięg nie będzie istotnie różnił się od homologowanego zasięgu wersji seryjnej i może być łatwo i szybko wydłużony w jednym z ponad 1200 punktów szybkiego ładowania w Europie, podobnie jak w przypadku zwykłego e-NV200.
– Już model e-NV200 Evalia jest niezwykle cichym i komfortowym pojazdem, a wersja koncepcyjna ofeuje jeszcze wyższy poziom komfortu. Na obecnym etapie e-NV200 VIP Concept to tylko pomysł, ale może on wzbudzić zainteresowanie operatorów luksusowych pojazdów dla VIP-ów. W razie pojawienia się zapotrzebowania, niektóre z jego rozwiązań można łatwo zaoferować jako adaptacje na rynku wtórnym – powiedział Dany Boulenger, dyrektor generalny globalnego działu lekkich pojazdów użytkowych w firmie Nissan.