Podczas targów IAA Commercial Vehicles w Hanowerze w Niemczech, firma Delphi Automotive PLC (NYSE: DLPH) prezentuje nową rodzinę modułowych systemów Common Rail dla silników Diesla przeznaczoną dla pojazdów użytkowych średniej wielkości.
Kolejną innowacja jest nowy system bezpośredniego wtrysku wysokociśnieniowego, przeznaczony do zasilania silników o zapłonie samoczynnym gazem ziemnym (HPDI). Ten system będzie przeznaczony dla pojazdów użytkowych z segmentu Heavy Duty.
Zobacz także:
Firma przedstawi również szczegółowo swoje plany w dziedzinie technologii układów paliwowych nowych generacji, przeznaczonych dla pojazdów użytkowych średniej wielkości i z segmentu Heavy Duty. Technologie te pozwolą klientom Delphi na znaczą poprawę ekonomiki spalania.
Nowe systemy Common Rail dla silników Diesla
Nowa rodzina wysokowydajnych systemów Common Rail Delphi, przeznaczonych dla pojazdów użytkowych średniej wielkości zapewnia osiągnięcie wysokiego poziomu kontroli nad wtryskiwanym paliwem przy ciśnieniach dochodzących nawet do 2400 barów. To pozawala producentom pojazdów na zapewnienie wymaganych osiągów, przy jednoczesnym spełnieniu obowiązujących na całym świecie przepisów dotyczących poziomów emisji. Modułowa konstrukcja wykorzystuje wspólne elementy, umożliwiając znaczące skalowanie układu, podczas gdy oferowana architektura systemów pozwala na ich opłacalne zintegrowanie z istniejącymi silnikami.
Nowy system, oparty na najnowszym projekcie Delphi, zapewniającym niskie wycieki, bazuje na układzie nowych, solenoidowych wtryskiwaczy, umożliwiających uzyskanie bardzo niewielkiego odstępu czasu pomiędzy kolejnymi wtryskami, co z kolei umożliwia uzyskanie znakomitej kontroli nad procesem wtrysku paliwa, a tym samym poprawę ekonomiki spalania, obniżenie poziomu emisji i poziomu hałasu. Te systemy zostaną wdrożone do produkcji będą montowane w pojazdach użytkowych średniej wielkości począwszy od roku 2015.
– Ten system został zaprojektowany po to, by umożliwić producentom pojazdów i silników zapewnienie znakomitej ekonomiki spalania, niskiego poziomu hałasu, niezawodności i trwałości, wymaganych przez producentów pojazdów użytkowych średniej wielkości na całym świecie. Nasze modularne podejście zapewnia, że możemy oferować korzyści ze stosowania tych systemów w szerokiej gamie marek i modeli, charakteryzujących się zróżnicowaną charakterystyką pracy, bez uszczerbku dla żadnego z aspektów działania silnika – stwierdził Steve Gregory, dyrektor zarządzający w Delphi Diesel Systems.
Nowy system bezpośredniego wtrysku wysokociśnieniowego, przeznaczony do zasilania silników o zapłonie samoczynnym gazem ziemnym (HPDI) przeznaczony dla pojazdów z segmentu Heavy Duty. Podczas targów odbędzie się debiut drugiej generacji wtryskiwaczy HPDI Delphi, przeznaczonych do zasilania silników o zapłonie samoczynnym gazem ziemnym. System został opracowany wspólnie z firmą Westport Innovations Inc. Ta technologia nowej generacji umożliwi producentom samochodów ciężarowych na całym świecie znaczną poprawę ekonomiki spalania. Oczekuje się, iż te systemy zostaną wdrożone do produkcji począwszy od roku 2016.
Ujawniono plan rozwoju technologii
Teraz, kiedy każdy z trzech systemów wtrysku paliwa z serii F2 (F2P, F2E, F2R), przeznaczonych dla pojazdów z segmentu Heavy Duty został wdrożony do produkcji, Delphi przedstawi szczegóły technologii następnej generacji. Koncentrując się na na ekonomice spalania i niskim koszcie wdrożenia układów przez producentów samochodów ciężarowych zapewniono, że następny krok w rozwoju będzie jeszcze bardziej elastyczny, tak by nadal można było wspierać szeroką i zmienną rzeszę klientów korzystających z układów napędowych Delphi.
– Nasze systemy F2 pracują przy ciśnieniach dochodzących do 2,700 barów a zostały zaprojektowane tak, by mogły pracować przy ciśnieniach nawet do 3,000 barów. Nasze nowe systemy zapewnią lepszą sprawność hydrauliczną, większą trwałość i odporność na paliwa i zawarte w nich zanieczyszczenia, oraz będą wyposażone w mniejsze i lżejsze zawory, umożliwiające ich szybsze otwieranie i zamykanie, zapewniając tym samym stały i wielokrotny wtryska paliwa -stwierdził David Draper, dyrektor ds. inżynierii w Delphi Commercial Vehicle.
Na targach IAA CV, firma Delphi przedstawi wstępny plan, pokazując po raz pierwszy nowy, opatentowany wtryskiwacz (DFI 21) i nowe moduły pomp paliwowych, opracowanych dla kolejnych generacji układów wtrysku paliwa przeznaczonych dla pojazdów użytkowych.
– Osiągnięcie tych wyższych poziomów działania oznacza, że współpracujemy bardzo ściśle z naszymi partnerami zajmującymi się produkcją pojazdów. Dążymy do wdrożenia ulepszeń procesu wtrysku paliwa, które umożliwiłyby nam osiągnięcie niewiarygodnej dokładności i bardzo wysokiej stabilności pracy. Nasi inżynierowie w Centrum Technicznym Pojazdów Użytkowych w Londynie pracują także nad dalszym zintegrowaniem układu paliwowego z silnikiem, co umożliwiłoby znaczące obniżenie wagi całego elementu oraz zmniejszenie jego wymiarów. Drogą do uzyskania takich wyników jest zwiększenie liczby wspólnych komponentów – dodał Draper.