FIAT prezentuje E-Ducato Cargo Box, wersję zabudowaną we własnym zakładzie („in-house”) w ramach nowego programu „FIAT Professional CustomFit”
Na międzynarodowych targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze, największych w Europie targach pojazdów użytkowych i przemysłowych, marka FIAT Professional zaprezentuje E-Ducato Cargo Box, samochód dostawczy o dużej pojemności ładunkowej i przestronnym wnętrzu, którego światowa premiera jest doskonałą okazją do zaprezentowania nowego programu zabudowy, adaptacji i personalizacji „FIAT Professional CustomFit”.
Zobacz relacje:
HANOWER 2024: TOYOTA ZAPREZENTUJE PEŁNĄ GAMĘ SWOICH MODELI UŻYTKOWYCH
Fiat Professional E-Ducato Cargo Box, produkowany w 100% w najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym Atessa we Włoszech to dowód zaangażowania marki w jakość i precyzję. Dzięki projektowi „FIAT Professional CustomFit” i realizacji całego procesu zabudowy we własnym zakładzie („in-house”), marka skrupulatnie dba o szczegóły na każdym etapie produkcji. Takie podejście gwarantuje, że każdy samochód spełnia unikalne potrzeby i oczekiwania klienta, zapewniając przedsiębiorstwom samochód dostosowany do ich zawodowych misji.
Wraz z Cargo Box, dostępnym od października 2024 r., nowe podejście oferuje szeroki wachlarz opcji zabudowy i adaptacji dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb różnych klientów biznesowych. Obejmują one konfigurację Drop Side, wywrotkę jednostronną, zaprojektowaną do przechylania skrzynki ładunkowej w wybranym kierunku, idealną do prac budowlanych i ogrodniczych. Aby zapewnić jeszcze większą elastyczność, wywrotka trójstronna umożliwia przechylanie skrzyni ładunkowej w trzech różnych kierunkach, spełniając wymagania zróżnicowanych miejsc pracy. Konfiguracja z kabiną, tzw. brygadówka może pomieścić dodatkowych pasażerów, zachowując jednocześnie dużą przestrzeń ładunkową, dzięki czemu jest doskonałym wyborem dla pracowników, którzy w pracy muszą się przemieszczać.
Niezależnie od tego, czy klient kupuje swój samochód online, czy za pośrednictwem tradycyjnych kanałów sprzedaży detalicznej, może skorzystać również z niezwykle usprawnionego procesu. W pełni zintegrowany model produkcji pozwala na precyzyjne zarządzanie zapasem pojazdów i szybsze cykle produkcyjne, co przekłada się na niezwykle krótki czas dostawy pojazdu. Wydajne podejście oznacza, że klienci czekają na swój samochód znacznie krócej niż w przypadku tradycyjnych metod produkcji.
Prezentowany na stoisku w Hanowerze E-Ducato Cargo Box oferuje przestrzeń ładunkową 18,5 m³ i spore wymiary wewnętrzne, tj. 4 230 mm długości, 2 032 mm szerokości i 2 150 mm wysokości. Zbudowany jest na bazie elektrycznej wersji podwozia z kabiną z maksymalnym momentem obrotowym 410 Nm i mocą 200 kW (270 KM) w zestawieniu z akumulatorem o pojemności 110 kWh, co czyni go wszechstronnym i wydajnym samochodem elektrycznym.
Ponadto, dla klientów którzy potrzebują dodatkowej przestrzeni ładunkowej, będzie on również dostępny w konfiguracji L4, która zwiększa przestrzeń ładunkową do 20,5 m³ przy długości wewnętrznej 4 500 mm i wysokości 2 300 mm. Obie wersje będą oferowane z napędem elektrycznym (BEV) i Diesel, w konfiguracjach 140 KM i 180 KM z manualną i automatyczną skrzynią biegów, zapewniając tym samym klientom maksymalną elastyczność. Oprócz dostępnych w standardzie tylnych drzwi skrzydłowych, dostępna będzie również alternatywna wersja z pokrywą tylną. Standardowe skrzynie ładunkowe są wyposażone w takie elementy, jak antypoślizgowa drewniana podłoga z powłoką ochronną, aluminiowe listwy przypodłogowe, automatycznie włączające się oświetlenie sufitowe i wyściełany profil 2 w 1 do bezpiecznego mocowania przedmiotów wewnątrz. Oprócz tego dostępna jest szeroka gama opcjonalnych funkcji, które pozwalają jeszcze bardziej przystosować samochód do różnorodnych zadań i przeznaczeń skrzyń ładunkowych. Opcje te obejmują między innymi schowek nad kabiną zapewniający dodatkową przestrzeń (+1,5 m³), drzwi boczne i podnośnik tylny w wersjach z drzwiami skrzydłowymi.
Wśród najnowszych innowacji wprowadzonych przez FIAT Professional jest nowy silnik MultiJet 4.0 i zaawansowana 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów AT8, teraz dostępna w Ducato. Silnik MultiJet 4.0, zapewnia moment obrotowy 450 Nm. Jego zaawansowany, dwuobwodowy układ recyrkulacji spalin nie tylko zwiększa niezawodność i osiągi, ale także znacznie zmniejsza emisję spalin. Skrzynia biegów AT8 dodatkowo zwiększa wydajność pojazdu, zapewniając nawet dziesięcioprocentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z poprzednią wersją automatyczną, dzięki bardziej zrównoważonej i precyzyjnej kontroli momentu obrotowego.