Na rozpoczętych targach motoryzacyjnych Guangzhou International Automobile Exhibition Lexus zaprezentował model UX 300e – swój pierwszy seryjny samochód elektryczny (BEV).
Crossover o mocy 150 kW i baterii 54,3 kWh zapewni do 400 km zasięgu (wg NEDC). Wystawa potrwa do 1 grudnia.
Zobacz także:
Od wprowadzenia w 2005 roku modelu RX 400h Lexus rozwija technologie zelektryfikowanych napędów na rynku samochodów luksusowych.
Podczas salonu samochodowego Tokio Motor Show 2019 marka ogłosiła swoją nową globalną strategię elektryfikacji, którą nazwał Lexus Electrified. Jej celem jest ogromny skok naprzód w osiągach aut i jakości prowadzenia.
Technologia Lexus Electrified pozwala na zintegrowaną kontrolę nad napędem, układem kierowniczym, zawieszeniem oraz hamulcami, w pełni wykorzystując potencjał technologii rozwiniętych w autach hybrydowych. Elektryczny UX 300e, pierwszy produkcyjny model spod znaku nowej technologii zachowuje charakterystyczny wygląd i wysoką funkcjonalność modelu UX.
Silnik elektryczno mocy 150 kW oferuje osiągi: błyskawiczne przyspieszenie, a baterie o wysokiej pojemności, zamontowane pod kabiną pasażerską, zapewniają nisko położony środek ciężkości oraz do 400 km zasięgu (wg NEDC). System Drive Mode Select pozwala kontrolować płynność przyspieszenia i zwalniania, w zależności od sytuacji. Jednocześnie za pomocą łopatek przy kierownicy można wybrać jedno z czterech poziomów odzyskiwania energii podczas zwalniania.
Wysoki poziom sztywności platformy GA-C został jeszcze bardziej zwiększony dzięki zastosowaniu dodatkowych rozpórek oraz optymalizacji siły tłumiącej amortyzatorów. UX 300e otrzymał dodatkowe wygłuszenia izolujące kabinę od odgłosów z zewnątrz takich jak wiatr czy szum opon. Active Sound Control (ACS) przekazuje odgłosy otoczenia, żeby kierowca wiedział, jakie warunki panują na drodze.
Baterie są wyposażone w system zarządzania temperaturą, który pracuje zarówno przy niskich, jak i wysokich temperaturach na zewnątrz. Ich niezawodność została zwiększona także dzięki systemom regulującym poziom naładowania. UX 300e jest wyposażony w nowe rozwiązania z dziedziny łączności. Specjalna aplikacja na smartfony LexusLink pozwala sprawdzić stan baterii czy zasięg auta. Aplikacja umożliwia też zdalną kontrolę klimatyzacji.
Stylistyka nadwozia, podkreślająca dynamiczny charakter auta, została uzupełniona o specjalnie zaprojektowane aerodynamiczne koła oraz osłonę podwozia. Umiejscowienie systemu shift- by- wire na konsoli centralnej przyczynia się do prostego i funkcjonalnego designu wnętrza.
UX 300e został wyposażony w specjalnie przystosowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+. Rozwój systemów wspomagających jazdę ma zapewnić jak największe poczucie bezpieczeństwa.
Lexus UX 300e wejdzie do sprzedaży w Chinach i Europie w 2020 roku, a na początku 2021 roku trafi na rynek japoński.