Impact mobility rEVolution 2019 to jedno z największych w Polsce międzynarodowych wydarzeń poświęconych przyszłości motoryzacji, elektromobilności i rozwojowi inteligentnej mobilności.
W czasie dwóch dni wystąpiło aż 150 przedstawicieli branży motoryzacyjnej, ekspertów i polityków.
Zobacz relacje:
Na 4 scenach zorganizowano 6 ścieżek tematycznych – E-Mobility, Mobility as a Service, Clean & Sustainable Mobility, Financing, Insurance and PPPs oraz Green Factory. Partnerami wydarzenia były spółki Volkswagen Group Polska oraz Volkswagen Financial Services.
Przy okazji kongresu swój debiut w Polsce miał elektryczny Volkswagen ID.3, który zaledwie miesiąc wcześniej swoją światową premierę miał podczas Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie.
– ID.3, samochód elektryczny nowej generacji zbudowany na platformie MEB, jest nowocześniejszy i lepszy niż auta spalinowe. I co bardzo ważne, oferowany będzie w cenie poniżej 130 000 zł, czyli porównywalnej do ceny auta spalinowego o podobnej mocy i wyposażeniu – powiedział w Katowicach Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen.
Volkswagen ID.3 jest pierwszym pojazdem, którego produkcja łącznie z uwzględnieniem poddostawców jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.
Wiele uwagi podczas wydarzenia poświęcono także finansowaniu mobilności.
– Szybki rozwój elektrycznej mobilności na polskim rynku zależy w dużej mierze od oferty finansowej. Samochody elektryczne będą dostępne w ramach programów finansowych, które opierają się na wartości rezydualnej pojazdu. Dzięki temu będziemy mogli zaproponować klientom niskie miesięczne raty za samochody elektryczne. O nawet połowę niższe niż wypadku klasycznego finansowania. Dodatkowe pakiety usług w atrakcyjnych cenach, oferowane w ramach miesięcznej raty, sprawią, że auta elektryczne staną się tak samo dostępne, jak inne samochody. Takie rozwiązanie dostępne będzie w formie leasingu zarówno dla firm jak i klientów prywatnych – powiedział Mikołaj Woźniak, Dyrektor Zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce.
Podczas „Impact mobility rEVolution 2019” wiele mówiono także o inwestycjach.
– Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów Euro w elektromobilność – stwierdził Wolf- Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska powiedział.
Inwestycje koncernu dotyczą zarówno nowych modeli, zakładów produkcyjnych i jak infrastruktury
– Pod względem ilości zakładów produkcyjnych Grupy Volkswagen, Polska jest trzecim krajem na świecie po Niemczech i Chinach. Produkujemy tutaj części, autobusy i oczywiście samochody, również elektryczne – mówił Prezes Specht.
Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Grupa Volkswagen do 2025 r. zamierza uruchomić w Europie 36 000 punktów ładowania.
– W Polsce, do końca przyszłego roku zainstalowanych zostanie 400 publicznie dostępnych punktów ładowania przy salonach marek należących do Grupy Volkswagen. 70 z nich już jest dostępnych – powiedział Karol Obiegły, Dyrektor Operacyjny Volkswagen Group Polska.