Grupa Renault wprowadzi zmiany w organizacji, które będą skupione wokół marek Grupy w czterech tzw. business units: Renault, Dacia, Alpine i Nowa Mobilność.
Celem projektu jest stworzenie prostszej organizacji ukierunkowanej na wyniki.
Zobacz także:
Jednocześnie wzmocnieni to integracji, motywację i poczucie przynależności pracowników skupionych wokół poszczególnych marek. Grupa rozpoczyna analizę optymalnej organizacji. Każda BU będzie autonomiczną organizacją. Analiza będzie również obejmowała organizację funkcji wspólnych.
– Firma musi zmienić zasady gry i przestawić się z produkcji ukierunkowanej na wielkość sprzedaży na dążenie do generowania wartości i rentowności. Organizacja skupiona wokół czterech silnych marek i ważnych funkcji wspólnych uprości pracę, pozwoli lepiej uwzględnić potrzeby różnych rynków i klientów, a jednocześnie zmotywuje do pracy zespołowej i uzyskania jak najlepszych wyników. To najważniejsza dźwignia w poprawie kondycji grupy – powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.
Analizą przyszłej organizacji i wdrożenia nowych BU w ramach projektu będą kierowali:
– Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault: w odniesieniu do BU Renault,
– Denis Le Vot, dyrektor ds. regionów, sprzedaży i marketingu Grupy: dla BU Dacii,
– Cyril Abiteboul, dyrektor generalny Renault Sport Racing: dla BU Alpine,
– Clotilde Delbos, zastępczyni dyrektora generalnego i dyrektor finansowa Grupy: BU Nowa Mobilność.