Renault działa na rzecz zrównoważonej mobilności i rozwija inteligentne ekosystemy samochodów elektrycznych, dostępnych dla wszystkich, oraz usługi współużytkowania.
Celem Grupy jest obniżenie o 25 proc. śladu węglowego w latach 2010-22 i wprowadzenie na rynek w ciągu trzech lat ośmiu “elektryków”, w ramach planu strategicznego „Drive the Future”.
Zobacz relacje:
Fundacja WWF France w ramach wizji „Mniej, lepiej, inaczej” od trzech lat działa na rzecz przyspieszenia transformacji w dziedzinie transportu indywidualnego. Apeluje do politycznych decydentów, współpracuje z podmiotami gospodarczymi na rzecz transformacji energetycznej i wspiera samorządy terytorialne.
Działania na rzecz transformacji energetycznej i świadomość wagi problemu emisji spalin samochodowych, połączyły Fundację WWF France i Grupę Renault we współpracy wokół wspólnej wizji: odejścia od tradycyjnej koncepcji samochodu osobowego zasilanego paliwami kopalnymi na rzecz zrównoważonej mobilności jutra.
Oznacza to rozwój usług współużytkowania i wspólnych przejazdów oraz szerszy zakres mobilności elektrycznej, opartej na odnawialnych źródłach energii, z wykorzystaniem akumulatorów trakcyjnych z samochodów elektrycznych.
Fundacja i Grupa przeprowadziły w ramach współpracy pierwsze badanie na wyspie Porto Santo w Portugalii. Celem badania był praktyczny test synergii rozwoju samochodów elektrycznych i usług na rzecz sieci energetycznej, w miarę rozwoju odnawialnych źródeł energii.
W najbliższych miesiącach WWF France i Grupa Renault przeanalizują wyniki poszczególnych doświadczeń nad samochodami elektrycznymi (inteligentne/ odwracalne ładowanie, stacjonarne magazynowanie energii dzięki wtórnemu wykorzystaniu akumulatorów trakcyjnych, synergia międzybranżowa itd.).
Unikatowa wyspa – laboratorium
Badania na wyspie Porto Santo wpisują się w innowacyjny program regionalny rządu Madery pod nazwą „Smart Fossil Free Island”, którego celem jest ułatwienie transformacji energetycznej wyspy. Badania wykazały, że samochody elektryczne, mimo że obecny miks energetyczny stanowią w dużym stopniu paliwa kopalniane, generują mniejszy ślad węglowy w porównaniu z samochodami z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi. Wynosi on od 11 do 34 proc. dla całego cyklu życia samochodu.
Wyniki przeprowadzonych testów dowodzą, że im bardziej rozwijany jest układ energia odnawialna – samochód elektryczny, tym różnica jest większa.
Grupa Renault i Fundacja WWF France zamierzają kontynuować analizę korzyści z ekosystemu aut elektrycznych z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii.
Transport drogowy w dziesięciu największych francuskich metropoliach odpowiada za 20 – 60 proc. emisji gazów cieplarnianych. Dlatego pilne jest wdrożenie bardziej zrównoważonych i bardziej pożądanych modeli organizacji miast, dzięki którym będziemy przemieszczać się inaczej. Grupa Renault dołącza do inicjatywy „Stwórzmy miasta od nowa” („Réinventer les villes”).