„PSA Peugeot Citroën” zmienia się obecnie na „Grupa PSA” – to symboliczna transformacja w ramach planu „Push to Pass”. Koncern zaprezentował nie tylko nową nazwę oraz nowy logotyp.
Plan strategiczny otwiera kolejny etap w historii producenta. Nie tylko wytycza strategiczne kierunki działania i precyzyjnie określa cele, ale również stanowi pierwszy krok w kierunku wizji firmy.
Zobacz także:
Jest ona oparta na dwóch ambitnych zamierzeniach:
– ugruntowaniu pozycji światowego producenta samochodów wyróżniającego się wysoką wydajnością;
– wiodącego dostawcy rozwiązań w zakresie mobilności, cieszącego się uznaniem i umiejącego zbudować relacje lojalnościowe ze swoimi klientami.
Nowa nazwa Grupy (poprzednia „PSA Peugeot Citroën” była używana od 1991 roku) oddaje zmianę modelu biznesowego i otwarcie na szerszy zakres działalności. Aby optymalnie wykorzystać istniejącą bazę klientów ale także ją poszerzać dzięki kanałom cyfrowym.
Nazwa symbolizuje dynamikę trzech silnych marek, które wchodzą w jej skład – Peugeot, Citroëna i DS Automobiles – oraz innych, przyszłych i obecnych sektorów działalności Grupy. Nowa tożsamość instytucjonalna odwołuje się do 200-letniej historii Grupy.
Nowy logotyo został w całości zaprojektowany przez projektantów Peugeot Design Lab, studia projektowego Peugeot realizującego strategię Global Brand Design, które udostępnia swoje doświadczenie wywodzące się z branży samochodowej markom spoza sektora.
– Nowe logo o czystej i eleganckiej linii doskonale wyraża nasze wymagania, a jednocześnie otwarcie na nowe horyzonty – towarzyszy przemianom zachodzącym w Grupie i poszerzeniu jej działalności na nowe usługi w zakresie mobilności. Natomiast dyskretny głęboki ciemnoniebieski odcień odwołuje się do naszej tradycji – stwierdził Jean- Pierre’a Ploué, Dyrektor Stylu Grupy.