Prezentacja nowego średnioterminowego planu „5A+” przez Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) rozpoczęła nowy etap w strategicznej współpracy spółek PSA i DFM.
Z okazji prezentacji planu strategicznego DPCA, Carlos Tavares i ZHU Yanfeng, prezesi obu spółek akcjonariuszy, podpisali umowę na opracowanie elektrycznej wersji platformy CMP (Common Modular Platform), rozwijanej przez obie firmy od kwietnia 2015 r.
Zobacz także:
Przyszła platforma elektryczna e-CMP pozwoli na zaoferowanie na całym świecie, już w 2019 r., w segmencie B i C, w 100-procentach elektrycznych samochodów, o doskonałych parametrach użytkowych. Będą one sprzedawane pod markami Peugeot, Citroën, DS i Dongfeng.
Obie grupy podpisały również umowę ramową dotyczącą wykorzystania zasobów ludzkich, w celu zwiększenia efektu synergii w dziedzinie rozwoju utalentowanych pracowników poprzez międzynarodowe ścieżki kariery.
Konkretnym przejawem tej współpracy będzie wymiana na ustalony czas utalentowanych pracowników merytorycznych z pionu badawczo-rozwojowego, marketingu, produkcji przemysłowej, finansów i HR. Będzie ona również obejmować wymianę dobrych praktyk w poszczególnych dziedzinach HR w celu określenia możliwości współpracy.
Dla Grupy PSA umowa ta stanowi element wspierający realizację planu strategicznego „Push to Pass”. Ma również pozwolić na stawienie czoła nowym wyzwaniom w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.