GRUPA PSA CITROEN PEUGEOT: BĘDĄ PREMIERY

S.Passard 1_2_01

Polski rynek motoryzacyjny w 2012 roku wpisał się w ogólnoeuropejską tendencję spadkową. Sprzedaż w naszym kraju obniżyła się o 2,5 procent w porównaniu z rokiem 2011, osiągając poziom 312 005 sztuk zarejestrowanych nowych samochodów.\

Grupa PSA Peugeot Citroën zakończyła ubiegły rok pod przewodnictwem nowej Dyrektor Marek Peugeot i Citroën w Polsce, Sophie Passard, która objęła to stanowisko 1 listopada ubiegłego roku. Za wyniki marek odpowiadali: Guillaume Ducrest (Peugeot Polska) oraz Jacek Trojanowski (Citroën Polska).


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Jacek 1_Trojanowski_01Skumulowany wynik handlowy obu marek w Polsce to blisko 29 300 sztuk, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 9,4 proc. Grupa była wiceliderem rynku samochodów dostawczych ze sprzedażą blisko 7 300 sztuk oraz udziałem w rynku równym 18,9 proc. Największą popularnością cieszyły się modele Peugeot Boxer (2 259 szt.), Peugeot Partner (1 547 szt.) oraz Citroën Berlingo (1 528 szt.) i Citroën Jumper (1 399 szt.).

Wprowadzone do sprzedaży w 2012 roku nowe modele obu marek cieszą się rosnącą popularnością wśród klientów, odważnie zdobywając rynek. Dostępny od maja Peugeot 208 w ciągu 8 miesięcy zdobył szóstą pozycję w swoim segmencie ze sprzedażą 2 742 sztuk. Citroën DS5, w salonach od marca ubiegłego roku, potwierdza słuszność obranej przez Grupę PSA strategii poszerzania gamy o modele premium. Wynik 416 sprzedanych egzemplarzy DS5 wpłynął na wysoki, 14-procentowy udział modeli z linii DS w całkowitej sprzedaży samochodów osobowych Citroëna.

zlota 1_kierownica_2Na rok 2013 Grupa planuje w Polsce premiery w najważniejszych segmentach rynku. Poza wchodzącymi właśnie do sprzedaży bliźniaczymi modelami Peugeot 301 i Citroën C-Elysée, w salonach pojawią się Peugeot 208 GTi, Peugeot 2008 oraz następca modelu 308, a także Citroën DS3 Cabrio i nowa generacja C4 Picasso.

W 2012 roku na świecie Grupa PSA Peugeot Citroën zanotowała roczną sprzedaż montowanych samochodów na poziomie 2 820 000 sztuk, co oznacza spadek o 8,8 proc. Liczona łącznie sprzedaż nowych samochodów i CKD osiągnęła poziom 2 965 000 sztuk, co oznacza spadek o 16,5 proc. Spadek sprzedaży samochodów Grupy odzwierciedla wpływ globalnego kryzysu ekonomicznego na europejski rynek motoryzacyjny. W 2013 roku Peugeot i Citroën planują kontynuację rynkowej ofensywy: PSA zapowiada 17 premier na całym świecie, z czego 9 będzie miało miejsce na naszym kontynencie.