Grupa BMW poczyniła w pierwszej połowie roku znaczne inwestycje w mobilność przyszłości. Podczas gdy spółka kształtuje transformację sektora motoryzacyjnego, kluczową rolę odgrywa dokładne wdrażanie strategii NUMBER ONE > NEXT.
Firma prowadzi prace nad czterema głównymi zagadnieniami z obszaru ACES (Autonomous, Connected, Electrified oraz Services/ Shared).
Zobacz także:
Koncern intensywnie inwestuje również w Chinach – swoim największym, pojedynczym rynku na świecie.
Zgodnie z planem, Grupa BMW znacząco podniosła swoje inwestycje w mobilność przyszłości. Wydatki na badania i rozwój przez pierwsze sześć miesięcy 2018 r. były o ponad 300 mln euro wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, osiągając łączny poziom 2 610 mld euro (+13,6 proc. r/r). Inwestycje w R&D za cały bieżący rok będą odpowiadać za 7 proc. łącznych przychodów Grupy (w porównaniu do 6,2 proc. w 2017 r.).
Oprócz podnoszenia skali produkcji w ramach ofensywy modelowej, Grupa koncentruje się na zwiększaniu swojej aktywności na polach elektro- mobilności oraz jazdy autonomicznej. Możliwości w tym zakresie wykaże model iNEXT. W drugiej połowie br. zostanie on zaprezentowany publicznie w wersji studyjnej, a w 2021 r. produkcja pojazdu ruszy w zakładzie położonym w Dingolfing.
W ciągu ostatnich kilku tygodni BMW poczyniło również dalsze kroki w celu zwiększenia swojego zasięgu i skali sukcesu komercyjnego w Chinach. Grupa oraz Brilliance Automotive Group zawarły porozumienie w zakresie dalszego rozwoju joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA). Począwszy od 2020 r. produkowany całkowicie elektryczny model iX3 będzie eksportowany na rynki poza Chinami.
BMW podpisało też umowę z chińskim producentem Great Wall Motor. Przedmiotem porozumienia jest produkcja elektrycznych samochodów MINI w Państwie Środka w ramach joint venture, w której partnerzy obejmą udziały w stosunku 50:50. Oprócz EV MINI, spółka „Spotlight Automotive Limited” będzie wytwarzać pojazdy elektryczne dla Great Wall Motor. Utworzenie joint venture wymaga akceptacji ze strony odpowiednich władz chińskich i zakończenia procedur rejestracji działalności gospodarczej.
Grupa inwestuje również w Europie, uzupełniając istniejącą sieć produkcyjną o nową fabrykę na Węgrzech i utrzymując odpowiednią równowagę w zakresie światowej produkcji pomiędzy Starym Kontynentem, Ameryką oraz Azją. Na całym świecie ewoluuje w stronę spółki technologii mobilnościowych i systematycznie rozwija swoje zdolności i moce na polu rozwoju oprogramowania. W drugim kwartale bieżącego roku, bawarski koncern podpisał umowę z Critical Software w celu powołania do życia joint venture o nazwie Critical TechWorks.
Utworzenie nowego podmiotu wymaga jeszcze akceptacji organów antymonopolowych. Udziały Grupy w Critical TechWorks zapewnią dostęp do know-how i europejskiej firmy programistycznej z placówkami w Porto i Lizbonie. Kontynuowane jest zwiększanie liczby pracowników zatrudnionych w IT oraz dziale rozwoju oprogramowania zarówno w Niemczech, jak i w wielu innych lokalizacjach na całym świecie.
Od momentu debiutu modelu BMW i3 prawie pięć lat temu firma kontynuuje intensywny rozwój elektro- mobilności i pojazdów z napędem elektrycznym. Wraz z nowym i8 Roadster oferta koncernu z Monachium składa się obecnie z 10 zelektryfikowanych modeli. Od początku 2018 r. liczba dostarczonych do klientów pojazdów elektrycznych `BMW i MINI wzrosła do 60 660 szt. (+42,5 proc. r/r).
– W tym roku wywiążemy się obietnicy dostarczenia 140 000 zelektryfikowanych pojazdów. W dalszej kolejności, pod koniec 2019 r. w fabryce w Oksfordzie rozpocznie się produkcja całkowicie elektrycznego MINI, za którym w 2020 r. podąży BMW iX3 wytwarzane w chińskim Shenyangu. Wraz z BMW iNEXT oraz BMW i4, Grupa BMW do 2025 r. będzie oferować 25 zelektryfikowanych modeli, z których połowa zostanie wyposażona w napęd całkowicie elektryczny – powiedział Harald Krüger