GreenWay Polska nawiązała współpracę na rzecz rozwoju elektro- mobilności w Polsce z kolejnym dużym producentem samochodów elektrycznych – Grupą Renault Polska.
To już trzecia znana marka z którą firma zajmująca się instalacja punktów ładowania pojazdów będzie działała wspólnie.
Zobacz także:
Wcześniej podpisane zostały podobne umowy z Nissanem i BMW.
– Projekt wpisuje się w realizowaną przez nas strategię rozwoju elektro- mobilności w Polsce. Oprócz tego, że chcemy promować samochody elektryczne jako realną alternatywę dla spalinowych i umożliwić przemieszczanie się nimi nawet na długie dystanse, przyświeca nam też cel ograniczenia emisji zanieczyszczeń powietrza oraz dążenie do obniżenia poziomu hałasu, przede wszystkim w miastach. Stawiamy na współpracę
z producentami samochodów, które pomagają chronić środowisko i wpływają na poprawę warunków życia Polaków, a jednocześnie wspomagają rozwój innowacyjnych technologii – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.
Nowi właściciele elektryków otrzymają kartę GreenWay z pakietem bezpłatnego ładowania.
Kierowcy kupujący samochody elektryczne w autoryzowanych salonach Renault otrzymają od dealera kartę GreenWay wraz z pakietem bezpłatnego ładowania ważnym przez 3 lata. Ponadto otrzymają wsparcie zarówno w zakresie użytkowania samochodów, jak i efektywnego ich ładowania w sieci GreenWay.
Dodatkowo, kierowcy dowiedzą się także, jak korzystać z ładowania nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach Europy.
– Karty dostępowe GreenWay będą dystrybuowane przez sieć autoryzowanych partnerów Renault do nabywców elektrycznych modeli Renault – Zoe i Kangoo Z.E. Karty będą przedpłacone kwotą 3 tys. złotych, co oznacza, że kierowca korzystający z naszej sieci przejedzie bezpłatnie około 15 tys. kilometrów. Oferta jest finansowana wspólnie przez Renault i GreenWay – informuje Edyta Szczęśniak, manager PR i marketingu GreenWay Polska.
Elektryczne Renault na polskie drogi
Rozwój elektro- mobilności leży na sercu obu firmom. Obecna oferta może być wstępem do rozszerzenia współpracy w przyszłości.
– Elektryczne Renault jest bardzo popularne na zachodzie Europy, ale w Polsce jeździ ich stosunkowo mało. Chcemy spopularyzować te bardzo ekonomiczne modele samochodów elektrycznych także na polskim rynku. Współpraca z GreenWay może znacząco się do tego przyczynić. Zdajemy sobie sprawę z tego, że osoby posiadające samochód elektryczny lub planujące jego zakup w naszym kraju częściej muszą pokonać więcej barier, niż kierowcy na Zachodzie – mówi Andrzej Gemra, zastępca dyrektora Renault East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów.
– Dążymy to tego, aby podróż autem elektrycznym była dla kierowców dobrym doświadczeniem, bez względu na to, czy poruszają się po mieście, czy wyjeżdżają w daleką drogę – mówi Rafał Czyżewski, prezes Greenway Infrastructure Poland.
GreenWay Polska zamierza zainstalować w Polsce blisko 200 punktów ładowania pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych dwóch lat dzięki realizacji unijnych projektów. Obecnie funkcjonuje ich już blisko 60. Są zlokalizowane w największych miastach oraz wzdłuż głównych tras. Do końca 2018 r. powstanie ich jeszcze kilkadziesiąt.