Do grona członków ChargeUp, czyli Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Usług Ładowania dołącza GreenWay. Założycielami organizacji są Allego, EVBox i ChargePoint.
To wiodące europejskie firmy z branży infrastruktury i usług ładownia.
Zobacz także:
Celem ChargeUp Europe jest stworzenie nowoczesnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w oparciu o otwarte standardy techniczne, uczciwą konkurencję rynkową i rosnącą liczby użytkowników. GreenWay jest pierwszą firmą, która dołączyła do organizacji po jej utworzeniu w marcu 2020 roku i jak dotąd jest jedynym przedstawicielem z Europy Środkowowschodniej w ChargeUp.
Celem zaangażowania spółki w działalność stowarzyszenia jest wspólne promowanie zasad, przepisów i regulacji na poziomie UE, które umożliwią szybki i skuteczny rozwój infrastruktury ładowania w całej Unii Europejskiej. Ponadto, GreenWay będzie się zajmował promocją interesów regionu Europy Środkowowschodniej, aby polityka europejska uwzględniała specyfikę lokalną.
– Naszym celem jest dalsze przyczynianie się do długoterminowego rozwoju ekosystemu elektromobilności w Polsce, jak i na Słowacji oraz dopilnowanie, aby określone warunki krajów Europy Środkowowschodniej były odpowiednio reprezentowane w tym nowo powstałym sojuszu branżowym i uwzględniane w Brukseli – mówi Peter Badik, założyciel GreenWay.
Nadchodzące miesiące będą kluczowe dla przyszłości elektromobilności. Pod koniec 2019 roku, nowa Komisja Europejska przedstawiła założenia GreenDeal, wyznaczające kierunki rozwoju branży na kolejne lata. W tym roku weszły w życie surowsze limity emisji dla samochodów osobowych, a nowe modele pojazdów elektrycznych są wprowadzane na rynek w większych ilościach niż kiedykolwiek wcześniej.
Rezultatem powinna być nie tylko skuteczna walka ze zmianami klimatu poprzez ograniczenie emisji w transporcie, ale także czystsze i zdrowsze powietrze w naszych miastach. Kryzys spowodowany rozprzestrzenianiem się koronawirusem COVID-19 sugeruje, że nie możemy ignorować ostrzeżeń naukowców przed konsekwencjami, jakie niesie za sobą zanieczyszczenia powietrza dla naszego zdrowia, ale również wskazuje potrzebę zapobiegania poważnym katastrofom wywoływanym zmianami klimatycznymi.
– Znajdujemy się w kluczowym dla branży samochodów elektrycznych roku,. Mamy możliwość poczynienia w tej dziedzinie znaczących postępów, lecz istnieje także ryzyko cofnięcia się o kilka lat. Niektóre firmy motoryzacyjne domagają się obniżenia wymogów dotyczących norm emisji CO2 z powodu kryzysu. Kwestie dotyczące omawiania i wyjaśniania prawdziwego potencjału naszej branży w zakresie eliminowania emisji CO2 z ruchu drogowego, zmniejszania obciążenia zdrowotnego w naszych miastach, ale także tworzenia synergii z branżą energetyczna i integracją bardziej odnawialnych źródeł energii zawsze były dla nas priorytetowe. Dlatego też cieszymy się, że możemy współpracować z innymi dużymi operatorami stacji ładowania w Europie w rozpowszechnianiu tych pomysłów – mówi Peter Badik.