Największym wygranym i jednocześnie największym przegranym wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Singapuru na ulicznym torze była ekipa Mercedesa. Zawody wygrał Lewis Hamilton, tymczasem Nico Rosberg odpadł praktycznie na poczatku z powodu defektu bolidu.
Stojący na drugim polu startowym W05 Hybrid nie odpalił i nie wyjechał na okrążenie formujące. Niemiec został zepchnięty do boksu, gdzie samochód odpalono.
Zobacz także:
FORMUŁA 1: LEWIS HAMILTON I NAJSZYBSZY WYWIAD
Rosberg rozpoczął więc wyścig z alei serwisowej i jechał na 21 miejscu (odpadł od razu Kamui Kobayashi (Caterham). Problemy techniczne jednak nie ustąpiły i dotychczasowy lider klasyfikacji F1 w sezonie 2014 musiał się wycofać.
Wykorzystał to Lewis Hamilton – największy rywal i prywatnie wróg Rosberga. Od poczatku prowadził on wyraźnie i tylko poz zjeździe na wymianę opona na 52 “kółku” (z 61, które były zaplanowane do pokonania), stracił pozycję lidera na rzecz Sebastiana Vettela (Red Bull). Jednak nowe opony wystarczyły, aby wyprzedzić obrońcę tytułu Mistrza Świata i zdobyć komplet punktów.
Hamilton wyszedł więc na pierwsze miejsce i w klasyfikacji wyprzedza Rosberga o trzy punkty.
Start do wyścigu nie przyniósł niespodziankę, bardzo dobrze spisali się obaj kierowcy Ferrari. Fernando Alonso awansował na drugie miejsce za Hamiltona, wyprzedzając Vettela i Daniela Ricciardo (Red Bull). Awansował także Kimi Raikkonen.
Jednak Mistrz Świata szybko uporał się z Alonso (temu drugiemu groziła kara za skrócenie zakrętu, więc praktycznie oddał rywalowi pozycję) i do 26 okrążenia jechał na drugim miejscu. Hiszpan swoja szansę na podium stracił praktycznie wymieniając opony na 32 “kółku”. Niedługo potem wyjechał bowiem na tor samochód bezpieczeństwa po kolizji Sergio Pereza i Adriana Sutila.
Do końca zawodów Alonso “siedział na plecach” Daniela Ricciardo i jadącego tuż przed nim Sebastiana Vettela, ale nie mógł wyprzedzić kierowców Red Bulla. Tym bardziej, że wyścig został nieco skrócony (o jedno okrążenie) z powodu upływu czasu dwóch godzin (powodem była naturalizacja).
Na piątym miejscu linię mety minął Felipe Massa (Williams), na szóstym – Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), który na ostatnich “kółkach”, dzięki świeżym oponom wyprzedził Kimiego Raikkonena i Valtterija Bottasa (Williams). Ten ostatni popełnił błąd, który spowodował, że wypadł z “dziesiątki”. Zamiast niego znaleźli się w niej jeszcze Nico Hulkenebrg (Force India) oraz Kevin Magnussen (McLaren).
WYNIKI GP SINGAPURU F1
1. Lewis Hamilton (Mercedes);
2. Sebastian Vettel (Red Bull Racing-Renault) – strata 13.5 sek.;
3. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing-Renault) – 14.2 sek.;
4. Fernando Alonso (Ferrari) – 15.3 sek.;
5. Felipe Massa (Williams-Mercedes) – 42.1 sek.;
6. Jean-Eric Vergne (STR-Renault) – 56.8 sek.;
7. Sergio Perez (Force India-Mercedes) – 59.0 sek.;
8. Kimi Räikkönen (Ferrari) – 60.6 sek.;
9. Nico Hulkenberg (Force India-Mercedes) – 61.6 sek.;
10. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) – 62.2 sek.;
11. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) – 65.0 sek.;
12. Pastor Maldonado (Lotus-Renault) – 66.9 sek.;
13. Romain Grosjean (Lotus-Renault) – 68.0 sek.;
14. Daniil Kvyat (STR-Renault) – 72.0 sek.;
15. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) – 94.1 sek.;
16. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) – 94.5 sek.;
17. Max Chilton (Marussia-Ferrari) – 1 okr.;
18. Jenson Button (McLaren-Mercedes) – 8 okr.;
19. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) – 20 okr.;
20. Esteban Gutierrez (Sauber-Ferrari) – 43 okr.;
21. Nico Rosberg (Mercedes) – 47 okr.;
22. Kamui Kobayashi (Caterham-Renault) – 60 okr.
KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA F1
Kierowcy
1. Lewis Hamilton – 241 pkt.;
2. Nico Rosberg – 238 pkt.;
3. Daniel Ricciardo – 181 pkt.;
4. Fernando Alonso – 133 pkt.;
5. Sebastian Vettel – 124 pkt.;
6. Valtteri Bottas – 122 pkt.;
7. Jenson Button – 72 pkt.;
8. Nico Hulkenberg – 72 pkt.;
9. Felipe Massa – 65 pkt.;
10. Sergio Perez – 45 pkt.;
11. Kimi Räikkönen – 45 pkt.;
12. Kevin Magnussen – 39 pkt.;
13. Jean-Eric Vergne – 19 pkt.;
14. Romain Grosjean – 8 pkt.;
15. Daniil Kvyat – 8 pkt.;
16. Jules Bianchi – 2 pkt.
Konstruktorzy
1. Mercedes – 479 pkt.;
2. Red Bull Racing-Renault – 305 pkt.;
3. Williams-Mercedes – 187 pkt.;
4. Ferrari – 178 pkt.;
5. Force India-Mercedes – 117 pkt.;
6. McLaren-Mercedes – 111 pkt.;
7. STR-Renault – 27 pkt.;
8. Lotus-Renault – 8 pkt.;
9. Marussia-Ferrari – 2 pkt.;
10. Sauber-Ferrari – 0 pkt.;
11. Caterham-Renault – 0 pkt.