W najbliższy weekend, z okazji wyścigu o Grand Prix Formuły 1 Międzynarodowej Federacji Samochodowej w Korei Południowej, dwie z czterech ekip V8 Renault wyjątkowo prezentować będą logo mało znane większości Europejczyków – logo koreańskiej marki Grupy, Renault Samsung Motors.
Koreańczycy będą mieli przyjemność oglądania znaku swojej narodowej marki na bolidach stajni Lotus F1 Team oraz Caterham F1 Team, jak również na kombinezonach kierowców.
Zobacz także:
FORMULA 1
Zmiana logo jest oczywiście tylko tymczasowa. Marka Renault powróci na karoserie bolidów już podczas Grand Prix Japonii 2013.
Olivier Gillet, Dyrektor ds. Marketingu Renault Sport F1: Formuła 1 jest dyscypliną sportową o międzynarodowym zasięgu, a jednocześnie daje swoim gospodarzom wyjątkowe możliwości komunikacji z klientami oraz mediami. Renault Samsung Motors jest krajową marką o silnej pozycji, posiadającą około 8 proc. udziału w rynku Korei Południowej. Dzięki szansie pokazania się w trakcie Grand Prix, marka RSM dotrze do jeszcze większej liczby osób, a przede wszystkim od tej pory będzie kojarzona z dyscypliną, która łączy technologie i najwyższe osiągi. Grand Prix w Korei Południowej jest jednym z najważniejszych wydarzeń sportowych w tym kraju. Jego odzew w mediach jest imponujący – zarówno w telewizji, w prasie, jak i na portalach społecznościowych. To marzenie każdego reklamodawcy.
Zmiana logo stanowi część kampanii marketingowej „360 stopni”, prowadzonej w Korei. Krajowa prasa, sprzedający oraz klienci będą mogli w następny weekend uczestniczyć w Grand Prix. Po raz pierwszy zmieniamy logo na karoseriach bolidów F1, ale trzeba pamiętać, że Korea Południowa jest bardzo szczególnym rynkiem. Ta inicjatywa wskazuje, do jakiego stopnia F1 jest zintegrowana ze strategią marketingową Grupy Renault.
Renault Samsung Motors zostało utworzone w roku 2000, kiedy to Grupa Renault nabyła 80 proc. udziałów Samsung Motors. Na koniec 2012 roku zatrudnienie w RSM wynosiło 4579 osób. Renault Samsung Motors posiada w Busan fabrykę o rocznej zdolności produkcyjnej, wynoszącej 300 000 samochodów. Produkuje ona różne modele, w tym SM3, SM5, QM5 oraz SM7.
W Centrum Technicznym Renault Samsung w Kihueng, niedaleko Seulu, pracuje wielu koreańskich, francuskich i japońskich inżynierów oraz techników. Centrum projektowania RSM stanowi integralną część sieci Renault Design oraz przyczółek Grupy Renault w zakresie stylistyki dla Azji. Pozwala ono śledzić z bliska najnowsze trendy na rynkach azjatyckich, co z punktu widzenia szybkiego wzrostu w tym rejonie stanowi atut nie do przecenienia.