GRAND PRIX BRAZYLII 2011: ZWYCIĘSTWO MARKA WEBBERA

Mark Webber odniósł swoje siódme zwycięstwo w karierze. Kierowca Red Bulla wyprzedził podczas kończącego sezon GP Brazylii w São Paulo swojego kolegę z zespołu , Mistrza Świata – Sebastiana Vettela oraz Jensona Buttona z McLarena. czwarty był Fernando Alonso (Ferrari).

Start odbywał się w sprzyjających warunkach. Było sucho, deszcz jedynie straszył, temperatura powietrza wynosiła 25 stopni Celsjusza, a asfaltu – aż 44 stopnie.

Oba bolidy Red Bulla utrzymały swoje pozycje, choć Mark Webber naciskany był przez Jensona Buttona i Fernando Alonso, który przez chwilę był trzeci. Ostatecznie po pierwszym zakręcie prowadził Sebastian Vettel przed Markiem Webberem, Jensonem Buttonem, Lewisem Hamiltonem i Felipe Massą.

W dziesiątce niewiele się zmieniło – na chwilę poza nią wypadł Michael Schumacher, wyprzedzony przez Paula di Restę. Niemiec jednak szybko odzyskał pozycję.

Następnie próbował wyprzedzić dziewiątego Bruno Sennę, co zakończyło się kolizją bolidów Mercedes i Renault. Obaj kierowcy musieli zjechać do boksów na szybką naprawę samochodów. Sędziowie obarczyli winą za kolizję Brazylijczyka, który otrzymał karę przejazdu [przez aleję serwisową.


Zobacz także:
GRAND PRIX BRAZYLII 2011: KWALIFIKACJE, TRENINGI (WYNIKI)


Na 30 okrążeniu na prowadzenie wyszedł Mark Webber. Sebastian Vettel skarżył się na skrzynię biegów, ale prawdopodobnie był to jedynie manewr taktyczny zespołu Red Bull.

Jenson Button zmienił opony na twarda mieszankę, ryzykując, że jeśli nie spadnie deszcz to uda mu się dojechać do mety już bez zjazdu do boksu.

W połowie dystansu przewaga obu bolidów Red Bulla nad Ferrari była ogromna – wynosiła ponad 26 sekund. Ale Fernando Alonso był w boksie dwa razy, a Mark Webber tylko raz. Po zmianie opon Australijczyk miał przewagę ponad 10 sekund nad Hiszpanem.

Chwile potem drugi raz zjechał na zmianę opon Sebastian Vettel, który wyjechał przed Fernando Alonso.

Jenson Button awansował na czwarte miejsce po wyprzedzeniu Felipe Massy.

Na 47 okrążeniu z wyścigu wycofał się Lewis Hamilton – w jego McLarenie zdefektowała skrzynia biegów. Chwilę wcześniej Brytyjczyk zmienił opony na twarde słysząc w radio informację Ferrari, że tak postąpić zamierza wyprzedzający go minimalnie Felipe Massa.

Na 48 i 49 okrążeniu pojedynek o szóste miejsce stoczyli Nico Rosberg i Adrian Sutil, którzy trzykrotnie zamieniali się miejscami.

Jenson Button systematycznie zbliżał się do Fernando Alonso. Na 50 okrążeniu kierowców dzieliło tylko 6 sekund. I gdy się wydawało, że Brytyjczyk wyprzedzi Hiszpana, który musiał jeszcze zjechać przynajmniej raz na zmianę opon – do boksu niespodziewanie zjechał ten pierwszy i jego strata wzrosła do 25 sekund…

Po zmianie opon przez Alonso pomiędzy kierowcami walczącymi o tytuł Wicemistrza Świata różnica wynosiła 4,6 sekundy. A do końca rywalizacji pozostało je3szcze szesnaście “kółek”.

Na dziesięć okrążeń prze końcem sprawa ostatecznej klasyfikacji sezonu była nadal otwarta. Jenson Button dogonił Fernando Alonso. jeśli zdoła go wyprzedzić, a Marek Webber wygra wyścig – wtedy na podium stanie Australijczyk. Jeśli jednak Alonso utrzyma trzecie miejsce – on zajmie taką pozycję w sezonie 2011.

Dziewięć “kółek” do końca – Jenson Button wyprzedza Fernando Alonso. McLaren jest w tym momencie wyraźnie szybszy od Ferrari.

Meta. Sukces Marka Webbera i zespołu red Bull! Australijczyk kończy sezon na “pudle”!

Drugi na mecie Sebastian Vettel, trzeci – Jenson Button, czwarty – Fernendo Alonso, piaty – Felipe Massa, szósty – Adrian Sutil.

Witalij Pietrow z Renault zdobył jeden punkt za dziesiątą pozycję. Bruno Senna jest siedemnasty. Chyba nie takie były oczekiwania Renault Lotos GP…

Hymny Australii i Austrii dla Webbera i Red Bulla kończą wyścig w Brazylii oraz cały sezon 2011.

Rok, w którym dominował Sebastian Vettel i jego team…

Podium. leje się szampan, kibice wiwatują… Kolejny sezon już za cztery miesiące, testy – znacznie wcześniej…

WYNIKI GRAND PRIX BRAZYLII

1. Mark Webber (RBR-Renault);
2. Sebastian Vettel (RBR-Renault) – strata 16,9 sek.;
3. Jenson Button (McLaren-Mercedes) – 27,6 sek.;
4. Fernando Alonso (Ferrari) – 35,0 sek.;
5. Felipe Massa (Ferrari) – 66,7 sek.;
6. Adrian Sutil (Force India-Mercedes) – 1 okr.;
7. Nico Rosberg (Mercedes) – 1 okr.;
8. Paul di Resta (Force India-Mercedes) – 1 okr.;
9. Kamui Kobayashi (Sauber-Ferrari) – 1 okr.;
10. Witalij Pietrow (Renault) – 1 okr.;
11. Jaime Alguersuari (STR-Ferrari) – 1 okr.;
12. Sebastien Buemi (STR-Ferrari) – 1 okr.;
13. Sergio Perez (Sauber-Ferrari) – 1 okr.;
14. Rubens Barrichello (Williams-Cosworth) – 1 okr.;
15. Michael Schumacher (Mercedes) – 1 okr.;
16. Heikki Kovalainen (Lotus-Renault) – 2 okr.;
17. Bruno Senna (Renault) – 2 okr.;
18. Jarno Trulli (Lotus-Renault) – 2 okr.;
19. Jerome d’Ambrosio (Virgin-Cosworth) – 3 okr.;
20. Daniel Ricciardo (HRT-Cosworth) – 3 okr.;
21. Vitantonio Liuzzi (HRT-Cosworth) – 10 okr.;
22. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) – 25 okr.;
23. Pastor Maldonado (Williams-Cosworth) – 45 okr.;
24. Timo Glock (Virgin-Cosworth) – 50 okr.

KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA

Kierowcy
1. Sebastian Vettel (Niemcy) – 392 pkt.;
2. Jenson Button (W. Brytania) – 270 pkt.;
3. Mark Webber (Australia) – 258 pkt.;
4. Fernando Alonso (Hiszpania) – 257 pkt.;
5. Lewis Hamilton (W. Brytania) – 227 pkt.;
6. Felipe Massa (Brazylia) – 118 pkt.;
7. Nico Rosberg (Niemcy) – 89 pkt.;
8. Michael Schumacher (Niemcy) – 76 pkt.;
9. Adrian Sutil (Niemcy) – 42 pkt.;
10. Witalij Pietrow (Rosja) – 37 pkt.;
11. Nick Heidfeld (Niemcy) – 34 pkt.;
12. Kamui Kobayashi (Japonia) – 30 pkt.;
13. Paul di Resta (W. Brytania) – 27 pkt.;
14. Jaime Alguersuari (Hiszpania) – 26 pkt.;
15. Sebastien Buemi (Szwajcaria) – 15 pkt.;
16. Sergio Perez (Meksyk) – 14 pkt.;
17. Rubens Barrichello (Brazylia) – 4 pkt.;
18. Bruno Senna (Brazylia) – 2 pkt.;
19. Pastor Maldonado (Wenezuela) – 1 pkt.;
20. Pedro de la Rosa (Hiszpania) – 0 pkt.;
21. Jarno Trulli (Włochy) – 0 pkt.;
22. Heikki Kovalainen (Finlandia) – 0 pkt.;
23. Vitantonio Liuzzi (Włochy) – 0 pkt.;
24. Jerome d’Ambrosio (Belgia) – 0 pkt.;
25. Timo Glock (Niemcy) – 0 pkt.;
26. Narain Karthikeyan (Indie) – 0 pkt.;
27. Daniel Ricciardo (Australia)
28. Karun Chandhok (Indie) – 0 pkt.

Konstruktorzy
1. Rwd Bull Racing-Renault – 650 pkt.;
2. McLaren-Mercedes – 497 pkt.;
3. Ferrari – 375 pkt.;
4. Mercedes – 165 pkt.;
5. Renault – 73 pkt.;
6. Force India-Mercedes – 69 pkt.;
7. Sauber-Ferrari – 44 pkt.;
8. STR-Ferrari – 41 pkt.;
9. Williams-Cosworth – 5 pkt.;
10. Lotus-Renault – 0 pkt.;
11. HRT-Cosworth – 0 pkt.;
12. Virgin-Cosworth – 0 pkt.