GOODYEAR: WSPÓŁPRACA Z CITROENEM NAD AUTONOMICZNĄ MOBILNOŚCIĄ W MIEŚCIE

Goodyear prezentuje prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroen Autonomous Mobility Vision.

Citroen Autonomous Mobility Vision uosabia wizję francuskiego producenta dotyczącą przyszłości miejskiej, autonomicznej mobilności dla wszystkich. Citroen Autonomous Mobility Vision bazuje na autonomicznej, elektrycznej wielokierunkowej platformie zwanej „The Citroen Skate”, która może obsługiwać szereg różnych modułów, umożliwiając korzystanie z różnych usług i doświadczeń związanych z mobilnością. Goodyear współpracował z Citroenem, aby pomóc urzeczywistnić tę wizję i opracował na zamówienie prototyp sferycznej opony koncepcyjnej Eagle 360.


Zobacz relacje:

OPONY


 

Citroen Skate i koncepcja modułów zostały zainspirowane projektem The Urban Collectif, realizowanym przez francuskiego producenta pojazdów we współpracy z międzynarodową grupę hotelarską Accor i koncernem medialnym JCDecaux. Pojazd i opony zostały zaprezentowane w Paryżu.

Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić prototyp naszej koncepcyjnej opony sferycznej jako integralną część projektu Citroen Autonomous Mobility Vision – wyjaśnia Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. oryginalnego wyposażenia. Jej kształt sprawia, że prototyp Eagle 360 jest kompaktowy, zwinny i zwrotny, idealny dla przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności miejskiej i autonomicznej.

Od ponad 120 lat Goodyear nieustannie dąży do innowacji i wynalazków. W miarę rozwoju mobilności marka współpracowała z pionierami w różnych dziedzinach, od eksploracji Księżyca po rekordy prędkości, aby wprowadzać zmiany i odkrycia.

Goodyear po raz pierwszy zaprezentował koncepcyjną oponę Eagle 360 w 2016 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, a w 2017 r. przedstawił jej drugą wersję – Eagle 360 Urban. Magazyn Time uznał koncepcję Eagle 360 za jedną z 25 najlepszych innowacji 2016 roku.

Prototyp Eagle 360 czerpie inspirację z pierwotnego projektu, dzieląc z nim kilka innowacyjnych cech, ale bazuje także na kilku nowych funkcjach:

– Duża zwrotność: Dzięki kulistemu kształtowi ta prototypowa opona może poruszać się we wszystkich kierunkach, zapewniając zarówno zwrotność, jak i komfort pasażerom. Ponadto płynne ruchy poprzeczne umożliwiają stabilną jazdę, co pozwala platformie Citroen Skate z łatwością wyprzedzać przeszkody.
– Bezobsługowa: Prototyp Eagle 360 to opona niepneumatyczna. Nie wymaga monitorowania ciśnienia i nie ulega przebiciom, co minimalizuje czas przestojów systemu Citroen Autonomous Mobility Vision.
– Trwałość: Dzięki czterokrotnie większej powierzchni bieżnika niż w przypadku standardowej opony, prototyp Eagle 360 zużywa się czterokrotnie wolniej niż tradycyjna opona, co oznacza rzadszą wymianę.
– Zwiększony zasięg: Dzięki zastosowaniu sztywnej konstrukcji wewnętrznej i mieszanki gumowej o niskich oporach toczenia, prototyp Eagle 360 został zaprojektowany z myślą o niskim ugięciu w punkcie styku z nawierzchnią. Może to przyczynić się do zmniejszenia strat energii i obniżenia oporów toczenia, co pomoże wydłużyć zasięg akumulatora pojazdu elektrycznego.
– Stała przyczepność: Dzięki zastosowaniu sześciokątnych lameli, prototyp opony Eagle 360 zapewnia stałą przyczepność niezależnie od kierunku jazdy.

Jest to najnowsza odsłona partnerstwa między Goodyearem a zespołem projektowym Citroena, nawiązująca do niedawnej współpracy nad autonomicznym, wyposażonym w kompleksowy system łączności elektrycznym modelem Citroen 19_19 Concept, który został zaprezentowany z okazji stulecia francuskiej marki w 2019 roku.

W trakcie realizacji najnowszego konceptu zespół studia projektowego Goodyear ściśle współpracował z teamem Citroena, aby zaprojektować i dostarczyć prototyp Eagle 360, który w pełni odpowiada wizji i celom koncepcji autonomicznej mobilności francuskiego producenta.

Opony koncepcyjne są dla tak innowacyjnej firmy, jak Goodyear, podstawą do podejmowania przyszłych wyzwań w zakresie mobilności i opracowywania nowych, przełomowych produktów i usług. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy współpracować z Citroënem przy tym wyjątkowym projekcie i zrobić kolejny krok w kierunku rozwoju jednej z naszych najbardziej innowacyjnych koncepcji – podsumowuje Vrijsen