Z programów wspierających floty w ramach usługi FleetFirst Goodyeara korzysta już ponad 200 tys. pojazdów ciężarowych w ponad 20 krajach Europy. Dzięki temu nowoczesnemu narzędziu operatorzy flot mogą ograniczać do minimum przestoje i minimalizować ogólne koszty funkcjonowania floty.
Jak wynika z informacji wiodącej organizacji transportowej Road Haulage Association, 30 proc. kosztów operacyjnych typowego pojazdu pochłania paliwo i smary, 12 proc. administracja i zarządzanie, 11 proc. naprawy i konserwacje, a 3 proc. same opony, co łącznie daje 56 proc.
Zobacz także:
OPONY
Oprócz bezpośredniego kosztu zakupu, opony wpływają również istotnie na zużycie paliwa, część kosztów związanych z naprawami i konserwacją, a nawet na koszty administracyjne związane z obsługą dokumentacji papierowej. Program FleetFirst obniża koszty i nakład pracy we wszystkich tych obszarach.
Goodyear FleetFirst to najwyższej jakości opony i serwis, a także całodobowa pomoc drogowa. Oferta Goodyeara, która obejmuje cały okres żywotności opony, pomaga zwiększać efektywność paliwową, wydłuża żywotność opon, a także skraca przestoje, dzięki skutecznym zabiegom utrzymującym opony w dobrym stanie oraz szybkiej pomocy na drodze. Ponadto usługi zarządzania ogumieniem gwarantują flotom pewność cen i spokój oraz ograniczają nakład pracy administracyjnej. Opony i ich serwis mogą stanowić nawet 56 proc. całkowitych kosztów utrzymania pojazdu , dlatego tak ważny jest właściwy wybór i utrzymanie opon.
– Współpraca z Goodyearem gwarantuje, że usługi serwisowe będą zgodne z wymaganiami klienta, a pomoc dostępna przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Jest to możliwe dzięki rozbudowanej ogólnoeuropejskiej sieci serwisowej – mówi Piotr Nowakowski, dyrektor rozwoju sprzedaży detalicznej opon do pojazdów użytkowych i usług serwisowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Program Goodyear FleetFirst obejmuje trzy obszary: produkty, usługi i rozwiązania. Produkty Goodyear FleetFirst to szeroki asortyment nowych opon Goodyear, a także produkty bieżnikowane TreadMax i NextTread. Usługi realizowane są przez ogólnoeuropejską sieć 2000 serwisów TruckForce wspieranych przez międzynarodową sieć pomocy drogowej ServiceLine 24h. W skład rozwiązań Goodyeara wchodzą FleetOnlineSolutions, internetowy program do zarządzania flotą, oraz FleetOnlineSolutions Mobile – najnowszy element programu utrzymania opon.
Produkty Goodyear FleetFirst
Asortyment opon Goodyear obejmuje różne zastosowania transportowe, w tym transport dalekobieżny, regionalny, mieszany, miejski i zimowy. Ponadto szeroka paleta dostępnych rozmiarów umożliwia wyposażenie niemal każdego pojazdu w opony dostosowane do wymagań użytkowych. Wszystkie opony Goodyeara można pogłębiać i bieżnikować, co oznacza zwielokrotnienie żywotności, wydłużenie osiągów oraz obniżenie kosztu na kilometr. Bieżnikowane na zimno opony TreadMax powstają na karkasach najnowszej generacji i posiadają właściwości zbliżone do nowych opon Goodyear Max Technology. Natomiast linia opon NextTread obejmuje szeroki zakres rozmiarów i wzorów bieżnika dla innych typów karkasu.
Usługi Goodyear FleetFirst
Sieć usługowa TruckForce obejmuje prawie 2000 punktów serwisowych, strategicznie rozmieszczonych w 28 krajach Europy. Każdy z nich posiada wykwalifikowany personel oraz specjalistyczne narzędzia do kompetentnej i efektywnej realizacji wszelkich zadań związanych z ogumieniem. Punkty te, a także rozszerzona sieć certyfikowanych warsztatów i serwisantów, stanowią część programu pomocy drogowej ServiceLine 24h, dostępnego przez całą dobę, 365 dni w roku. Dzwoniąc do wielojęzycznego centrum zarządzania, kierowca łączy się z pracownikiem posiadającym doświadczenie w sprawach ogumienia. Pomoc dociera do pojazdu szybko, niezależnie od tego gdzie się on znajduje.
Rozwiązania Goodyear FleetFirst
FleetOnlineSolutions (FOS) pozwala flotom zapomnieć o konieczności zarządzania oponami. Szczegóły pojazdów klienta i ich wymagania serwisowe zostają wpisane do systemu, do którego dostęp przez Internet, w lokalnym języku, mają wszyscy serwisanci Goodyeara. Takie rozwiązanie pozwala świadczyć serwis lub pomoc w każdym miejscu i czasie oraz sprawia, że usługi realizowane są zgodnie z wymaganiami klienta przy ograniczonym do minimum procesie uzgadniania szczegółów. Ceny i warunki handlowe można ustalić zawczasu, aby uniknąć konieczności korzystania z gwarancji płatności, co często powoduje kosztowne opóźnienia, szczególnie w innych krajach. Usługi realizowane są zatem zgodnie z wymaganiami klienta przez usługodawcę, któremu bezpośrednio płaci Goodyear. Koszty są następnie centralnie fakturowane, co upraszcza obsługę płatności.
Najnowszym etapem rozwoju FOS jest FleetOnlineSolutions Mobile. W tym systemie technik ogumienia posługuje się ręcznym urządzeniem, w którym zapisywane są dane takie jak ciśnienie w oponach i głębokość bieżnika. Dane te są natychmiast przekazywane przez Internet do systemu FOS. Dzięki temu klient może zobaczyć informacje o pojeździe na ekranie komputera w ciągu kilku minut od czynności serwisowej czy naprawy. System zapewnia nie tylko wygodę, lecz także serwisowanie pojazdów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.