W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na rynku, Goodyear wprowadza nową oponę przeznaczoną dla aut klasy SUV: UltraGrip Performance SUV Gen-1.
Od 2012 roku notowany jest dynamiczny wzrost sprzedaży crossoverów oraz pojazdów z napędem 4×4 w regionie EMEA, a prognozy na kolejne lata mówią o kontynuacji tego trendu.
Zobacz także:
Dane Motoring Research wykazują, że liczba tego rodzaju aut wzrosła w ubiegłym roku o 24 proc. i po raz pierwszy jest to najlepiej sprzedający się segment w Europie.
– Ten boom ma kilka przyczyn: niższe koszty, niższe ceny paliw, wszechstronność tego typu pojazdów oraz dobra manewrowość. Przede wszystkim jednak konsumenci kupują coraz więcej samochodów klasy SUV ze względu na styl, szczególnie, że wiele marek prezentuje obecnie nowe modele – powiedział Marcin Nowomiejski, Consumer Brand Manager w Grupie Goodyear na rynku w Polsce i Ukrainie.
Poprzez rozszerzenie swojego portfolio marka spodziewa się zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na tego typu ogumienie. Od czasu wprowadzenia na rynek w 1971 roku pierwszych modeli z rodziny Goodyear UltraGrip, inżynierowie stale ulepszają technologie i innowacje, dzięki którym amerykański koncern od 45 lat pozostaje jednym z liderów na rynku opon zimowych.
Poprawiona przyczepność
Ze względu na gabaryty, SUV-y dają większe poczucie pewności – kierowcy czują się w nich bezpieczniej i często mają błędne przekonanie, że nie potrzebują opon zimowych. Tymczasem wyposażenie pojazdów tej klasy w odpowiednie ogumienie jest jeszcze ważniejsze, ponieważ są one cięższe oraz posiadają wyżej położony środek ciężkości niż samochody osobowe. W rezultacie na opony oddziałują większe siły, a hamowanie i kierowanie stanowią większe wyzwanie.
– Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie zarówno w dziedzinie opon dla SUV-ów, jak i najwyższej klasy zimowego ogumienia, aby wzbogacić wielokrotnie nagradzaną serię UltraGrip Performance w produkt dla tego rodzaju pojazdów. Dzięki zmodyfikowanej konstrukcji, nowe UltraGrip Performance SUV Gen-1 zapewniają większą przyczepność i pomagają zwiększyć bezpieczeństwo jazdy w zimowych warunkach drogowych – powiedział Martijn de Jonge, dyrektor marek opon osobowych Grupy Goodyear w regionie EMEA.
Najważniejsze technologie i właściwości UltraGrip Performance SUV Gen-1
• samoblokujące się lamele i wzór bieżnika składają się na system 3D-BIS (3D Block Interlocking System), zapewniający lepszą równowagę między przyczepnością na suchych nawierzchniach, a osiągami na śniegu;
• zoptymalizowany pod kątem SUV-ów układ lameli, teraz ustawionych równolegle do krawędzi klocków w środkowej części bieżnika, poprawia przyczepność, hamowanie oraz trakcję na śniegu i oblodzonych drogach;
• dzięki technologii ActiveGrip, optymalna, poszerzona powierzchnia styku z drogą zwiększa przyczepność i poprawia parametry hamowania. Więcej gumy na drodze to większy styk z jej powierzchnią, co ma bezpośrednie przełożenie na poprawę stabilności;
• ostatnia z zastosowanych innowacji, wskaźnik TOP (Tread Optimal Performance) informuje kierowcę o rekomendowanym momencie wymiany opony na nową, aby zapewnić optymalne zimowe osiągi.
Rodzina opon UltraGrip wielokrotnie zdobywała wyróżniania w testach, jak również w niezależnie organizowanych próbach. Opona UltraGrip Performance SUV Gen-1 uzyskała znakomite wyniki w testach TÜV na hamowanie na mokrych, suchych, oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach.
Osiągi w testach były następujące:
• droga hamowania na mokrej nawierzchni krótsza o 1,9 metra (wynik lepszy o 7%);
• droga hamowania na suchej nawierzchni krótsza o 2,3 metra (wynik lepszy o 5%);
• parametry hamowania lepsze o 4% na oblodzonych nawierzchniach;
• parametry hamowania lepsze o 2% na zaśnieżonych nawierzchniach – drugi najlepszy wynik hamowania na śniegu spośród wszystkich testowanych opon.
Opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 są dostępne w szesnastu rozmiarach.