Goodyear potwierdziło, że w myśl umowy z Brabham Automotive wyposaży drogowy model marki BT62R w opony Eagle F1 SuperSport RS.
Porozumienie jest nawiązaniem do wieloletniej współpracy pomiędzy obydwoma firmami.
Zobacz także:
Sir Jack Brabham pozostaje do dziś jedynym kierowcą, który zdobył trzy razy mistrzostwo świata Formuły 1 w samochodzie własnej konstrukcji. Sukcesy kontynuowały trzy pokolenia rodziny. Po prestiżowe tytuły w wyścigach samochodów sportowych sięgali synowie Jacka – w tym najmłodszy Dawid, który wygrał słynny 24-godzinny wyścig Le Mans, a obecnie stoi na czele odrodzenia kultowej marki we współpracy z jednym z jej historycznych partnerów.
Organizacja Brabham rozpoczęła działalność w 1962 r., a trzy lata później nawiązano partnerstwo z Goodyearem. W 1966 roku kultowy BT19 Sir Jacka był maszyną nie do pokonania – podstawą mistrzostwa były cztery zwycięstwa Sir Jacka z rzędu w połowie sezonu – w tym na pofałdowanym torze Brands Hatch i trudnej Pętli Północnej Nürburgringu.
Współpraca zaowocowała zwycięstwami i wspólnymi wyścigami w latach 80., a Goodyear przyczynił się do zdobycia ponad 50 tytułów mistrza świata kierowców i konstruktorów oraz setek zwycięstw w wyścigach do 1997 roku. W 2019 r. Brabham Automotive i Goodyear ponownie połączyli swoje siły, powracając na tor wyścigowy. Samochód torowy Brabham BT62 kontynuuje tradycję wyścigowego rodowodu rodziny.
en 700-konny, lekki, 6-biegowy i zaawansowany aerodynamicznie pojazd został zaprojektowany z uwzględnieniem tych samych założeń, które obowiązują w każdym najlepszym samochodzie wyścigowym. Auto ma już na swoim koncie pierwsze sukcesy. David zwyciężył w nim w swoim debiucie w 2019 roku, wraz z drugim kierowcą Willem Powellem, w mistrzostwach Britcar („Race into the Night”) na torze Brands Hatch.
Asortyment opon Goodyear stanowi także wybór również dla drogowej wersji BT62 – BT62R. Samochód zachowuje równowagę pomiędzy doskonałymi osiągami na torze i komfortem codziennej jazdy na drogach, a jednocześnie utrzymuje wiele cech wspólnych z wersją wyścigową, mimo że jest dopuszczony do ruchu drogowego. Opona musi być przygotowana na każdą ewentualność.
Eagle F1 SuperSport RS zaprojektowano tak, aby zapewniały osiągi po torze, a jednocześnie mogły pokonywać codziennie nawierzchnie, do których z reguły opony wyścigowe nie są przystosowane, co czyni je doskonałym dopełnieniem BT62R.
David nie ukrywa, że chciałby, aby marka wystąpiła w Le Mans i ponownie sięgnęła po historyczne zwycięstwo…