GOODYEAR: OPONY DO CIĘŻARÓWEK NA RAJD DAKAR 2016 GOTOWE

good-rd1o

Zespół De Rooy, triumfator Rajdu Dakar 2012, wystartuje w najtrudniejszych zawodach świata, często określanych jako ‘Odyseja’, wyposażony w opony ciężarowe Goodyear ORD.

Wybór poprzedziła seria wszechstronnych, wymagających testów, przeprowadzonych w Hiszpanii i Maroku.


Zobacz także:

OPONY

SPORT

RAJD DAKAR 2016


 

Dakar to największy na świecie i najbardziej wymagający terenowy wyścig samochodów, motocykli i pojazdów ciężarowych. Jego najnowsza edycja zostanie zorganizowana na terenie Argentyny i Boliwii, od 3 do 16 stycznia 2016 roku, z udziałem 660 zawodników z ponad 50 krajów i przeszło 400 motocykli, quadów, aut i pojazdów ciężarowych.

– Bardzo się cieszymy, że zespół De Rooy wybrał opony ciężarowe Goodyear ORD na wyścig Dakar 2016. Intensywne próby wykazały, że nasze opony ciężarowe oferują doskonałe osiągi w zakresie trakcji, trwałości i wytrzymałości. Te kluczowe parametry są nieodzowne w walce o zwycięską pozycję w tak wymagającym wyścigu jak Dakar. Dla nas uczestnictwo w jednym z najtrudniejszych wyścigów terenowych z zespołem De Rooy jest znakomitą okazją do pokazania możliwości opon terenowych ORD w najtrudniejszych warunkach. To także szansa na obserwacje i pozyskanie kolejnych, cennych danych, które pomogą nam w rozwoju opon ciężarowych w przyszłości. Odliczamy dni do stycznia i życzymy zespołowi samych sukcesów w trakcie rajdu – powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon ciężarowych, Goodyear Europa, Bliski Wschód i Afryka.

good-rd2o

Holenderska ekipa De Rooy pojedzie w Dakarze trzema ciężarówkami Iveco wyposażonymi w opony terenowe Goodyear ORD w rozmiarze 375/90R22.5. Za kierownicą głównego pojazdu wyścigowego zasiądzie Gerard De Rooy, który w 2012 r. wygrał Rajd Dakar w klasie pojazdów ciężarowych. Drugą ciężarówkę poprowadzi członek zespołu De Rooy – Ales Loprais, a szybki pojazd wsparcia technicznego – Ton van Genugten.

Opony Goodyear ORD wybrano po wszechstronnych testach, przeprowadzonych podczas tegorocznych rajdów: lipcowego Baja w Hiszpanii oraz październikowego Oilibya Rally w Maroku. Podczas tych próbnych rajdów, inżynierowie z Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu ściśle współpracowali z zespołem, by osiągnąć najlepszą konfigurację, umożliwiającą optymalizację osiągów opon w różnych warunkach, z jakimi przyjdzie zmierzyć się zawodnikom.

Goodyear ORD w rozmiarze 375/90R22.5 to opona testowa, stworzona na potrzeby Dakaru. Ma ona zastąpić ogumienie 14.00R20, które zespół De Rooy wykorzystywał podczas wcześniejszych startów. Goodyear ORD w unikatowym dla koncernu rozmiarze 375/90R22.5 zachowuje tę samą łączną średnicę i szerokość co 14.00R20, natomiast wyróżnia się większym rozmiarem obręczy, który pozostawia więcej miejsca na tarcze hamulcowe, co zwiększa odporność na przegrzewanie.

– Testy przeprowadzone we współpracy z Goodyearem dowiodły znakomitych osiągów opon terenowych Goodyear ORD. Jesteśmy przekonani, że to dla nas najlepsza opona na Dakar. Opony są kluczowym czynnikiem do osiągnięcia celu, jaki sobie postawiliśmy – zdobycia najwyższego stopnia podium w styczniu. Jesteśmy przekonani, że sprostamy temu wyzwaniu z oponami Goodyear – powiedział Henk van Leuven, menedżer zespołu De Rooy.