GOODYEAR: OFERTA TOTAL MOBILITY NA PRZECIW PANDEMII

Aby zaspokoić zmieniające się potrzeby klientów w tym trudnym czasie, Goodyear dostosowuje swoją kompleksową ofertę dla flot – Total Mobility – wzbogacając ją o nowy pakiet usług.

Dzieje się tak w związku z pandemią koronawirusa COVID-19: firmy transportowe i logistyczne oraz ich dostawcy stają przed nowymi wyzwaniami i możliwościami.


Zobacz także:

OPONY>

UŻYTKOWE


 

Od marca szybkie rozprzestrzenianie się COVID-19 drastycznie wpłynęło na wszystkie gałęzie przemysłu w całej Europie. Niektóre branże musiały przyspieszyć produkcję, aby zaradzić nagłemu wzrostowi popytu. Inne przestawiły się na niską podaż, ponieważ zaobserwowały znaczny spadek popytu na rynku, w miarę jak przedsiębiorstwa ograniczały swoją aktywność w celu zapobiegania dalszemu rozprzestrzenianiu się wirusa.

Obsługując różne branże, zarządzający flotami musieli w bardzo krótkim czasie zmienić swoje codzienne działania.

– W zależności od głównej działalności floty, bardzo szybko zaobserwowaliśmy rozwój dwóch przeciwstawnych sił na rynku. Widzimy, że wielu naszych klientów flotowych pracuje w nadgodzinach dostarczając niezbędne towary, takie jak żywność, artykuły medyczne i chemiczne. Dla nich czas pracy i dostępność kierowców są obecnie jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Z drugiej strony, floty dotychczas stanowiące ważny element łańcucha dostaw materiałów dla branży motoryzacyjnej i przemysłu notują teraz przestoje z powodu zamknięcia fabryk – skomentował Grégory Boucharlat, wiceprezes ds. opon użytkowych w Europie.

Goodyear powołał specjalny proaktywny zespół serwisowy, którego zadaniem jest zarządzanie alertami oraz rozwiązywanie ewentualnych problemów. Za każdym razem, gdy system monitorowania opon w pojeździe odnotuje np. nagły spadek ciśnienia albo wzrost temperatury w ogumieniu wysyła sygnał, a zespół techników natychmiast przystępuje do analizy sytuacji i rozwiązuje potencjalne problemy z oponami, zanim jeszcze do nich dojdzie.

Opierając się na obszernych systemach danych, którymi zarządza Goodyear, zespół ma pełny wgląd do historii alertów, wiedzę pozwalającą ocenić stopień aktualnego problemu i jest w stanie zlokalizować pojazd. W razie potrzeby kierowca może liczyć na pomoc najbliższego serwisu, zrzeszonego w sieci. Aby zapewnić szybki czas reakcji w całej Europie, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, Goodyear codziennie monitoruje dostępność techników ServiceLine24H.

Pomimo ograniczeń operacyjnych spowodowanych wprowadzeniem środków ostrożności, Goodyear kontynuuje obsługę klientów flotowych w Europie przy pomocy sieci TruckForce. Partnerom, którzy tymczasowo musieli ograniczyć lub wstrzymać działalność flotową, producent dostarcza praktyczne narzędzia do przeprowadzenia kontroli floty, a także zalecenia dla kierowców, w jaki sposób sprawdzać opony przed ponowną eksploatacją pojazdu.

– Od kilku tygodni wiele samochodów ciężarowych i przyczep stoi na parkingach, co umożliwia szeroko zakrojone kontrole pojazdów i podzespołów, prewencyjną konserwację oraz montaż nowego sprzętu. W efekcie zauważyliśmy także zwiększone zapotrzebowanie i zainteresowanie klientów instalacją opracowanych przez Goodyear systemów monitorowania ciśnienia w oponach, ponieważ floty coraz częściej dostrzegają wartość dodaną tego typu działań – dodał Boucharlat.