Goodyear wprowadza na rynek europejski nową, zapewniającą wysokie osiągi oponę zimową, przeznaczoną do jazdy w trudnych, śnieżnych warunkach. UltraGrip 8 PERFORMANCE zaprojektowano tak, aby sprawdzała się na błocie pośniegowym, śniegu i oblodzonych drogach.
Prace nad nią prowadzono w oparciu o szeroko zakrojone badania oczekiwań konsumentów oraz długofalową analizę zimowych warunków drogowych i komunikacyjnych w Europie. Badania pokazały, że istnieje duże zapotrzebowanie na opony o wysokich parametrach prowadzenia, hamowania i przyczepności.
– Kiedy zapytaliśmy konsumentów czego oczekują od opony zimowej, otrzymaliśmy precyzyjne informacje odnośnie przyczepności i hamowania. Wielu ankietowanych jeździ zimą po europejskich drogach, gdy trzeba sobie radzić ze śniegiem, lodem i mrozem. Doświadczenia kierowców są źródłem ich wysokich wymagań względem parametrów opony. W odpowiedzi na te potrzeby opracowaliśmy UltraGrip 8 PERFORMANCE – powiedział Fabien Desarcon, Menedżer marketingu opon zimowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Oponę opracowano tak, by doskonale spełniała swoją funkcję w zmiennych warunkach zimowych. Bieżnik z mieszanką krzemionkową, wykonaną w najnowszej technologii mieszania, utrzymuje elastyczność opony w niskich temperaturach, zapewniając jednocześnie właściwą sztywność w szerokim zakresie temperatur. W przypadku zaśnieżonej nawierzchni lub opadów śniegu, UltraGrip 8 PERFORMANCE z lamelami – wykonanymi z wykorzystaniem trzech technologii – zapewnia także sztywność i doskonałe prowadzenie na śniegu.
Gęsto ułożone hybrydowe lamele o pełnej głębokości poprawiają zachowanie na śniegu przez cały okres eksploatacji, a większa liczba krawędzi – wynikająca z bardziej zróżnicowanego rozstawu bloków bieżnika – przyczynia się do poprawy ogólnego zachowania opony na śniegu. Postęp w precyzji prowadzenia znalazł również odzwierciedlenie w wynikach niezależnych testów. UltraGrip 8 Performance posiada również specjalnie zaprojektowany, obwodowy rowek o głębokości 6 mm, który – rozdzielając bloki bieżnika – poprawia przyczepność boczną.
Przy hamowaniu centralne żebro w kształcie piły działa jak pług śnieżny, skracając drogę hamowania na śniegu o 6% w porównaniu do trzech konkurencyjnych opon , a zmienny kąt nachylenia „zębów” poprawia właściwości trakcyjne na śniegu. Opadom śniegu zawsze towarzyszy błoto pośniegowe, dlatego nowa opona Goodyear ma szersze rowki barkowe umożliwiające skuteczne oczyszczanie bieżnika. Większa powierzchnia styku w strefie środkowej i większa stopka opony poprawiają też parametry hamowania i dają większą kontrolę na lodzie w porównaniu z oponami poprzedniej generacji.
– Włożyliśmy sporo pracy w opracowanie opony, która gwarantowałaby wysokie osiągi, a jednocześnie zapewniała bezpieczeństwo podczas podróży po ośnieżonych czy oblodzonych drogach. Jazda zimą to często ekstremalne warunki, dlatego pracujemy nad rozwiązywaniem nawet najdrobniejszych problemów, aby móc oferować bezpieczną, niezawodną i wysokiej jakości oponę – dodał F. Desarcon.
Na mokrej nawierzchni kierunkowa konstrukcja bieżnika z hydrodynamicznymi rowkami rozprasza wodę spod czoła opony, umożliwiając skuteczną odporność na aquaplaning, a na suchej nawierzchni obwodowe żebro centralne zwiększa precyzję kierowania i manewrowania. Wyniki niezależnych testów potwierdziły, że wśród testowanych opon UltraGrip 8 PERFORMANCE wyróżnia się najlepszym prowadzeniem na mokrych drogach, a także osiąga jedne z najniższych oporów toczenia.
Opona jest dostępna w wymiarach od 215/60 R16 (95H) do 255/40 R19 (100V XL).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.