Goodyear prezentuje najnowszą generację opony z rodziny Eagle F1 o ultra-wysokich osiągach (UHP) – Eagle F1 Asymmetric 6.
Nowe rozwiązania technologiczne, które poprawiają osiągi na suchej nawierzchni oraz hamowanie i prowadzenie na mokrej drodze, odpowiadają na potrzeby min. pojazdów elektrycznych.
Zobacz także:
W nowej oponie, zaprojektowanej z myślą o szerokiej gamie samochodów obejmującej zarówno mocne i sportowe kompakty, auta rodzinne, luksusowe sedany, a także sportowe coupé, wprowadzono szereg innowacji, które stanowią rozwinięcie Eagle F1 Asymmetric 5.
Opona Eagle F1 Asymmetric 6 posiada adaptacyjną powierzchnię styku z podłożem i zoptymalizowaną konstrukcję, która dostosowuje się do zmian obciążenia. W standardowych warunkach jazdy powierzchnia styku opony z podłożem ma normalną wielkość, ale zwiększa się, gdy kierowca wykonuje dynamiczne manewry. W nowym modelu powierzchnia styku z drogą dostosowuje się do stylu jazdy i zwiększa się w razie potrzeby, zapewniając większą przyczepność i reaktywność na ekstremalne ruchy kierownicą.
W mokrych warunkach pogodowych wierzchnia mieszanka opony, wykorzystująca system żywic, pozwala na zwiększenie mikrokontaktu z nawierzchnią drogi, zapewniając kierowcom lepszą przyczepność na wilgotnych lub mokrych drogach. Eagle F1 Asymmetric 6 zyskała nowe właściwości również dzięki przeniesieniu do jej konstrukcji technologii stosowanych dotychczas w oponach UUHP (ultra ultra high performance) zaprojektowanych tak, aby sprawdzały się zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze. Dzięki temu zwiększono elastyczność nowego modelu, co pozwala na lepsze dopasowanie do nierówności drogi lub po prostu na większą odporność na nie.
Każda opona Goodyear jest przystosowana do jazdy po drogach publicznych, natomiast Eagle F1 Asymmetric 6 została zaprojektowana specjalnie z myślą o wymaganiach producentów pojazdów elektrycznych. Wzór bieżnika redukujący szum pozwala na obniżenie poziomu hałasu o 1 dB, co zostało potwierdzone na etykiecie opony. Z kolei nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego. W rezultacie powstała opona, która jest gotowa na mobilność nowej generacji.
Laurent Colantonio, dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA, powiedział: Eagle F1 Asymmetric 6 to najnowsza opona z naszej wielokrotnie nagradzanej linii Eagle F1. Dzięki najważniejszym innowacjom poprawiającym zachowanie na suchej nawierzchni oraz hamowanie i sterowność na mokrej drodze, jest gotowa do najbardziej ekstremalnych wyczynów, dając kierowcom poczucie pewności w każdych warunkach. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z czołowymi producentami OEM, aby przyspieszyć rozwój następnej generacji mobilności. Co więcej, Eagle F1 Asymmetric 6 spełnia wymagania pojazdów elektrycznych i jest gotowa, aby jeszcze bardziej rozwinąć mobilność elektryczną.
Początkowo opona Eagle F1 Asymmetric 6 będzie dostępna w 28 rozmiarach, które zostaną wprowadzone do oferty w pierwszym kwartale 2022 roku, kolejne będą sukcesywnie wprowadzane na rynek w ciągu roku. Do 2023 roku nowa linia będzie dostępna w 65 rozmiarach na obręcze od 17 do 22 cali.
Wstępna lista rozmiarów, które są dostępne od stycznia 2022 roku, obejmuje szereg popularnych 17- i 18-calowych modeli, a kolejne 17-, 18- i 19-calowe rozmiary zostaną wprowadzone w lutym i marcu. W kwietniu oferta zostanie rozszerzona o modele 21-calowe.