Goodyear wprowadza na rynek kolejną generację popularnej linii opon zimowych UltraGrip.
Nowy model UltraGrip Performance 3 został wyposażony m.in. w technologie Snow Protect i Wet Grip+, dzięki czemu wyróżnia się pewnym prowadzeniem na śniegu oraz krótką drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Ponadto bardziej aerodynamiczny kształt ściany bocznej zmniejsza turbulencje, a nowy wzór bieżnika redukuje hałas, co przekłada się na lepszy komfort jazdy. Opona jest dostępna w 94 rozmiarach na obręcze od 14 do 21 cali, i pasuje do szerokiej gamy samochodów osobowych, z silnikami spalinowymi, elektrycznymi, jak i hybrydowymi.
Zobacz także:
NOKIAN TYRES: ZOBOWIĄZANIE W SPRAWIE OCHRONY MORZA BAŁTYCKIEGO
Aura staje się coraz bardziej nieprzewidywalna, zaskakując już nie tylko drogowców, ale także meteorologów. Jest to szczególnie niebezpieczne w okresie jesienno-zimowym, kiedy niespodziewane opady marznącego deszczu czy śniegu mogą stać źródłem problemów i stresu dla niejednego kierowcy, zwłaszcza mniej doświadczonego. Dlatego użytkownicy coraz częściej poszukują opon zdolnych do pracy w każdych warunkach zimowych, na śniegu, ale także na mokrej i suchej nawierzchni. To skłoniło Goodyeara do opracowania wszechstronnej opony o jeszcze bardziej zrównoważonych właściwościach zimowych niż utytułowany poprzedni model.
Najnowocześniejsze technologie dla wiodącej wydajności
W nowej oponie Goodyear zastosowano najnowsze technologie, które wprowadzają jej osiągi na wyższy poziom oraz sprawiają, że pasuje do wielu różnych generacji pojazdów, w tym potężnych aut elektrycznych:
– Technologia Snow Protect, dzięki zwiększonej gęstości lameli, które tworzą wiele krawędzi chwytających śnieg, zapewnia optymalną trakcję i przyczepność. Dodatkowo „śnieżne pazury” i dłuższe rowki na krawędzi barkowej poprawiają osiągi na miękkim i głębokim śniegu.
– Technologia Wet Grip+ ze zoptymalizowaną, okrągłą stopką zapewnia lepsze rozpraszanie wody. Woda jest spychana na boki, a nie do przodu, co zmniejsza ryzyko aquaplaningu i zapewnia doskonałe osiągi na mokrej jezdni.
– Innowacyjne lamele 3D w części barkowej zwiększają sztywność opony i poprawiają jej osiągi na suchej nawierzchni.
– Opory toczenia zostały zmniejszone o 3%, a waga opony nawet o 10% – dotyczy to całej gamy. Ponadto bardziej aerodynamiczny kształt ściany bocznej zmniejsza turbulencje i poprawia przepływ powietrza.
– Nowy wzór bieżnika redukuje hałas wewnątrz pojazdu o 36% (nawet o 2 dBA) w całej gamie opon. Ten wynik może być jeszcze lepszy, gdyż Goodyear planuje wdrożyć w kolejnych liniach technologię SoundComfort, która pozwoli zmniejszyć hałas o 50% (nawet o 4 dBA).
Dzięki rozwiązaniom, które poprawiają wydajność i zmniejszają hałas, opona zimowa UltraGrip Performance 3 jest przystosowana do potrzeb pojazdów elektrycznych. Aby poradzić sobie z ekstremalnym momentem obrotowym samochodów elektrycznych, nowy model Goodyeara został wyposażony w innowacyjną, odporną na zużycie mieszankę bieżnika, a lamele 3D zapewniają większą stabilność przy przenoszeniu większych sił.
Opona UltraGrip Performance 3 pasuje m.in. do najnowszych i najbardziej popularnych pojazdów na rynku, takich jak Alfa Romeo Giulia, Audi A6/S6, BMW i4 M50, BMW serii 4 Gran Coupé, Cupra Formentor, Tesla Model S Plaid i Smart #1, Toyota Aygo X, oraz Volvo C40/XC40.
UltraGrip Performance 3 jest dostępna w 94 rozmiarach, w tym 13 nowych. Nowy model zastąpi dwa inne dobrze znane produkty – UltraGrip 9+ i UltraGrip Performance+.