To dobra wiadomość dla operatorów europejskich flot pojazdów ciężarowych: od stycznia br. na rynkach krajów Europy jest dostępna nowa, efektywna paliwowo linia opon Fuelmax.
W ofercie znajduje się pierwsza opona na oś sterującą, która uzyskała klasę A w ramach unijnego systemu etykietowania opon. Montaż nowych opon Goodyeara może oznaczać dla floty oszczędność nawet 256 tys. euro, czyli ponad milion złotych rocznie.
Zobacz także:
SPORT
Najnowsza linia Fuelmax to trzy rodzaje produktów: opona S na oś sterującą, D na oś napędową i T na oś wleczoną. Fuelmax S 385/55 R22.5 na oś sterującą jest prawdopodobnie pierwszą tego typu oponą, która uzyskała najwyższą ocenę pod względem oszczędności paliwa.
Finansowe i ekologiczne korzyści oferowane przez opony Fuelmax są znaczące. Operator floty 50 pojazdów ciężarowych może oszczędzić nawet 256 tys. euro, czyli ponad milion złotych rocznie, montując je zamiast opon tego samego rozmiaru, ale posiadających klasę D w zakresie efektywności paliwowej. Na oszczędności te składa się zmniejszenie kosztów paliwa o 5120 euro oraz redukcja emisji dwutlenku węgla o 8975 kg na pojazd w ciągu roku.
Linia Fuelmax, która miała swoją premierę we wrześniu 2013 r., zapewnia najniższy współczynnik oporu toczenia spośród wszystkich opon ciężarowych Goodyeara do zastosowań drogowych. Oferując obniżenie oporu toczenia, nawet o 10 proc. w porównaniu z poprzednim modelem, opony te dają nie tylko oszczędności, ale osiągają również dłuższe przebiegi, jednocześnie zapewniając większą wszechstronność i lepsze parametry trakcyjne.
Zdolność do jazdy zimą i nowe technologie
W ramach prac badawczo-rozwojowych nad nowymi oponami przeprowadzono testy terenowe, między innymi z udziałem francuskiej firmy Transports Pedretti.
Opony na oś napędową Fuelmax spełniają wymagania stawiane oponom zimowym, dlatego widnieje na nich symbol trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) oraz oznaczenie M+S. Oznacza to, że są to opony naprawdę wielosezonowe.
Nowe technologie odgrywają ważną rolę w osiąganiu wysokich parametrów jezdnych. W oponie Fuelmax S zastosowano między innymi IntelliMax Groove Technology. Optymalizuje ona opór toczenia dzięki „ukrytej” rzeźbie bieżnika wtopionej w oponę. W miarę zużywania się bieżnika, eksponowane są nowe rowki, które pomagają zachować optymalny opór toczenia opony.
Bieżnikowanie i wydłużone życie opon
We wrześniu ubiegłego roku wprowadzono do oferty również bieżnikowane wersje opon TreadMax oraz Fuelmax D i T. Opony te produkowane są w oparciu o najnowsze technologicznie karkasy Goodyeara, z wykorzystaniem tych samych wzorów bieżnika i materiałów, co nowe opony, dlatego ich sprawność jest bardzo zbliżona. Tak jak wszystkie opony Goodyeara do pojazdów użytkowych, ogumienie Fuelmax można pogłębiać i bieżnikować.
Goodyear KMAX: brat bliźniak
W tym samym czasie, co FUELMAX, do oferty wprowadzono linię Goodyear Kmax. Jak sama nazwa wskazuje, są to opony projektowane pod kątem jak najdłuższych przebiegów. Oferują one maksymalne przebiegi i doskonałą trakcję przez cały rok, bez kompromisu jeśli chodzi o inne kluczowe parametry.
W skład linii Kmax wchodzą opony na oś sterującą S, opony na oś napędową D oraz opony do naczep T. Linia ta oferuje przebiegi nawet o 35 proc. dłuższe niż odpowiadające im opony Goodyear Regional Haul, przy zachowaniu tego samego poziomu efektywności paliwowej. Opony z nowej linii nadają się również do całorocznej jazdy, ponieważ spełniają wymogi stawiane oponom zimowym: posiadają nie tylko znak M+S, lecz także symbol „alpejski”, czyli trzy szczyty górskie i płatek śniegu (3PMSF).
Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach.