GOODYEAR: CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ OPON DLA SAMOCHODÓW TESLA

Goodyear-Tesla1

Goodyear, amerykański producent ogumienia podpisał umowę o współpracy technologicznej z kalifornijską firmą Tesloop Inc, która specjalizuje się w międzymiastowym transporcie samochodami Tesla.

Celem porozumienia będzie badanie i modelowanie osiągów opon w oparciu o dane pozyskiwane w trakcie przejazdów pojazdów należących do floty firmy. W ramach realizowanych zadań wykorzystane zostanie uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja.


Zobacz także:

OPONY

ROZMAITOŚCI


 

Tesloop obsługuje coraz liczniejszą flotę częściowo autonomicznych pojazdów marki Tesla, zapewniających transport pasażerski na odległość od 50 do 300 mil. Od chwili rozpoczęcia działalności w lipcu 2015 roku firma zbiera dane w tempie zbliżającym się do 20 tysięcy mil miesięcznie na każdy wchodzący w skład floty pojazd. Pierwszy samochód jeżdżący w ramach usługi Tesloop, Tesla model S, wkrótce osiągnie przebieg 250 tys. mil zrealizowany wyłącznie na oponach Goodyear.

– Wykorzystując pogłębioną wiedzę i doświadczenie w projektowaniu i testowaniu opon oraz w zakresie pracy flot, postawiliśmy sobie za cel oferowanie najbardziej innowacyjnych technologii i usług oponiarskich dla nowej generacji skomunikowanych flot pasażerskich. Wiodąca pozycja Tesloop w eksploatacji częściowo autonomicznych, skomunikowanych samochodów elektrycznych już dziś daje nam wgląd w nową generację mobilności, gdzie przebiegi pojazdów sięgające 250 tys. mil rocznie mogą stać się powszechne – powiedział Jim Euchner, wiceprezes ds. globalnej innowacji w Goodyear.

– Jesteśmy przekonani, że za kilka lat wszystkie wiodące usługi transportu pasażerów dokonają migracji do autonomicznych, elektrycznych, szybko ładujących się platform transportowych. Spowoduje to radykalny spadek cen transportu samochodowego, zwiększy przebiegi i umożliwi eksploatację samochodów przez niemal 24 godziny na dobę – dodał Rahul Sonnad, dyrektor generalny Tesloop.

Najbliższe działania w zakresie technologii będą skupione na tworzeniu i weryfikacji predykcyjnych modeli zużycia opon, w oparciu o uczenie maszynowe i systemy analityki predykcyjnej współpracujące z systemami informatycznymi działającymi w chmurze. Kolejnym celem będzie projektowanie optymalizacji procedur konserwacji opon w oparciu o pozyskane dane.

– Goodyear wie, że zdolność do zbierania w czasie rzeczywistym informacji o drodze, warunkach drogowych i zachowaniach podczas jazdy będzie odgrywało coraz większą rolę w optymalizacji osiągów opon pojazdów autonomicznych. Wobec coraz większej ilości danych kompilowanych z szeregu czujników w pojeździe oraz z internetowych źródeł danych, pojawia się bezprecedensowa możliwość stworzenia nowej, cyfrowej metodologii czasu rzeczywistego, która może przyczynić się zarówno do poprawy bezpieczeństwa jak i zasięgu pojazdów, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych – powiedział Euchner.

– Nadejście autonomicznych, skomunikowanych, elektrycznych pojazdów to największa rewolucja w rozwoju samochodów w ostatnich stu latach. Nasze pojazdy to więcej niż samochody – to węzły głęboko cyfrowej elektrycznej sieci transportowej. W tym środowisku, opony stanowią najważniejszy czynnik kosztów operacyjnych – skomentował Sonnad.