GOODYEAR: CAŁOROCZNA OPONA SPRAWDZA SIĘ NA ŚNIEGU I W DESZCZU

Goody-Vector4Seas1

Warunki pogodowe w poszczególnych regionach kontynentu europejskiego są bardzo zróżnicowane. Szacuje się, że w ciągu roku śnieg zalega średnio przez około 12 dni, a deszcz pada przez 166 dni.

Może to utrudniać wybór opon, szczególnie w miejscach Europy o łagodniejszej zimie. W Polsce śniegu jest więcej, ale solenie dróg i ulic powoduje dużo wody na jezdniach.


Zobacz także:

OPONY

ROZMAITOŚCI


 

Opady deszczu i śniegu mogą stanowić realne zagrożenie dla nieprzygotowanych kierowców. Dlatego Goodyear opracował Vector 4Seasons Gen-2 – nową oponę, która zachowuje się optymalnie w trudnych warunkach pogodowych i pozwala kierowcom jeździć na tym samym ogumieniu przez cały rok, zapewniając dobre przygotowanie na nieoczekiwane trudności drogowe.

Testy przeprowadzone niedawno przez niezależną organizację TÜV wykazały, że nowe opony sprawdzają się w deszczu i na śniegu. Eksperci motoryzacyjni przetestowali ogumienie amerykańskiego koncernu i konkurentów pod kątem wielu kryteriów związanych z segmentem opon całorocznych, w tym hamowania na mokrej nawierzchni i śniegu. Wyniki badania potwierdzają, że najnowsza opona całoroczna Vector 4Seasons Gen-2 wyróżnia się krótką drogą hamowania na drogach pokrytych śniegiem i w deszczu.

Goody-Vector4Seas2

Na mokrej nawierzchni uzyskała krótszą średnio o 3,6 m drogę hamowania niż konkurencyjne produkty*. Próba wykazała, że w chwili pełnego zatrzymania ogumienia Goodyear, samochód wyposażony w opony konkurentów poruszał się jeszcze ze średnią prędkością 24 km/h.

Produkty całoroczne opracowane przez amerykański koncern okazały się najlepsze w swojej klasie również na śniegu, wykazując się najkrótszą drogą hamowania – średnio o 2,2 metra w porównaniu z testowanymi konkurentami*. W chwili kompletnego zatrzymania opon Vector 4Seasons Gen-2, pojazdy na oponach konkurentów poruszały się jeszcze ze średnią prędkością 13 km/h.

– Badania TÜV wykazują, że opony Vector 4Seasons Gen-2 uzyskują najlepsze rezultaty tam, gdzie to istotne, to znaczy na mokrej i zaśnieżonej drodze. Dane te potwierdzają, że opracowane przez nas produkty nie mają sobie równych na rynku opon całorocznych – powiedział Mike Rytokoski, dyrektor marketingu Goodyear Europe.

* W porównaniu ze średnią czterech produktów konkurencji. Pomiary przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service w sierpniu 2017 r. na zlecenie Goodyear; rozmiar: 205/55R16; samochód testowy: VW Golf VII; miejsce testów: Cardrona, Colmar- Berg, Montpellier, Wittlich, Papenburg, Uni Neubiberg, TÜV SÜD Garching; Sprawozdanie nr: 713112421-02.