Podczas Festival of Speed, odbywającego się w dniach od 27 do 29 czerwca w angielskim Goodwood, Audi Tradition świętować będzie trzy duże jubileusze i pokaże trzy ikony historii sportów motorowych spod znaku czterech pierścieni.
Pierwsza z nich to Audi Typ C “Alpensieger”, które w sierpniu tego roku zawita także do Polski. Równo przed 100 laty, ten otwarty samochód turystyczny wygrał Międzynarodowy Austriacki Rajd Alpejski.
Zobacz także:
SPORT
GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED
HISTORIA – OLDTIMERS
Przed 80 laty z kolei, w wyścigach zadebiutowały Silberpfeile – “srebrne strzały” marki Auto Union, o czym Audi Tradition przypomni prezentując samochód wyścigowy Auto Union Typ C z 1936 roku. Dodatkowo podziwiać będzie można także Audi 90 quattro IMSA-GTO, startujące przed 25 laty w serii wyścigów w Ameryce Północnej. Wraz z Audi Tradition, do Goodwood zawitają zwycięzcy z Le Mans: Frank Biela i André Lotterer.
Co roku, ta światowej rangi impreza skupiająca się na historycznych samochodach sportowych, gromadzi około 160 tysięcy gości z całego świata. W tym roku, po raz pierwszy na Festival of Speed, Audi Tradition zaprezentuje Audi Typ C „Alpensieger“ – „Alpejskiego Zwycięzcę“. W roku 1909, założyciel firmy Auto Union August Horch odszedł z niej, ale w niedługim czasie założył przedsiębiorstwo Audi, którego nazwa stanowi łacińskie tłumaczenie jego nazwiska.
Trzeci z modeli Audi stworzonych przez Horcha – „Typ C“ – zaprezentowano w 1911 roku. Był to jeden z jego lepszych i najdojrzalszych projektów. „Typ C” uwodnił swą klasę, gdy w latach 1912-1914 trzy razy z rzędu zwyciężył w Austriackim Rajdzie Alpejskim, będącym wówczas najtrudniejszym na świecie wyścigiem długodystansowym. Warto tu wspomnieć, że ten sam „Alpejski Zwycięzca” pojawi się w dniach od 15 do 17 sierpnia na imprezie MotoClassic Wrocław 2014, na zamku Topacz w podwrocławskiej Ślęzy.
Auto Union Typ C z roku 1936 jest maszyną dobrze znaną bywalcom festiwalu w Goodwood. Wyścigowy samochód, w którym Bernd Rosemeyer w roku 1936 podbił europejskie tory, ma w Anglii szeroką rzeszę fanów. W 1937, Rosemeyer wygrał w nim pierwsze angielskie Grand Prix w Donington Park. Typ C, o mocy 520 KM i 16 cylindrach, wzbudza podziw gości zwłaszcza w chwili odpalania silnika. W tym roku, za jego kierownicą zasiądzie pięciokrotny zwycięzca z Le Mans Frank Biela, którego kariera nierozerwalnie wiąże się z największymi sukcesami sportowymi marki Audi.
– Wystąpić w Goodwood jako kierowca, to zawsze ekscytujące przeżycie. Nie mogę się doczekać zajęcia miejsca za sterami Auto Union Silberpfeil – mówi Biela.
W 1988, po zakończeniu zaangażowania w rajdy, Audi powróciło na międzynarodową scenę sportów motorowych, ale tym razem na tor wyścigowy. Modelem Audi 200 quattro cztery pierścienie zrobiły wtedy furorę w północnoamerykańskich mistrzostwach TransAm. W kolejnym roku, pozostając cały czas w Ameryce Północnej, wystartowały po raz pierwszy w klasie GTO serii IMSA. Audi 90 quattro IMSA-GTO, za kierownicą którego Hans- Joachim Stuck zdobył tytuł wicemistrza, miało moc 720 KM.
W Goodwood, w kokpicie Audi 90 quattro IMSA-GTO zasiądzie trzykrotny zwycięzca z Le Mans, André Lotterer.
– To dla mnie ogromna frajda. Uwielbiam samochody wyścigowe Audi z lat osiemdziesiątych – cieszy się Lotterer.