Najnowsze dziecko marki Jaguar F-TYPE Project 7 debiutuje dziś (26 czerwca) na festiwalu prędkości w Goodwood.
F-TYPE Project 7 jest pierwszym wyczynowym modelem marki stworzonym przez dział Special Operations Jaguar Land Rover. Model zostanie wyprodukowany ręcznie w ilości 250 egzemplarzy.
Projekt zaprezentowany został rok temu, jako model koncepcyjny i został odebrany z wielkim entuzjazmem przez publiczność. Roadster inspirowany jest modelem D-Type, który w 2014 roku celebruje 60 rocznicę swojego debiutu i 3 krotnie wygrał wyścig Le Mans. Cyfra 7 w nazwie modelu jest uhonorowaniem 7 zwycięstw marki w tym prestiżowym wyścigu.
Zobacz także:
SPORT
GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED
F-TYPE Project 7 jest kontynuacją wielokrotnie nagradzanego projektu F-TYPE. Model jest inspirowany niezwykłym samochodem wyczynowym, jakim jest D-Type. Tył samochodu jest wiernym odtworzeniem 60 letniego konceptu aerodynamicznego gdzie nadwozie tylnej części jest niejako przedłużeniem kasku prowadzącego.
Zaawansowane modyfikacje aerodynamiczne to również zmodyfikowany zderzak, spojler, boczne progi, dyfuzor oraz ustawiany tylny karbonowy spojler. Całość sprawia, iż Project 7 generuje 177% większą siłę docisku niż F-Type Roadster przy prędkość 300km/h.
Samochód posiada bardzo wiele elementów wykonanych z karbonu, przednia szyba obniżona jest o 114 mm a całość nadwozia obniżona o 30.5 mm.
Elementem wyróżniającym modelu F-Type Proejct 7 jest ręczna produkcja oraz odmienne standardy wyznaczone przez dział Special Operations. Edycja zostanie wyprodukowana w liczbie 250 egzemplarzy a każdy z nich będzie oznaczony plakietką pomiędzy fotelami z podpisem Iana Calluma.
Jaguar F-TYPE Project 7 jest nie tylko najszybszą wersją palety F-Type, model ten znajduje się na samym szczycie wszystkich dotąd produkowanych samochodów marki Jaguar pod względem osiągów oraz mocy silnika.
F-TYPE Project 7 napędzany jest doładowaną jednostką o pojemności 5.0 Litrów produkującą moc 575KM oraz 680NM momentu obrotowego. Silnik osadzony jest w wypełni aluminiowym nadwoziu o wadze 1585kg. Parametry te pozwalają Project 7 osiągnąć 100km/h w zaledwie 3.9s a prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 300km/h.
F-TYPE Project 7 jest samochodem dopuszczonym do ruchu, posiada chowany dach oraz 196-litrowy bagażnik.
Moc wysyłana jest na koła tylne za pośrednictwem ośmio-biegowej skrzyni Quickshift oraz elektronicznego aktywnego dyferencjału drugiej generacji. Samochód wyposażony jest standardowo w hamulce karbonowo-ceramiczne Matrix (CCM) dostępne dotychczas, jako opcja w modelu F-TYPE R Coupé. Układ zapewnia niezwykłą siłę hamowania oraz precyzję a jest jednocześnie niezwykle odporny na efekt fadingu. Inną opcją standardową jest wektorowy rozkład momentu obrotowego z udziałem hamulców (TVbB), który współpracując z EAD zapewnia ekstremalnie łatwe oraz szybkie prowadzenie w zakrętach.
Ostatnim z interesujących sportowych elementów wyposażenia standardowego jest przyciągający wzrok pakiet aerodynamiczny wykonany z włókna węglowego. Pakiet zapewnia większy docisk przy dużych prędkościach a jest on jednocześnie uzupełnieniem specjalnych nastawów sportowego dedykowanego zawieszenia stworzonego na potrzeby F-Type Project 7 dla jeszcze większych wrażeń ze sportowej jazdy.