Już 10 lipca na Goodwood Festival of Speed zadebiutują sportowe wersje RS nowej Škody Octavii i Octavii Combi. Poznaliśmy trochę więcej szczegółów dotyczących nowych modeli.
W porównaniu do drugiej generacji Octavia RS, długość samochodu wzrosła o 88 mm (combi o 86 mm), zyskując przy tym 45 mm szerokości. Rozstaw osi natomiast wzrósł o 102 mm powodując, że auto robi jeszcze większe wrażenie.
Zobacz także:
SPORT
GOODWOOD FESTIVAL 2013: PREMIERA SKODY
Nowa generacja Octavii wyróżnia się jeszcze bardziej dopracowanym wyglądem. Z przodu dominuje nowy zderzak z wlotami powietrza, z siatką o strukturze plastra miodu i światłami przeciwmgielnymi, tył natomiast – to wyrazisty czarny dyfuzor, którego dynamiczny wygląd wzmacniają odważne, trapezoidalne końcówki układu wydechowego i drapieżny spojler. Atletyczne wrażenie z boku wzmacniają nowe felgi, dostępne w czterech dedykowanych dla tego modelu wzorach i rozmiarach.
Przestronna kabina przeistoczyła się w prawdziwie wyścigowe środowisko. Kierowca zasiada w nowym, wyprofilowanym fotelu, a jego ręce spoczywają na trójramiennej kierownicy, drążku zmiany biegów lub dźwigni hamulca ręcznego – wszystko wykończono perforowaną skórą. Ekskluzywną atmosferę do wnętrza wprowadza szereg pomniejszych wyróżników, takich jak pedały i progi ze stali nierdzewnej oraz dyskretne podświetlenie.
Dodatkowo na dźwigni zmiany biegów, kierownicy, drzwiach, fotelach, czy dywanikach dostrzec można logo RS, co podkreśla niepowtarzalny charakter samochodu.
Konstruktorzy ponownie postanowili udostępnić w tym modelu silnik zarówno benzynowy, jak i wysokoprężny. Dzięki licznym usprawnieniom, zużycie paliwa w stosunku do poprzednika udało się ograniczyć nawet o 19 proc. Octavia RS uzyskała nowy poziom osiągów, dzięki silnikom 2.0 TSI o mocy aż 220 KM (162 kW) i 184-konnemu 2.0 TDI (135 kW).
W przypadku tego pierwszego przyspieszenie do 100 km/h wynosi zaledwie 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna aż 248 km/h. Dla wersji wysokoprężnej wartości te wynoszą odpowiednio 8,1 sek. oraz 232 km/h, (z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów), czyniąc Octavię RS jednym z najszybszych samochodów tego segmentu napędzanych ropą.
Systemy Start-Stop oraz odzyskiwania energii z hamowania są dostępne w standardzie. W ofercie są dostępne manualna skrzynia biegów lub – jako opcja – dwusprzęgłowa skrzynia biegów.
Elektroniczny dyferencjał XDS razem z odpowiednio skalibrowaną kontrolą trakcji umożliwiają efektywne przełożenie mocy na asfalt.
Wprost nieograniczony zapas przyczepności zapewnia obniżone zawieszenie, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowy zestaw z tyłu. W trosce o jak największą precyzję prowadzenia i szybsze reakcje na komendy kierowcy, konstruktorzy zastosowali innowacyjny układ kierowniczy o zmiennej geometrii.
Octavia RS wzbogacona jest do tego o szeroki zakres wyposażenia standardowego, w który wchodzą między innymi światła bi-ksenonowe i nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa.
Cena oczywiście nie jest jeszcze znana, ale producent twierdzi, że będzie ona adekwatna do jakości…
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.