GOODWOOD 2024: MERCEDES-AMG ZAPREZENTOWAŁ NOWEGO GT 63 PRO 4MATIC+

Mercedes-AMG zaprezentował na Festiwalu Prędkości w Goodwood najnowszego członka rodziny AMG GT – nowego Mercedesa-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

skierowana jest do pasjonatów motoryzacji, którzy poszukują wyjątkowej dynamiki jazdy. Zwinna reakcja na ruch kierownicą i ogólne osiągi zapewniają jeszcze bardziej sportowe wrażenia z jazdy, co jest szczególnie widoczne na torze wyścigowym. Większa moc, precyzyjne dostrojona aerodynamika z jeszcze bardziej zmniejszoną siłą nośną aerodynamiczną i ulepszonym chłodzeniem przyczyniają się do zwiększenia dynamiki jazdy i szybszych czasów na torze.


Zobacz także:

GOODWOOD 2024: MINI POKAZAŁ DWA NADCHODZĄCE MODELE JOHN COOPER WORKS
 

PREMIERY


 

Jednocześnie nowy model oferuje te same zalety, co pozostali członkowie rodziny AMG GT. Bazując na zapotrzebowaniu klientów na poprawę komfortu codziennego użytku w porównaniu z poprzednią serią, AMG GT drugiej generacji oferuje duże poczucie przestrzeni i dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Opcjonalnie dostępny jest również z miejscami 2+2. Zaawansowane technologicznie komponenty, takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętna tylna oś w standardzie i aktywna aerodynamika również wyostrzają profil jazdy. Ponadto sportowe coupé przenosi swoją moc na drogę dzięki w pełni zmiennemu napędowi na cztery koła AMG Performance 4MATIC+.

Lepsze osiągi i zoptymalizowane właściwości jezdne na torach wyścigowych

4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG w konfiguracji 450 kW (612 KM) zapewnia doskonały napęd. Dostarcza o 20 kW (27 KM) więcej niż w AMG GT 63, a eksperci od silników z Affalterbach zwiększyli maksymalny moment obrotowy o 50 Nm do 850 Nm, aby uzyskać jeszcze mocniejsze przyspieszenie. Ten wzrost osiągów został osiągnięty dzięki dostosowaniu jednostki sterującej silnika. AMG GT 63 PRO imponuje ogólnymi osiągami, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. AMG GT 63 PRO przyspiesza od zera do 200 km/h w zaledwie 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy szybciej niż AMG GT 63). Prędkość maksymalna osiągana jest przy 317 km/h.

Znacznie rozszerzony pakiet chłodzenia

Eksperci AMG GT wzmocnili obwody chłodzenia wysokotemperaturowego i niskotemperaturowego, aby układ napędowy nie nagrzewał się zbytnio nawet przy zwiększonym obciążeniu. Dwie chłodnice są teraz umieszczone w lewym i prawym przednim nadkolu. Zwiększa to wydajność chłodzenia układu napędowego, a tym samym ogólne osiągi pojazdu na torze wyścigowym.

Zamontowane od góry chłodnice dyferencjałów na przedniej i tylnej osi oraz skrzynia rozdzielcza w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ są teraz aktywnie chłodzone. Za pomocą elektrycznie sterowanych pomp wodnych płyn chłodzący krąży w odpowiednich obiegach chłodzących i dzięki temu może lepiej i bardziej równomiernie odprowadzać ciepło za pośrednictwem grzejników zamontowanych od góry.

Nowa geometria łopatek kierujących powietrzem w podwoziu i zmienione osłony hamulców również kierują więcej powietrza do hamulców. Zwiększa to trwałość i zapobiega zbyt wysokim temperaturom hamulców.

Zwiększona aerodynamika

Precyzyjne dostrojenie aerodynamiczne zwiększa również ogólne osiągi pod względem dynamiki wzdłużnej i poprzecznej. Eksperci ds. aerodynamiki i specjaliści ds. dynamiki jazdy ściśle ze sobą współpracowali. Przeprojektowany przedni pas jest jeszcze bardziej dominujący. Integruje dodatkowe deflektory powietrza wykonane z widocznego włókna węglowego wokół powiększonych bocznych wlotów powietrza. Aktywny profil aerodynamiczny w podwoziu, aktywny system sterowania powietrzem AIRPANEL w pasie przednim oraz pakiet aerodynamiczny ze stałym tylnym błotnikiem na klapie bagażnika należą również do wyposażenia standardowego. Aerodynamiczna siła nośna na przedniej osi została zmniejszona o ponad 30 kilogramów. Skutkuje to jeszcze bardziej precyzyjnym kierowaniem. AMG GT 63 PRO posiada również dodatkowe owiewki na podwoziu – podobne do tych w Mercedesie-AMG ONE. Te żebra, które znajdują się na wysokości przedniej i tylnej osi, przyspieszają przepływ powietrza w podwoziu. Wszystkie działania są skoordynowane i współgrają z koncepcją tylnego skrzydła, która zwiększa siłę docisku na tylnej osi o około 15 kilogramów.

Solidne hamulce ceramiczne, 21-calowe kute koła i opony miseczkowe bez dodatkowych opłat

Standardowy ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG z sześciotłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi zaciskami ruchomymi z tyłu jest wyposażony w 420-milimetrowe tarcze hamulcowe na przedniej osi. Są to obecnie największe standardowe ceramiczne tarcze hamulcowe dostępne w ofercie Mercedes-AMG. Podobnie jak w sportach motorowych, grzbiety tarcz hamulcowych o wysokich osiągach są wykonane z lekkiego tytanu o wysokiej wytrzymałości. Układ hamulcowy zmniejsza masę, szczególnie masy nieresorowane. Kolejnymi zaletami są ich jeszcze większa trwałość i odporność na blaknięcie przy gwałtownym hamowaniu, co gwarantuje szybkie czasy okrążeń. Układ hamulcowy wyróżnia się również długą żywotnością i spontaniczną reakcją. Jest to również kluczowy czynnik zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa w codziennym życiu na drodze.

Lekkie, 21-calowe, kute obręcze kół AMG Performance ze skrzyżowanymi szprychami są lakierowane wyłącznie w kolorze Himalaya grey matt. Są one standardowo wyposażone w opony Michelin Pilot Sport 5. Opony Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup są dostępne jako opcja bez dodatkowych opłat. Wymiary opon to 295/30 ZR 21 z przodu i 305/30 ZR 21 z tyłu.

Klimat sportów motorowych w zakresie nadwozia i wnętrza

Standardowy pakiet AMG Exterior Carbon Fibre z przednim splitterem, listwami ozdobnymi na progach bocznych, dyfuzorem i tylnym błotnikiem z wysokiej jakości włókna węglowego podkreśla związek ze sportami motorowymi. W standardzie znajdują się również lakierowane na czarno zaciski hamulcowe, fotele AMG Performance z wysokim podparciem bocznym oraz kierownica AMG Performance ze skóry Nappa / mikrofibry MICROCUT.

Dane w skrócie

    Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+
Silnik   Ośmiocylindrowy silnik V z bezpośrednim wtryskiem i podwójnym turbodoładowaniem
Przemieszczenie cm3 3,982
Znamionowa moc wyjściowa kW/KM 450/612
przy 1/min 5,500-6,500
Maksymalny moment obrotowy Nm 850
przy 1/min 2,350-5,000
Układ napędowy   W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+
Transmisja   AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Przyspieszenie 0-100 km/h s 3.2
Prędkość maksymalna km/h 317
Łączne zużycie energii l/100 km 14.1
Emisja CO2 w cyklu mieszanym2 g/km 319
Klasa CO2   G