Europejski debiut Hondy Prelude Concept będzie miał miejsce podczas wydarzenia Goodwood Festival of Speed.
Europejski debiut nowego modelu przypada na 25-letni jubileusz działalności Hondy w sektorze technologii hybrydowej
Zobacz także:
GOOWOOD 2024: TOYOTA ZAPREZENTUJE NOWEGO GR YARIS
Zaprezentowany podczas ubiegłorocznej wystawy Japan Mobility Show koncepcyjny Prelude ma zapewnić idealną równowagę między emocjami podczas prowadzenia i oszczędnością, a jego wygląd oraz dynamika mają być kulminacją długofalowych starań Hondy na polu elektryfikacji.
Oryginalny Prelude zadebiutował w Europie 45 lat temu i do 2001 roku — przez pięć generacji — był doskonałą wizytówką najnowocześniejszej technologii firmy Honda. Nowy model to obietnica godnego powrotu słynnego samochodu.
Nazwa „Prelude” (czyli „preludium”) nawiązuje do formy stanowiącej wstęp do większego dzieła muzycznego i odpowiednio pozycjonuje samochód jako prekursora przyszłych modeli ucieleśniających zaangażowanie Hondy w sportowe osiągi – jest to przykład, jak Honda dostarcza „radość z jazdy” klientom w całej Europie.
Tomoyuki Yamagami, główny inżynier i kierownik dużego projektu w firmie Honda Motor, powiedział: Nowy Prelude to nie tylko najnowszy rozdział w naszej historii związanej z nieustannym rozwojem technologii hybrydowej, ale także efekt 25 lat pionierskich badań i rozwoju w tej dziedzinie. Chcemy zapewnić, że model ten zachowa swoje sportowe DNA, doskonale łącząc wydajność i korzyści dla środowiska naturalnego, charakterystyczne dla samochodów zelektryfikowanych, z dużymi emocjami za kierownicą — przyjemność z jazdy powinna dawać kierowcy oddech od trudów dnia codziennego.
Ponadto Prelude demonstruje, jak ważne są dla nas hybrydowe układy napędowe w perspektywie stałej strategii elektryfikacji samochodów firmy Honda. Samochód ten stanowi kluczowy etap w naszych dążeniach, aby do 2040 roku 100% sprzedawanych przez nas nowych pojazdów było zasilanych ogniwami elektrycznymi lub wodorowymi.
25 lat technologii hybrydowej
W tym roku Honda świętuje ćwierć wieku pionierskiego doświadczenia w dziedzinie napędów hybrydowych, od czasu wprowadzenia w 1999 roku rewolucyjnego coupé Insight jako pierwszego w Europie modelu hybrydowego produkowanego seryjnie. Od tamtej pory marka była prekursorem w rozwoju technologii spalinowo-elektrycznych układów napędowych, oferując szeroką gamę modeli, które pomogły kierowcom przejść na rozwiązania zelektryfikowane w możliwie najpłynniejszy, najdogodniejszy i najbardziej ekonomiczny sposób.
Po debiucie modelu Insight w 2003 roku Honda wprowadziła na rynek model Civic IMA, w którym połączyła 4-cylindrowy silnik i-VTEC o pojemności 1,3 litra z silnikiem elektrycznym o mocy 20 KM, aby zwiększyć oszczędność paliwa. Siedem lat później pojawił się model CR-Z łączący wyjątkowy, równoległy układ hybrydowy IMA Hondy z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra i manualną skrzynią biegów, zapewniając idealną równowagę między dynamiką jazdy a ekonomicznym zużyciem paliwa.
Dzięki kompaktowej konstrukcji systemu hybrydowego Honda IMA debiutujący w 2011 roku Jazz Hybrid oferował praktyczne walory, z których zasłynął jego pierwowzór — w tym fotele Magic Seats i 300 litrów przestrzeni bagażowej. Pięć lat później, wraz z pojawieniem się modelu NSX, wprowadzono najbardziej zaawansowany technologicznie w historii hybrydowy układ napędu na wszystkie koła do segmentu supersamochodów.
Obecnie gama popularnych samochodów marki Honda została w pełni zelektryfikowana, a modele Jazz, Civic, HR-V, ZR-V i CR-V są standardowo wyposażane w układy napędowe e:HEV. Zaawansowane układy napędowe, które płynnie przełączają się między napędem elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez ingerencji kierowcy, łączą w sobie wyjątkową łatwość obsługi z przyjemnością z jazdy, a także z konkurencyjną wydajnością i niskim poziomem emisji spalin.