W 2011 roku Nissan Juke-R był pierwszym na świecie supersamochodem z nadwoziem crossovera. Innowacyjną koncepcję modelu połączono wówczas z silnikiem i podwoziem legendarnego flagowego samochodu sportowego – Nissana GT‑R.
Po czterech latach Juke‑R doczekał się modernizacji sylwetki, a także jeszcze mocniejszego silnika. Globalny debiut miał miejsce w trakcie dorocznego Festiwalu Szybkości – Goodwood Festival of Speed.
Zobacz relacje:
Goście festiwalu oraz widzowie oglądający transmisje telewizyjne mieli okazję zobaczyć Nissana Juke‑R 2.0 nie tylko na stoisku marki, ale także w trakcie dynamicznych wjazdów na wzgórze Hillclimb. Przez wszystkie trzy dni nowym supercrossoverem kierował zwycięzca GT Academy i uczestnik 24‑godzinnego wyścigu Le Mans, Jann Mardenborough.
Juke‑R 2.0, oparty na udoskonalonym stylistycznie i technicznie Nissanie Juke z 2014 roku, zyskał też dodatkową moc przeniesioną z modelu GT‑R. Obecnie silnik samochodu rozwija 600 KM. Z kultowym czarnym matowym lakierem zarezerwowanym dla wersji „R” jest jeszcze bardziej muskularny i potężny od swojego poprzednika.
– Juke‑R jest kultowym supercrossoverem, a jego modernizacja polegająca na zwiększeniu mocy i nadaniu mu jeszcze odważniejszej stylistyki jest naturalną konsekwencją wprowadzenia na rynek w ubiegłym roku najnowszej generacji modelu Juke. Juke‑R 2.0 jest doskonałym crossoverem, w którym zgromadzono to, co Nissan ma najlepszego do zaoferowania: innowacyjność wynikającą z kompetencji firmy w segmencie crossoverów oraz emocje gwarantowane przez silnik supersamochodu GT‑R – powiedział Gareth Dunsmore, dyrektor generalny ds. komunikacji marketingowej w Nissan Europe.
Juke‑R 2.0 uświetnił także piątą rocznicę uruchomienia produkcji Nissana Juke – kompaktowego crossovera (600 000 egzemplarzy modelu sprzedanych w całej Europie od wprowadzenia na rynek w 2010 roku), który obok modeli Qashqai i X‑Trail stanowi rodzinę samochodów świetnie się czujących luźnych nawierzchniach.
Juke‑R 2.0 – dane techniczne
Do odświeżenia wyglądu przyczyniły się też takie zmiany, jak nowy kształt reflektorów, diodowe światła do jazdy dziennej, diodowe światła tylne oraz diodowe boczne kierunkowskazy osadzone w obudowach lusterek. Kolejnym znakiem rozpoznawczym jest nowy wlot powietrza z charakterystycznym dla Nissana motywem litery V.
Unowocześnione i charakterystyczne elementy wyposażenia Juke‑R 2.0 to między innymi:
– przedni zderzak, gruntownie przeprojektowany od strony estetycznej i funkcjonalnej
– wloty powietrza powiększono o ponad 100 proc. by lepiej chłodzić silnik;
– tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem z widoczną karbonową fakturą;
– tylne skrzydełka aerodynamiczne stanowią teraz pojedynczy element z włókna węglowego z karbonowym wykończeniem;
– nakładki przednich i tylnych nadkoli to nowe elementy z karbonu,;
– poprawiono estetykę spojlerów progowych z włókna węglowego;
– wszystkie klosze lamp oraz maska silnika pochodzą z nowego Juke 2015;
– wzór obręczy kół z modelu GT‑R.
– moc silnika z modelu GT‑R zwiększono do 600 KM – taką samą mocą dysponuje najbardziej ekstremalna wersja GT‑R, czyli NISMO.