Najnowszy ranking Best Global Brands 2020 firmy Interbrand już po raz 17. uszeregował branżę motoryzacyjną pod względem wartości.
Na czele rankingu znalazła się Toyota, która wyceniona została w tym roku na 51,6 mld dolarów, co zapewnia firmie 7. miejsce wśród globalnych marek wszystkich branż.
Zobacz także:
Tuż za Toyotą znalazł się Mercedes- Benz. Zajął on ósme miejsce i jako jedyna europejska firma, z wartością marki szacowaną na 49,27 miliardów dolarów, trafił do pierwszej dziesiątki zestawienia.
Eksperci Interbrand podkreślają, że Toyota opiera swoją pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Marka koncentruje się rozwoju niskoemisyjnej motoryzacji, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. W tym roku Toyota Motor Corporation odzyskała pierwszą pozycję lidera wśród producentów samochodów. W pierwszej połowie 2020 roku koncern sprzedał 4,02 miliona aut, co odpowiada 12,4 proc rynku.
Toyota buduje swoją pozycję także na innych polach. Inwestuje ogromne nakłady w rozwój nowych technologii, które poprawią jakość życia ludzi i przyczynią się do ochrony środowiska i klimatu. Wyczynowy fabryczny zespół Toyota Gazoo Racing odnosi sukcesy w światowym motorsporcie, jednocześnie przyczyniając się do budowy kolejnych generacji coraz lepszych samochodów drogowych.
Toyota jest najbardziej znana jako producent zelektryfikowanych samochodów i lider technologii napędów hybrydowych i wodorowych. Do dziś marka sprzedała ponad 15 milionów hybryd, co pozwoliło uniknąć emisji 120 milionów ton CO2.
Mercedes- Benz łączy innowacyjność z ambicją oferowania unikalnych rozwiązań z segmentu luksusowej mobilności.
– Cały zespół Mercedes- Benz jest dumny, że w tym roku znów znaleźliśmy się w pierwszej dziesiątce Best Global Brands. A do tego czwarty rok z rzędu obroniliśmy naszą pozycję najcenniejszej luksusowej marki motoryzacyjnej na świecie. Kluczem do naszego sukcesu jest konsekwentne skoncentrowanie naszej marki na potrzebach klientów – powiedziała Bettina Fetzer, wiceprezes Mercedes- Benz AG ds. marketingu.
Amerykańska firma doradcza Interbrand bada i analizuje najcenniejsze marki na świecie od 1999 r. W tym roku już po raz 21. lista 100 najlepszych marek została włączona do corocznego raportu „Best Global Brands”, w ramach którego wszyscy kandydaci byli oceniani według trzech kryteriów: „Wyniki finansowe produktów lub usług marki”, „Rola marki w procesie podejmowania decyzji zakupowych” oraz „Siła marki w zabezpieczeniu przyszłych zysków firmy”.
Ranking Interbrand można znaleźć na stronie www.bestglobalbrands.com.