BEST GLOBAL BRANDS 2020: TOYOTA I MERCEDES NA CZELE BRANŻY

Najnowszy ranking Best Global Brands 2020 firmy Interbrand już po raz 17. uszeregował branżę motoryzacyjną pod względem wartości.

Na czele rankingu znalazła się Toyota, która wyceniona została w tym roku na 51,6 mld dolarów, co zapewnia firmie 7. miejsce wśród globalnych marek wszystkich branż.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Tuż za Toyotą znalazł się Mercedes- Benz. Zajął on ósme miejsce i jako jedyna europejska firma, z wartością marki szacowaną na 49,27 miliardów dolarów, trafił do pierwszej dziesiątki zestawienia.

Eksperci Interbrand podkreślają, że Toyota opiera swoją pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Marka koncentruje się rozwoju niskoemisyjnej motoryzacji, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. W tym roku Toyota Motor Corporation odzyskała pierwszą pozycję lidera wśród producentów samochodów. W pierwszej połowie 2020 roku koncern sprzedał 4,02 miliona aut, co odpowiada 12,4 proc rynku.

Toyota buduje swoją pozycję także na innych polach. Inwestuje ogromne nakłady w rozwój nowych technologii, które poprawią jakość życia ludzi i przyczynią się do ochrony środowiska i klimatu. Wyczynowy fabryczny zespół Toyota Gazoo Racing odnosi sukcesy w światowym motorsporcie, jednocześnie przyczyniając się do budowy kolejnych generacji coraz lepszych samochodów drogowych.

Toyota jest najbardziej znana jako producent zelektryfikowanych samochodów i lider technologii napędów hybrydowych i wodorowych. Do dziś marka sprzedała ponad 15 milionów hybryd, co pozwoliło uniknąć emisji 120 milionów ton CO2.

Mercedes- Benz łączy innowacyjność z ambicją oferowania unikalnych rozwiązań z segmentu luksusowej mobilności.

– Cały zespół Mercedes- Benz jest dumny, że w tym roku znów znaleźliśmy się w pierwszej dziesiątce Best Global Brands. A do tego czwarty rok z rzędu obroniliśmy naszą pozycję najcenniejszej luksusowej marki motoryzacyjnej na świecie. Kluczem do naszego sukcesu jest konsekwentne skoncentrowanie naszej marki na potrzebach klientów – powiedziała Bettina Fetzer, wiceprezes Mercedes- Benz AG ds. marketingu.

Amerykańska firma doradcza Interbrand bada i analizuje najcenniejsze marki na świecie od 1999 r. W tym roku już po raz 21. lista 100 najlepszych marek została włączona do corocznego raportu „Best Global Brands”, w ramach którego wszyscy kandydaci byli oceniani według trzech kryteriów: „Wyniki finansowe produktów lub usług marki”, „Rola marki w procesie podejmowania decyzji zakupowych” oraz „Siła marki w zabezpieczeniu przyszłych zysków firmy”.

Ranking Interbrand można znaleźć na stronie www.bestglobalbrands.com.