Osiemdziesiąty trzeci Salon Samochodowy w Genewie pozostanie w pamięci entuzjastów motoryzacji, m.in. jako miejsce światowej premiery Chevroleta Corvette Stingray w wersji kabriolet. Wszystkie technologie zastosowane w wersji coupe oraz osiągi dotyczą również kabrioletu.
Nowy Stingray został stworzony, aby oferować kierowcy radość z jazdy zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i długich tras czy przejazdów krętymi bocznymi drogami. Jedyne zmiany strukturalne wprowadzono, aby umożliwić zastosowanie składanego dachu oraz w punktach mocowania pasów bezpieczeństwa.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Chevrolet Corvette Stingray jest najmocniejszym produkcyjnym Chevroletem Corvette w historii, generującym według wstępnych danych 450 KM mocy (335 kW) i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy model jest też najszybszym modelem Corvette w dziejach – auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie około czterech sekund. Co więcej, Stingray będzie prawdopodobnie najoszczędniejszym modelem Corvette jaki kiedykolwiek powstał.
Najważniejsze cechy konstrukcji modelu Corvette Stingray:
– nowy silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 litra wyposażony w wiele zaawansowanych technologii, jak bezpośredni wtrysk paliwa, funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management), układ zmiennych faz rozrządu oraz zaawansowany układ spalania, który umożliwia wygenerowanie wyższej mocy przy niższym zużyciu paliwa;
– nowa siedmiobiegowa przekładnia manualna z systemem Active Rev Matching, przewidujący moment, w którym kierowca zmienia bieg i odpowiednio dostosowuje prędkość obrotową silnika, aby za każdym razem zapewnić doskonałą zmianę przełożeń; do wyboru jest także sześciobiegowa przekładnia automatyczna z dźwigienkami do zmiany biegów przy kierownicy;
– zaawansowane technologie wspomagające kierowcę, w tym selektor trybu jazdy (Drive Mode Selector), oferujący pięć pozycji pracy, który dostosowuje dwanaście różnych ustawień pojazdu do indywidualnych preferencji kierowcy;
– lekkie materiały, jak maska silnika i zdejmowany panel dachowy (w wersji coupe) wykonane z włókna węglowego, kompozytowe błotniki, drzwi i tylne panele nadwozia, nanowęglowe kompozytowe panele podwozia oraz nowa rama aluminiowa przyczyniają się do przesunięcia środka ciężkości w kierunku tylnej części nadwozia, czego efektem jest optymalny rozkład mas w stosunku 50/50 oraz doskonały stosunek mocy do masy;
– wnętrze stworzone z wykorzystaniem włókna węglowego, aluminium, wykańczanych ręcznie elementów skórzanych oraz dwa ośmiocalowe ekrany z możliwością konfiguracji;
– w wyprofilowanym nadwoziu umieszczono zaawansowane reflektory ksenonowe typu HID oraz oświetlenie wykorzystujące diody LED.
Chevrolet Corvette Stingray wyróżnia się charakterystycznym profilem z długą maską silnika i dużą powierzchnią szyb otaczających kabinę pasażerską, przywołującą na myśl osłonę kabiny pilota w myśliwcu, a także dwuelementowymi tylnymi lampami. Wersja kabriolet została wyposażona w nowy, sterowany elektrycznie dach, który może zostać opuszczony lub podniesiony zdalnie z wykorzystaniem pilota.
W wersjach coupe i kabriolet oferowany jest pakiet Z51 do jazdy po torze. Pakiet obejmuje elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, systemem smarowania z suchą miską olejową oraz zintegrowany system chłodzenia hamulców, dyferencjału i skrzyni biegów, a także unikatowy pakiet aero, który poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.