Rodzina sportowych samochodów Nissan NISMO rozrasta się. Podczas 85. Międzynarodowego Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015 swój debiut miały nowe modele.
Obok nowego Juke NISMO RS na stoisku stanęły marki też 370Z NISMO oraz GT-R NISMO, najszybszy i najbardziej zaawansowany seryjny pojazd w historii japońskiego producenta.
Zobacz także:
Juke NISMO RS, którego pierwsze egzemplarze dotarły już do właścicieli w całej Europie, to przykład innowacyjnego podejścia Nissana do wyczynowej motoryzacji. Dzięki lepszym osiągom, bardziej sportowo zestrojonemu zawieszeniu, mocniejszym hamulcom oraz rozszerzonemu wyposażeniu w porównaniu z poprzednikiem, nowy model jest najbardziej ekstremalną wersją miejskiego crossovera Nissana.
Pokjazd wyposażony jest w benzynowy silnik 1.6 DIG-T rozwijający moc 218 KM (160 kW). W odmianie z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów jednostka opracowana z wykorzystaniem ogromnego doświadczenia NISMO w światowym sporcie samochodowym generuje 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego (30 Nm więcej w porównaniu z poprzednim modelem – Juke NISMO). W celu zagwarantowania, że zawieszenie skutecznie przeniesie dodatkowy zapas momentu na drogę, w wersjach 2WD na przedniej, napędzanej osi zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
W egzemplarzach z napędem na cztery koła w standardzie oferowany jest zaawansowany system rozdziału momentu obrotowego – Torque Vectoring System. Moment obrotowy o wartości 250 Nm przenoszony jest na nawierzchnię za pomocą przekładni Xtronic. Pojazdy z tą skrzynią są standardowo wyposażone w zamontowane przy kierownicy łopatki służące do sterowania skrzynią podczas jej pracy w ośmiostopniowym trybie manualnym.
Juke NISMO RS ma też wzmocnienia nadwozia w strategicznych strefach, jeszcze bardziej poprawiające jego sztywność skrętną, oraz mocniejsze hamulce z większym tarczami. Dopełnieniem podrasowanej dynamiki są zmienione nastawy sprężyn i amortyzatorów.
370Z NISMO: BARDZIEJ SPORTOWY
Nowy 370Z NISMO oferuje liczne udoskonalenia stylistyczne i techniczne. Napędzany jest 344-konnym, 6-cylindrowym silnikiem 3.7 litra. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu osiąganemu przy niskich obrotach oraz bardzo dobrej elastyczności rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Podwójny układ wydechowy 370Z NISMO zapewnia typowo sportowe wrażenia akustyczne.
Nowy 370Z jest dostępny wyłącznie w wersji coupé z sześciobiegową przekładnią manualną. W ramach modernizacji pojazdu na rok modelowy 2015 już w egzemplarzach produkowanych w 2014 r. wprowadzono liczne udoskonalenia układu zawieszenia. Komfort jazdy poprawił się dzięki zmienionej charakterystyce tylnych sprężyn i amortyzatorów. Grubsza wykładzina wnętrza oraz specjalna wyściółka tylnych nadkoli dodatkowo obniżają poziom hałasu w kabinie.
GT-R NISMO: NAJWYŻSZE OSIĄGI
Nissan GT-R NISMO, którego produkcyjna wersja zadebiutowała w Europie na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2014 r., jest najszybszym i najbardziej zaawansowanym seryjnym modelem wyczynowym Nissana w historii marki. Nowy model napędzany jest 600-konnym silnikiem 3.8 V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który został gruntownie zmodyfikowany przez inżynierów NISMO. Dzięki przeprojektowanemu pakietowi aerodynamicznemu, wytwarzającemu dodatkowe 100 kg siły dociskającej oraz charakterystyce zawieszenia dostrojonej dróg na naszym kontynencie, nowa wersja przyprawia o drżenie serca.
Prezentowany na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA, opracowany do perfekcji na legendarnej Północnej Pętli toru Nürburgring – gdzie uzyskał najkrótszy czas okrążenia w kategorii samochodów seryjnych – nowy GT-R NISMO wzbudza ogromne zainteresowanie zwiedzających wystawę w Genewie.