Hyundai po raz pierwszy pokazał nowy model Tucson, którego oficjalna premiera odbędzie się 3 marca podczas tragów motoryzacyjnych Geneva International Motor Show 2015.
Model, reprezentujący segment C-SUV, będzie znaczącym krokiem dla pozycji marki w Europie i umocni jej obecność na stale rosnącym rynku modeli typu SUV.
Zobacz także:
– Marka Hyundai ma duże aspiracje na rynku europejskim, a nowy, wyróżniający się Tucson jest naszym prawdziwym ambasadorem odzwierciedlającym w pełni slogan marki: New Thinking. New Possibilities (Nowe Myślenie. Nowe możliwości.) – powiedział Jochen Sengpiehl, Wice Prezes ds. Marketingu w Hyundai Motor Europe.
Nad wyglądem Tucsona pracowały trzy centra projektowe Hyundaia: w Korei, USA i Niemczech – pod nadzorem Petera Schreyera, szefa designu Hyundai Motor Group. Elementami zwracającymi uwagę są płynne przejścia, wyraziste linie i charakterystyczny dla marki sześciokątny grill, podkreślający mocny, sportowy wygląd samochodu.
Nowy Tucson został bogato wyposażony w elementy zwiększające komfort pasażerów oraz systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego – m.in. system automatycznego hamowania działający w trzech trybach, system utrzymywania toru jazdy, system ostrzegania o ruchu poprzecznym przy jeździe tyłem.
Szeroka gama dostępnych w samochodzie silników obejmuje nowoczesne i ekonomiczne jednostki: 1.6 GDI 136 KM i 176 KM oraz Diesel 1.7 115 KM, 2.0 136 KM i 2.0 184 KM. Nowy, turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI o mocy 176 KM dostępny będzie z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią (DCT) oraz sześciobiegową skrzynią manualną.
Wszystkie silniki spełniają normę emisji CO2 Euro6.
Całkowicie nowy Hyundai Tucson produkowany będzie w europejskiej fabryce Hyundaia w czeskich Nošovicach. Uruchomienie produkcji planowane jest w lipcu, a do sprzedaży samochód trafi po wakacjach. Premiera nastąpi podczas salonu samochodowego International de l’Automobile IAA w Genewie.