Podczas salonu samochodowego Geneva International Motor Show, Kia Motors prezentuje aż cztery nowe modele. Stinger, sportowy sedan w stylu coupé, ma swój europejski debiut tuż po światowej premierze w Detroit na początku roku.
Wraz z modelem typu Gran Turismo jest po raz pierwszy pokazywane w Europie nowe Picanto. W dwóch kolejnych modelach – Niro i Optima kombi – premierę ma nowy, zaawansowany technologicznie hybrydowy układ napędowy typu plug-in.
Zobacz także:
Wszystkie cztery nowe modele prezentowane przez Kia w Genewie będą w standardzie objęte, 7-letnią gwarancją producenta (do 150 000 km przebiegu). Gwarancja ta obejmuje również litowo- jonowe akumulatory polimerowe w hybrydach typu plug-in.
Kia Stinger
Po światowej premierze Kia Stinger podczas tegorocznego North American International Auto Show w Detroit, na targach motoryzacyjnych Genewie samochód jest pokazany w europejskiej specyfikacji.
Mocny sportowy sedan o sylwetce coupé i wpisuje się w segment klasycznych Gran Turismo. Samochód zwraca uwagę estetyką i dbałością o szczegóły, przestronnym wnętrzem wygodnym dla pięciu osób wraz z ich bagażem, stabilnym zachowaniem podczas jazdy oraz zwinnością charakterystyczną dla samochodów z napędem na tylne koła.
W Europie Stinger będzie oferowany w jednej z trzech wersji silnikowych – z turbodoładowaną benzynową jednostką napędową o pojemności 2,0 l (maksymalna moc tego silnika wynosi 255 KM, a maksymalny moment obrotowy – 353 Nm), z turbodieslem o pojemności 2,2 litra (200 KM, 440 Nm) lub z 3,3-litrowym silnikiem V6 twin- turbo. Widlasta jednostka napędowa osiąga maksymalną moc 370 KM i generuje maksymalny moment obrotowy 510 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h z tym silnikiem pod maską zajmuje Kia Stinger tylko 5,1 sek.
Nowa Kia będzie dostępna, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła oraz z pakietem elektronicznych systemów wspomagających prowadzenie, w skład których wchodzą – między innymi – zawieszenie z elektroniczną regulacją charakterystyki tłumienia oraz system zmiany charakterystyki pracy układu napędowego z pięcioma trybami do wyboru.
Stinger wchodzi już do produkcji, a w sprzedaży w Polsce pojawi się w czwartym kwartale 2017 roku.
Nowa Kia Picanto
Nowe Picanto zostało opracowane przez stylistów z centrum designu Kia w Namyang (Korea) i we Frankfurcie (Niemcy). Model po raz pierwszy będzie dostępny także w wersji GT Line, inspirowanej wyglądem usportowionych modeli spod znaku GT, takich jak cee’d GT i Optima GT.
W kabinie dominuje 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Za jego pośrednictwem obsługuje się system nawigacji z mapami 3D. Bagażnik ma pojemnośc aż 255 litrów. Dzięki zastosowaniu nowych technologii i materiałów auto oferuje szereg nowoczesnych systemów poprawiających bezpieczeństwo. Picanto (dostępne w 11 kolorach) jest pierwszym samochodem w klasie, który będzie oferował autonomiczny układ wspomagania hamowania awaryjnego (AEB).
Od początku sprzedaży, która rozpocznie się już w drugim kwartale 2017 roku, nowe Picanto będzie dostępne z dwoma benzynowymi silnikami do wyboru o pojemności 1,0 l o mocy 67 KM i 1,25 l o mocy 84 KM. Jednostki napędowe znane z modelu poprzedniej generacji poddano licznym modyfikacjom, które miały na celu zwiększenie ich wydajności oraz osiągów.
Niro Plug-in Hybrid
Hybrydowa Kia Niro, która debiutowała podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Genewie, łączy wszechstronność crossovera z bardzo niskim zużyciem paliwa, którą od teraz zapewnia jej zaawansowany technologicznie nowy hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Model trafi do sprzedaży w całej Europie w trzecim kwartale 2017 roku. Zespół napędowy Niro składa się z ekonomicznej, benzynowej, 1,6-litrowej jednostki napędowej GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz z silnika elektrycznego i akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 8,9 kWh.
Nowa wersja jest ekologiczna – inżynierowie Kia zakładają, że łączna emisja dwutlenku węgla obydwu wersji Niro będzie wynosiła poniżej 30 g/km, a zasiąg samochodu na energii elektrycznej – ponad 55 km. Akumulator znajduje się pod podłogą bagażnika o pojemności 324 l (według VDA) oraz pod tylną kanapą. Niro może holować przyczepę (z hamulcami) o masie własnej do 1300 kg.
Kia Niro w wersji hybrydowej typu plug-in wykorzystuje odzysk energii kinetycznej niemal w każdej możliwej sytuacji (nie tylko w czasie hamowania, ale również podczas jazdy ze stałą prędkością bez przyspieszania), aby ładować akumulator jak najczęściej i jak najbardziej efektywnie. Nowy system Eco Driving Assistant (Eco DAS) podpowiada kierowcy jak prowadzić auto.
Eco DAS obejmuje Coasting Guide Control (CGC) i Predictive Energy Control (PEC), które umożliwiają zwiększenie zasięgu.
Wszechstronna Optima kombi
Z nowym hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in, prezentuje się także KIA Optimę kombi. Sprzedaż modelu rozpocznie się w Europie w trzecim kwartale tego roku.
Nowa odmiana Optimy została zaprojektowana wyłącznie na potrzeby rynku europejskiego. Kombi oferuje bagażnik o pojemności 440 litrów, czyli o 133 litry więcej niż Optima Plug-in Hybrid w wersji sedan. Na zespół napędowy składają się wydajna dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka napędowa GDI oraz silniki elektryczny o mocy 50 kW i polimerowy akumulator litowo- jonowy o pojemności 11,26 kWh. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM, a maksymalny moment obrotowy – 375 Nm.
Optima kombi zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący ponad 60 kilometrów i ma odznaczać się średnią emisją dwutlenku węgla zaledwie 34 g/km. Samochód jest wyposażony w 8-calowy ekran dotykowy i system multimedialny, a także w Connected Services, wykorzystujący dane od TomTom. Dzięki tej usłudze kierowcy mają dostęp do informacji o aktualnym natężaniu ruchu, lokalizacji radarów i prognozy pogody.
Optima kombi w wersji hybrydowej typu plug-in jest oferowana z bezprzewodową ładowarką urządzeń mobilnych. Pakiet systemów bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę podczas jazdy pomaga uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.