Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Geneva Motor Show Volkswagen po raz pierwszy miał pokazać nowego Golfa w wersji GTI.
Swój sukces wersja GTI zawdzięcza stałym cechom, ale także systematycznym modernizacjom, które towarzyszyły mu od momentu powstania.
Zobacz także:
Gdy 45 lat temu na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej IAA we Frankfurcie Volkswagen przedstawił pierwszego Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, że te trzy literki – G, T oraz I – staną się kiedyś wyróżnikiem kultowego samochodu. Teraz, podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Volkswagen zaprezentuje model ósmej generacji. To debiut inteligentnego, sportowego auta z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi cyfrowej ery.
Swój sukces Golf GTI zawdzięcza stałym cechom, które towarzyszyły mu w ciągu minionych lat. Są to klarowna stylistyka, przedni napęd, zawieszenie umożliwiające bardzo dynamiczną jazdę, benzynowy silnik chętnie pracujący na wysokich obrotach oraz typowe znaki stylistyczne, jak czerwony pasek na osłonie chłodnicy czy tapicerka foteli ze wzorem w kratę. Samochód uzyskał status kultowego także dlatego, że Volkswagen stale go doskonalił łącząc tradycję z najnowszymi rozwiązaniami z zakresu techniki.
Nie inaczej jest w wypadku modelu z rocznika 2020. Nowy Golf GTI został poddany daleko idącej cyfryzacji, wyposażono go w najnowsze systemy komunikacji ze światem zewnętrznym oraz w liczne inteligentne systemy asystujące, wyróżnia się przy tym nowoczesną stylistyką.
Jako jedno z pierwszych sportowych aut kompaktowych nowy Golf GTI może komunikować się z innymi pojazdami korzystając z systemu Car2X, dzięki czemu wyznacza nowy standard w dziedzinie bezpieczeństwa. Jako pierwszy samochód sportowy tej klasy może poruszać się półautomatycznie do prędkości 210 km/h – zapewnia mu to system Travel Assist.
Jako pierwszy Golf GTI model ósmej generacji został wyposażony w cyfrowe wskaźniki i cyfrowe urządzenia do obsługi różnych funkcji. Jak jego poprzednicy także ten model ma charakterystyczny czerwony pasek zdobiący osłonę chłodnicy, a ponadto (opcjonalnie) pas diod będący elementem świateł do jazdy dziennej.
Sposób w jaki wyposażony w turbosprężarkę silnik rozwija swoją moc zaskoczy niejednego kierowcę. Podobnie jak zawieszenie, które w połączeniu z nową wersją systemu DCC (adaptacyjna regulacja) umożliwia precyzyjne zamiany ustawień. Jedno się przy tym nie zmieniło: doskonała ergonomia seryjnych sportowych foteli, oczywiście pokrytych tapicerką w charakterystyczną kratę.
Tak powstała kolejna generacja modelu skonstruowanego według klasycznych reguł dla samochodów sportowych. Nowy Golf GTI miał zostać pokazany po raz pierwszy podczas odwołanego Salonu Samochodowego w Genewie.