Podczas Salonu Samochodowego Geneva Motor Show Mercedes zaprezentuje nowy zelektryfikowany model AMG GLE 63 (S) 4MATIC+ Coupé.
Samochód ma napęd na cztery koła, a zużycie paliwa w cyklu łączonym wynosi 11,5 l/100 km przy emisji CO2 262-263 g/km).
Zobacz także:
Sercem tego SUV-a coupé o wysokich osiągach jest 4-litrowy silnik V8 biturbo AMG, który – dla zapewnienia natychmiastowej reakcji – został zelektryfikowany dzięki zastosowaniu rozrusznika- alternatora EQ Boost i 48-woltowej instalacji elektrycznej. Podstawowy wariant oferuje moc 420 kW (571 KM), a odmiana S – aż 450 kW (612 KM).
Zwinność gwarantuje zawieszenie pneumatyczne AMG RideE Control ze stabilizacją przechyłów AMG Active Ride Control opartą na instalacji 48 V, w pełni zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ oraz 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów AMG Speedshift TCT 9G.
Charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy wizualnie podkreśla przynależność GLE 63 Coupé do rodziny modeli z Affalterbach. Nowe auto oferuje kompleksowy pakiet funkcji bezpieczeństwa i doskonałą przyczepność, nawet na wilgotnej czy piaszczystej nawierzchni oraz w zimowych warunkach drogowych.
Design zewnętrzny i wnętrza
Przynależność do rodziny zdradza charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem, a sylwetka coupé podkreśla pewność siebie. Typowo dla modeli o wysokich osiągach przedni zderzak o dynamicznym wzornictwie ma czarne wloty powietrza. „Ostrzejszą” stylizację akcentują imponujące przetłoczenia na masce, przedni spojler oraz poszerzone nadkola.
Podstawowy wariant jest standardowo wyposażony w 21-calowe obręcze z lekkich stopów, a odmiana S – w felgi o średnicy 22 cali.
Kabinę charakteryzuje sportowa atmosfera oraz dynamiczny, ekskluzywny styl. Obite skórą nappa fotele zapewniają optymalne podparcie boczne i mają emblematy „AMG” na przednich oparciach. Wariant S dodatkowo wyróżniają szare pasy bezpieczeństwa i kontrastujące przeszycia siedzeń w kolorze srebrnoszarym. Standardowa specyfikacja obejmuje nastrojowe oświetlenie.
Pojazd jest wyposażony w wiele systemów asystujących i bezpieczeństwa.
EQ Boost w 4-litrowym silniku
4-litrowy silnik V8 biturbo w obu wersjach mocy współpracuje z rozrusznikiem- alternatorem EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Dodatkowe, dostępne chwilowo 16 kW (22 KM) mocy plus 250 Nm momentu obrotowego zapewnia bardziej spontaniczną charakterystykę przy ruszaniu.
Komponent zasila pokładową instalację elektryczną 48 V, jest wykorzystywany jako generator energii, a także pełni funkcje hybrydowe. Obejmują one funkcję „doładowania” (boost), rekuperację, przesunięcie punktu obciążenia i praktycznie niezauważalne ponowne uruchomienie silnika w ramach systemu start/ stop.
W celu zwiększenia wydajności Mercedes- AMG wyposażył silnik V8 w funkcję dezaktywacji cylindrów. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort, w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min.). W mocniejszym wariancie S 8-cylindrowa jednostka ma aktywne mocowania silnika.
Siedem trybów jazdy AMG Dynamic Select: Comfort, Sport, Sport+, Individual, RACE (wyłącznie w wariancie S), Trail i Sand zapewnia zróżnicowane wrażenia z jazdy. Tryby modyfikują kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcja silnika oraz praca skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego.
Skrzynia biegów Speedshift TCT 9G została specjalnie dostosowana do wymagań silnika V8 w GLE 63 Coupé.
Zawieszenie pneumatyczne i napęd na wszystkie koła
Standardowe zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control+ i adaptacyjna regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System) łączą zwinność i dynamikę jazdy z maksymalną trakcją oraz komfortem. Charakterystykę tłumienia można modyfikować, korzystając z trzech programów: Comfort, Sport i Sport+.
Zorientowany na wysokie osiągi układ napędu na cztery koła stale zapewnia najlepszy możliwy stosunek dynamiki, przyczepności i efektywności. Elektromechanicznie sterowane sprzęgło w zmiennym stopniu łączy stale napędzaną oś tylną z osią przednią. Najlepszy możliwy podział momentu obrotowego jest obliczany w sposób ciągły. Aby jeszcze bardziej poprawić przyczepność i dynamikę, GLE 63 Coupé i GLE 63 S Coupé są standardowo wyposażone w elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Pokazywane na targach motoryzacyjnych w Genewie nowe modele dysponują wysokowydajnym układem hamulcowym z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 400 x 38 mm z przodu oraz 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami i tarczami 370 x 32 mm z tyłu. Wariant S charakteryzuje się czerwonymi zaciskami hamulcowymi, podczas gdy odmiana bazowa ma zaciski w kolorze szarym.