Jak już informowaliśmy, na salonie samochodowym Geneva Motor Show Hyundai miał zaprezentować nowego i30, który zmienił design i posiada zaawansowane systemy łączności.
Samochód będzie również oferować zelektryfikowany, 48-woltowy układ hybrydowy, który zapewni lepszą wydajność.
Zobacz także:
Hyundai odświeża także wersje N Line dla modelu i30. Po raz pierwszy usportowiona wersja będzie dostępna także dla i30 Wagon, począwszy od lata 2020 roku. Wyposażenie inspirowane wyglądem sportowego i30 N trafi także do modeli i30 Hatchback oraz i30 Fastback.
Wygląd zewnętrzny jest jednocześnie odważny i elegancki. Zaprojektowany na nowo przedni zderzak i nowy kaskadowy grill ze zmienionym wzorem optycznie poszerzają samochód i nadają pojazdowi atletyczny wygląd. Nowe, smuklejsze reflektory w technologii LED oraz nowe, charakterystyczne światła ledowe do jazdy dziennej w kształcie litery V dopełniają nowoczesny wygląd przodu.
Nowością jest również tył ze zderzakiem o poprawionej aerodynamice. Tylne, zespolone światła LED również zawierają motyw litery V dla uzyskania efektu symetrii pomiędzy przodem a tyłem nadwozia. Dwukolorowe są wzory 16 lub 17-calowych felg aluminiowych. Dynamiczna, inspirowana sportami motorowymi wersja N Line została poddana kompleksowym zmianom wyglądu w modelach Hatchback i Fastback, ponadto, po raz pierwszy, jest dostępna również w i30 Wagon.
Z przodu nowy i30 N Line ma szerszy, kaskadowy grill, nowe reflektory i dedykowany dla wersji N Line przedni zderzak. Czerpiąc inspirację z lotnictwa, powiększono dolny środkowy wlot powietrza. Boczne wloty podkreślone są przez osłony poprawiające właściwości aerodynamiczne. Wygląd tylnego zderzaka podkreśla dynamiczny charaktere. Szeroki dyfuzor nadaje sportowego wyrazu, a nisko osadzone światła przeciwmgielne wizualnie obniżają samochód.
N Line dostępny będzie z 17 i 18-calowymi felgami aluminiowymi. Ponadto w wersji Hatchback oraz Fastback otrzymał nowe ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego, które w połączeniu z silnikami 1.5 T-GDi 160 KM oraz 1.6 CRDi 136 KM zapewniają lepsze osiągi.
Model dostępny jest z trzema nowymi kolorami lakierów nadwozia: Dark Night, Silky Bronze i Sunset Red., obok sześciu już obecnych: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver oraz Olivine Grey.
We wnętrzu można dostrzec bardziej wyrafinowane i nowoczesne nawiewy powietrza. Dodano trzy nowe kolory wykończenia: Pewter Gray, Ebony Brown i Charcoal Gray (obok Black). Fotele mogą być pokryte tapicerką materiałową, skórzaną lub półskórzaną, łącznie dostępnych jest osiem kombinacji.
Systemy łączności
Auto oferuje najnowocześniejsze systemy łączności. Nowy, 7-calowy zestaw cyfrowych zegarów i system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala pozwalają na większą indywidualizację pod kątem kierowcy. Od lata 2020 wprowadzona będzie możliwość bezprzewodowego połączenia z telefonem i bezprzewodowe ładowanie telefonu. Technologia Bluelink zapewnia szeroki zakres usług łączności, takich jak Hyundai Live, a także funkcje zdalne, obsługiwane za pośrednictwem aplikacji.
Systemy bezpieczeństwać
i30 wyposażony jest w pakiet bezpieczeństwa Hyundai SmartSense. Asystent podążania pasem ruchu (LFA), Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCA) wspomagają kierowcę. Nowością jest także system ostrzegania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA). Monitorowanie martwego pola (BSD) zostało udoskonalone. Są też aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) i asystent unikania kolizji czołowych (FCA), który rozpoznaje także rowerzystów.
Podobnie jak we wcześniejszym modelu dysponuje również: systemem monitorującym poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW), asystentem świateł drogowych (HBA), ostrzeganiem o ograniczeniach prędkości (ISLW) i asystentem utrzymania pasa ruchu (LKA). System eCall umożliwia pasażerom samochodu skontaktowanie się ze służbami ratunkowymi.
i30, który miał zadebiutowć na targach motoryzacyjnych w Genewie oferowany będzie z 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Silniki
Bazową jednostka jest całkowicie nowy silnik benzynowy 1.5 MPi o mocy 110 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną (6 MT). Silnik benzynowy 1.0 T-GDi o mocy 120 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6 MT), a także nową, siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7 DCT).
Jednostkę 1.0 T-GDi można będzie nabyć z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym. Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 115 KM będzie dostępny z 6 MT i 7DCT. Diesl 1.6 CRDi 136 KM standardowo łączony jest z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym (6 iMT i 7 DCT). 1.5 T-GDi 160 KM standardowo występuje z napędem hybrydowym 48 (6 iMT i 7 DCT).