Podczas 90. Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show zadebiutuje nowy flagowy model Volkswagena – Touareg R.
Auto będzie dostępne wyłącznie jako hybryda typu plug-in z zespołem napędowym o mocy 340 kW (462 KM).
Zobacz także:
Potężny SUV z wystarczająco naładowanym akumulatorem zawsze rusza w trybie elektrycznym E-Mode, który zapewnia zerową emisję dwutlenku węgla.
Jak wszystkie Touaregi także wersja R jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła – 4MOTION. Dzięki niemu oraz za sprawą mocnego zespołu napędowego, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości aż 700 Nm, nowe auto może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony.
Holowanie takiej przyczepy jest możliwe nawet w elektrycznym trybie E-Mode. Nowy model został zaprojektowany przez dział Volkswagen R, który od lat specjalizuje się w przygotowaniu najbardziej sportowych modeli w gamie Volkswagena. Jest też pierwszym autem spod znaku R, które wyposażono w napęd hybrydowy typu plug-in Bogato wyposażony samochód wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie 2020 roku.
Hybrydowy zespół napędowy Touarega R składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego V6 o pojemności 2995 cm3 i mocy 250 kW/340 KM, elektrycznego silnika o mocy 100 kW/136 KM i akumulatora litowo- jonowego o pojemności energetycznej wynoszącej 14,1 kWh, który znajduje się pod podłogą bagażnika. 8-biegowa przekładnia automatyczna i skrzynia rozdzielcza stale przekazują moment obrotowy na cztery koła.
Do 140 km/h hybrydowy Touareg R może poruszać się wyłącznie dzięki silnikowi elektrycznemu. Dopiero powyżej tej prędkości uruchamia się turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa V6 TSI. Kierowca w łatwy sposób może kontrolować poziom naładowania akumulatora za pomocą menu Hybrid na ekranie systemu multimedialnego. Jeśli korzysta się z nawigacji, tzw. menedżer baterii śledzi trasę i uwzględnia jej topografię, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej i wydłużyć zasięg bez emisji CO2.
Nowością we flagowym modelu Volkswagena jest system Travel Assist, dzięki któremu Touareg może jechać półautomatycznie z prędkością do 250 km/h. Hybrydowy SUV może być wyposażony w system Trailer Assist, który ułatwia manewrowanie z przyczepą.
POokazywany na targach motoryzacyjnych w Genewie Touareg R to trzeci, obok Golfa i Passata, hybrydowy model typu plug-in w europejskiej gamie Volkswagena, ale pierwszy oferowany z napędem na cztery koła.
– Energicznie pracujemy nad poszerzeniem oferty modeli Volkswagen R. Touareg R zajmuje wyjątkową pozycję nie tylko w gamie Volkswagena, ale również wśród dużych SUV-ów – powiedział Jost Capito, dyrektor działu Volkswagen R.