GENEWA 2019: TRANSPORT AUTOBUSOWY BĘDZIE AUTONOMICZNY?

Olli_ge1

Goodyear Tire & Rubber Company rozszerza współpracę w zakresie autonomicznych pojazdów, które poruszają się bez kierowcy. Firma została wyłącznym dostawcą opon dla wiodącego producenta autonomicznych autobusów.

Wynik wspólnych działań przedsiębiorstw można zobaczyć podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych Geneva Motor Show.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2019


 

Amerykański koncern oponiarski zaprezentował na swoim stanowisku ośmioosobowy autonomiczny autobus o nazwie Olli.

Olli_ge2

Włączenie tego pojazdu do floty pozwoli Goodyear prowadzić zaawansowane testy mobilności. Badania będą prowadzone m.in. w Ośrodku Testowym Mcity, należącym do Uniwersytetu w Michigan. To publiczno- prywatny instytut badawczo- rozwojowy, który dysponuje terenem około 8 hektarów, wyposażonym w pełną infrastrukturę drogową.

– Nasza praca nad projektami pojazdów autonomicznych, takich jak Olli, to kolejny milowy krok na drodze do przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności. Uczymy się poprzez programy pilotażowe, organizowane we współpracy z wiodącymi startupami. Przekształcamy zaawansowane dane o pojazdach i ich współdzieleniu w użyteczne informacje. Dzięki nim możemy poprawić wydajność i przynieść przynieść korzyści klientom – powiedział Chris Helsel, Senior Vice President and Chief Technology Officer.

Badania z autonomicznymi pojazdami umożliwiają Goodyear analizę różnych aspektów pracy i konserwacji, które należy uwzględnić, gdy poruszają się one samodzielnie. Obejmuje to między innymi przyszłościowe rozwiązania technologiczne w zakresie ogumienia.

Olli_ge3

Obok pokazywanej na salonie samochodowym w Genewie Olli, Goodyear wyposaża w opony jeszcze trzy autonomiczne autobusy, należące do luksemburskiego przedsiębiorstwa autobusowego Sales- Lentz. Każdy z nich może przewozić do 14 pasażerów na szeregu lokalnych tras.

Ogumienie zamontowane w tych trzech pojazdach zostało wyposażone w specjalne czujniki zbierające dane operacyjne z realnych zastosowań. Inżynierowie z Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu wykorzystują zgromadzone informacje do przewidywania prac serwisowych i wypracowywania innych oszczędności.

Olli_ge4