Najnowsze hybrydy typu plug-in Grupy BMW zostaną zaprezentowane podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show. Jednocześnie koncern zapowiada wprowadzenie nowego modelu z napędem elektrycznym w klasie SAV (Sports Activity Vehicle).
BMW X3 będzie również produkowane w wariancie z napędem hybrydowym plug-in (od grudnia br). Będzie to pierwszy model marki oferowany zarówno w wersji z konwencjonalnym silnikiem spalinowym, jak i systemem hybrydowym.
Zobacz także:
W 2020 roku do palety dołączy także wersja całkowicie elektryczna.
BMW Group z udziałem w rynku wynoszącym ponad 9 procent plasuje się na czele światowego rankingu renomowanych dostawców pojazdów całkowicie elektrycznych i hybryd plug-in klasy premium. W 2018 roku BMW Group była liderem branży pojazdów zelektryfikowanych premium zarówno w Niemczech, jak i w Chinach. Dzięki udziałowi w rynku przekraczającemu 16 procent firma po raz kolejny znalazła się na czele ogólnoeuropejskiego zestawienia producentów pojazdów zelektryfikowanych.
Grupa może się pochwalić nowym globalnym rekordem sprzedaży. W 2018 roku sprzedano ponad 140 tys. pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in. Oznacza to wzrost o 38,4 procent w stosunku do roku ubiegłego. Elektro- mobilność jest jednym z czterech głównych kierunków rozwoju motoryzacji w przyszłości („ACES” – jazda zautomatyzowana, łączność, elektryfikacja oraz usługi) oraz jednym z filarów przyjętej przez BMW strategii NUMBER ONE > NEXT.
Do końca 2019 roku BMW Group będzie dysponować paletą obejmującą aż 12 pojazdów napędzanych elektrycznie, a do 2025 roku rozszerzy swoją ofertę pojazdów z napędem elektrycznym do co najmniej 25 modeli.
BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in
BMW X3 xDrive30e, które debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2019 roku, łączy w sobie wszechstronność SAV-a średniej klasy premium z technologią BMW eDrive. Połączenie parametrów, sportowych osiągów i napędu na cztery koła BMW xDrive – aktywnego także podczas jazdy całkowicie elektrycznej – zapewnia niskie zużycie paliwa i poziom emisji spalin. Akumulator zapewnia zasięg jazdy na napędzie elektrycznym do 50 km. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym zmniejszono do 2,4 litra na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 56 gramów na km.
Napęd hybrydowy typu plug-in obejmuje 4-cylindrowy silnik benzynowy w technologii BMW TwinPower Turbo oraz silnik elektryczny. Obie jednostki napędowe przekazują swoją moc na drogę poprzez 8-stopniową skrzynię biegów Steptronic oraz inteligentny system napędu na cztery koła. Łączna moc obu napędów wynosi 185 kW (252 KM), jednak można ją doraźnie zwiększyć o dodatkowe 30 kW (41 KM) poprzez wykorzystanie szczytowej mocy silnika elektrycznego. BMW X3 xDrive30e przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sek..
Akumulator litowo- jonowy umieszczony pod tylną kanapą w celu optymalizacji przestrzeni. Przy pojemności bagażnika wynoszącej 450 litrów możliwości transportowe są analogiczne do modeli wyposażonych w silnik konwencjonalny.
Inne światowe premiery w Genewie to: BMW 330e Limuzyna, BMW X5 xDrive45e i modele nowego BMW serii 7 z napędem hybrydowym plug-in.
Silniki
Czołową pozycję BMW Group w dziedzinie elektryfikacji odzwierciedla oferowana przez firmę gama silników. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 roku BMW prezentuje drugą generację hybrydowych modeli plug-in w aż trzech klasach pojazdów.
Nowe BMW 330e Limuzyna dzięki zwiększeniu zasięgu jazdy na napędzie elektrycznym w porównaniu z poprzednikiem o około 50 proc. do maksymalnie 60 km, obniżeniu zużycia paliwa nawet do 1,7 l/100 km oraz ograniczeniu emisji CO2 do 39 g/km zapewnia radość z jazdy. Łączna moc napędu hybrydowego plug-in wynosi 185 kW (252 KM), jednak przewidziano także możliwość jej doraźnego zwiększenia o dodatkowe 30 kW (41 KM) dzięki dostępnej w wyposażeniu standardowym funkcji XtraBoost. W limuzyna rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 sek.).
Nowe BMW X5 z napędem hybrydowym plug-in zapewnia moc układu hybrydowego 290 kW (394 KM). Aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,6 sek.. Zasięg elektryczny wynosi obecnie ok. 80 km. Technologia napędu hybrydowego plug-in umożliwiła ograniczenie zużycia paliwa w cyklu mieszanym do 2,1 l/100 km i poziomu emisji CO2 z paliwa do 49 g/km. Pojemność bagażnika wynosi od 500 do aż 1716 litrów. Dopełnieniem jest inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive.
W modelach BMW serii 7 z napędem hybrydowym plug-in zasięg na napędzie elektrycznym jest zwiększony od 50 do 58 km. Paleta modeli obejmuje BMW 745e, długa wersja BMW 745Le i BMW 530i xDrive o wydłużonym rozstawie osi, wyposażone w inteligentny napęd na cztery koła. Układ napędowy obejmuje 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy oraz silnik elektryczny.
Ustawiając przełącznik właściwości jezdnych w trybie Sport, kierowca uzyskuje dostęp do mocy rzędu 290 kW (394 KM). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi od 5,1 do 5,3 sek.
Udało się również rozszerzyć możliwości jazdy w modelach hybrydowych typu plug-in BMW serii 5 i serii 2. Pomimo niezmienionych wymiarów nowy akumulator litowo- jonowy ma teraz zwiększoną pojemność (z 9,2 do 12,0 kWh), co oznacza wzrost zasięgu elektrycznego do 64 km. BMW 530e xDrive Limuzyna z napędem na cztery koła trafi do salonów na całym świecie w lipcu.
BMW 225xe Active Tourer ma zwiększony zasięg do 47 km. Akumulator litowo- jonowy ma pojemność została zwiększona 9,7 kWh. Wyposażenie standardowe i opcjonalne obejmuje kompleksową gamę systemów wspomagających kierowcę.
BMW Group zoptymalizowało system inteligentnego zarządzania energią. Jest teraz powiązany z systemem nawigacji. Jednostka sterująca wykorzystująca dane z systemu nawigacyjnego i czujników może również optymalizować efektywność odzysku energii hamowania w trybie Hybrid Eco Pro. Przy zbliżaniu się do skrzyżowania lub pojazdu jadącego z przodu funkcja odzysku energii hamowania może być szczególnie intensywnie wykorzystywana w celu redukcji prędkości.
Dzięki nowym usługom cyfrowym ładowanie akumulatora wysokonapięciowego w trasie jest bardziej wygodne i przyjemne. Przykładowo przy wybieraniu publicznej stacji ładowania system nawigacji informuje kierowcę o znajdujących się w pobliżu hotelach, restauracjach, kawiarniach, zabytkach i placówkach kulturalnych. Użytkownik otrzymuje również informację o prognozowanej dostępności stacji ładowania.
Aby zapewnić akustyczną ochronę pieszych, specjalnie dla zelektryfikowanych modeli BMW opracowano specjalny dźwięk towarzyszący jeździe, emitowany poprzez system głośników.
Eko- modele BMW Group: i3, i3s, i8 Coupé, i8 Roadster, 225xe Active Tourer, 330e Sedan, 530e Sedan, 530e xDrive Sedan, 745e Sedan, 745Le Sedan, 745Le xDrive Sedan, X3 xDrive30e, X5 xDrive45e, MINI Cooper S E Countryman ALL4.